تیتر امروز

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان
گفت و گوی دیدار در جامعه پلاس با وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان "دولت سایه" نداریم

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ یک چهره قدیمی سیاسی اصلاح طلب رفت و در گفتگو با مصطفی هاشمی طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی و معاون رئیس جمهور دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتخابات...
جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (دوشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر...
امنیت ما خط قرمزی وجود دارد که اگر کسی از آن عبور کند او را نمی‌بخشیم

نصیرزاده: تحریم‌های ظالمانه با شدیدترین روش کنترلی اعمال شده است

عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع، پشتیبانی و نیرو‌های مسلح گفت: تحریم‌های ظالمانه به ویژه در حوزه تجهیزات، فناوری، دفاعی، امنیتی علیه کشور ما با شدیدترین روش کنترلی اعمال شده است.

کد خبر: ۱۷۰۶۶۰
۱۷:۱۳ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

نصیرزاده:

دیدارنیوز: وزیر پیشنهادی دفاع، پشتیبانی و نیرو‌های مسلح گفت: منطقه و جهان نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده و به دنبال شکل گیری نظم نوین با ظهور قدرت‌های جدیدی همانند جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، در دفاع از برنامه‌های خود با گرامیداشت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی گفت: از حسن اعتماد رییس جمهور و حمایت مجموعه نیرو‌های مسلح به ویژه ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح و اعلام نظرات نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم؛ حتما از همه نظرات نمایندگان استفاده می‌کنم.

وی در تحلیلی از محیط پیرامونی کشور، گفت: در حال حاضر شرایط منطقه و جهان در حوزه‌های مختلف قدرت به ویژه حوزه امنیت و دفاع به گونه‌ای است که تغییرات محیطی به سرعت صورت می‌گیرد.

نصیرزاده گفت: فناوری‌های نوین و غافلگیر کننده در حال ظهور و بروز است و معادلات نظم و امنیت منطقه‌ای پیچیده و پرتلاطم است؛ منطقه و جهان نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده و به دنبال شکل گیری نظم نوین با ظهور قدرت‌های جدیدی همانند جمهوری اسلامی ایران است. در چنین شرایطی فشار‌های استکبار جهانی و اذناب منطقه‌ای آن‌ها بر ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، روانی و فرهنگی و اقتصادی بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: تحریم‌های ظالمانه به ویژه در حوزه تجهیزات، فناوری، دفاعی، امنیتی علیه کشور ما با شدیدترین روش کنترلی اعمال شده است.

وی افزود: بعد از عملیات غرورانگیز وعده صادق تلاش برای تقویت بازدارندگی و تضعیف رژیم منحوس صهیونیستی توسط آمریکا آغاز و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی بیش از گذشته ماهیت نامشروع و تنش‌زا و غیر انسانی خود را در مقابل همه قواعد بین‌المللی با کمک آمریکا به نمایش گذاشت و با ارتکاب انواع جنایت جنگی علیه ملت مظلوم فلسطین در غزه و ترور‌های ناجوانمردانه از خطوط قرمز عبور کرد. مجموعه شرایط راهبردی جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار داده است در چنین شرایط جمهوری اسلامی ایران توانسته موقعیت ممتاز و مقتدرانه در محیط بین‌المللی به ویژه در منطقه غرب آسیا داشته باشد و بنیان‌های مقاومت را مستحکم‌تر کند.

وی اظهار کرد: نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران در بین ملل و جوامع مستضعف و مستقل روند افزایشی پیدا کرده است عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران نسبت به دو دهه گذشته تغییر شگرف داشته و مسیری نوید بخش تا تولید کرده و بازتولید قدرت برای ایفای نقش پیش روی کشور داشته است.

وزیر پیشنهادی دفاع بیان کرد: همانطور که کشور‌ها تلاش می‌کنند که علیه ما اعتلاف و همکاری سامان دهند جمهوری اسلامی ایران در محیطی پیش‌رو به ایجاد شبکه‌ای قدرتمند پرداخته و ماهیت قدرتمندانه خود را گسترش داده و جبهه مقاومت نیز تقویت شده است.

امیر نصیرزاده خاطر نشان کرد: قابلیت‌های راهبردی، روزآمدسازی و افزایش آمادگی نیرو‌های مسلح و جبهه مقاومت به ابتکار عمل، نوآوری و تحولات متعدد در حوزه پشتیبانی دفاعی نیاز دارد لذا شناخت محیط راهبردی و تحلیل وزارت دفاع در قالب محیط داخلی از اقدامات چهار ساله وزارت دفاع خواهد بود.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: کارویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار و صیانت از حاکمیت ملی حداکثرسازی تولید قدرت است براساس این ماموریت کار در دو رکن سخت و نرم متمرکز است که با به کارگیری هوشمندانه و هدفمند مولفه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محقق می‌شود.

وی توضیح داد: ما این کار‌ها را انجام داده‌ایم تا به نقطه بازدارندگی فعال به عنوان هدف نهایی برسیم اگر بازدارندگی فعال نداشتیم قطعا دشمن به کشور ما حمله کرده بود قطعا بازدارندگی و قدرت است که مانع جسارت دشمن شده است. با توجه به سرعت زیاد، تغییرات در محیط‌های پیرامونی و افزایش سطح تهدیدات از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا بنا داریم کلیه فعالیت‌های خود را با اولویت تکیه بر توانمندی‌های داخلی یعنی استفاده از جوانان، دانشگاهیان و اندیشمندان قرار دهیم.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: به کارگیری دیپلماسی فعال در سطح کشور‌های منطقه با حفظ اقتدار و استفاده از ظرفیت‌های موجود از برنامه‌های وزارت دفاع در چهار سال آینده است همچنین ما با رویکرد جهادی و تحولی و با نگاه کارآمد و موثر و حمایت از جبهه مقاومت پیش می‌رویم جبهه مقاومت تفکیک و جدا از ما نیست وقتی ما می‌گوییم نیرو‌های مسلح یعنی جبهه مقاومت درون آن است.

وی با اشاره به برنامه وزارت دفاع برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای تقویت بنیه دفاعی متناسب با تهدیدات و ارتقا دانش روز گفت: با همین نگاه با ستاد کل پیش می‌رویم و از کلیه ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه دانشگاهی و علمی بهره می‌گیریم و از تجارب عملیاتی همچون وعده صادق استفاده خواهیم کرد.

امیر نصیرزاده رویکرد وزارت دفاع در حوزه دفاع ملی و توسعه داخلی را طبق ماده ۱۰۲ قانون برنامه دانست و گفت: ما از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم اکنون با ۱۳۰۰ شرکت دانش بنیان و ۷۰۰۰ شرکت خصوصی در تماس هستیم.

وزیر پیشنهادی دفاع استفاده از ظرفیت‌های شانگ‌های و بریکس را از دیگر برنامه‌هایش برشمرد و گفت: ما هرماه سفر‌هایی به کشور‌های عضو شانگ‌های و بریکس داریم با حضور در این سازمان‌ها به دنبال تامین پایدار منابع در قالب پشتیبانی فعال و ارتقاء قدرت و ایجاد قابلیت برای تحقیقات متنوع و درآمدسازی و استفاده از الگو‌های نوین هستیم.

امیر نصیرزاده افزایش ضریب صیانت سامانه‌ها و محصولات دفاعی با هدف جلوگیری از خرابکاری‌های صنعتی، پایش مستمر تحولات فناورانه دفاعی در جهان و دستیابی به فناوری‌های محصولاتی که موجب غافلگیری دشمن شود، پشتیبانی پایدار و موثر از جبهه مقاومت و جبهه ضد استکبار به صورت آشکار و پنهان به ویژه در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای، ایجاد ائتلاف‌های منطقه‌ای و جهانی با کشور‌های همسو و نفی حضور بیگانگان، تقویت دیپلماسی دفاعی چند جانبه و کنشگری فعال در مجامع بین المللی، تسریع در مولدسازی اراضی املاک وزارت دفاع و نیز سایر بخش‌ها در جهت کمک به تامین معیشت و رفاه کارکنان نیرو‌های مسلح، شفافیت کامل انضباط بخشی دقیق و عدم تعارف و بخش خصوصی و انطباق کامل با سیاست‌های کلی کشور را از سیاست‌هایی عنوان کرد که در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح دنبال خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال تصدی‌گری نیستیم و بخشی از شرکت‌های متعلق به صندوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح را به بورس خواهیم برد، گفت: ارتقای کرامت آمیز منزلت و جایگاه بازنشستگان نیرو‌های مسلح را در وزارت دفاع دنبال خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: با استعانت از خدای منان بخش مهمی از این برنامه‌ها طی چهار سال آتی قابل دستیابی از دو بخش دیگری که به زمان بیشتری نیاز دارد حتماً طی چهار سال آتی ریل گذاری خواهد شد. من به اقتضای شغلم بر فراز بلندای آسمان پرافتخار کشور عزیزمان ایران بیش از ۳۰۰۰ ساعت پرواز برای حراست از مراکز حساس و حیاتی انجام دادم؛ همیشه با افتخار به این سرزمین چشم دوختم و تا پای جان برای سرافرازی این سرزمین ایستاده‌ام. من همواره به رسالت و وظیفه خود که دفاع از تمامیت ارضی و کیان و ناموس کل ملت ایران است فکر کرده‌ام. حال به عنوان سربازی کمترین به نمایندگان مجلس اطمینان دارم که هر تصمیمی که اتخاذ کنند درست است و قطعاً نفع ملی در آن است؛ اگر نمایندگان مجلس صلاح دانستند در سنگر وزارت دفاع در سنگر وزارت دفاع به خدمت خود ادامه خواهم داد و اگر صلاح ندانستند به در سنگر دیگری عنوان سرباز ملت شریف ایران تا شهادت به راه خود ادامه خواهم داد.

امیر نصیرزاده در پایان تصریح کرد: ملت قهرمان ایران طی ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن نشان دادند که امنیت ما مهم‌ترین موضوع است و در امنیت ما خط قرمزی وجود دارد که اگر کسی از آن عبور کند او را نمی‌بخشیم، اما در این مسیر عقلانیت حاکم است؛ بخش دفاعی و امنیتی به هیچ عنوان با دشمن مدارا نخواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی