تیتر امروز

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موحدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ ناکامی هانیه رستمیان و شمشیربازان/ شروع عالی جوکر و کارلیتوس
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ ناکامی هانیه رستمیان و شمشیربازان/ شروع عالی جوکر و کارلیتوس

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...

موحدی: پزشکیان تعهد و تخصص را مدنظر قرار دهد

حجت‌الاسلام محمد موحدی، دادستان کل کشور گفت: از آقای پزشکیان انتظار می‌رود که در انتخاب همکاران خود دو اصل تعهد و تخصص را به صورت جدی مدنظر قرار دهد.

کد خبر: ۱۶۹۳۵۴
۱۱:۵۳ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

موحدی: پزشکیان تعهد و تخصص را مدنظر قرار دهد

دیدارنیوز: دادستان کل کشور گفت: از آقای پزشکیان انتظار می‌رود که در انتخاب همکاران خود دو اصل تعهد و تخصص را به صورت جدی مدنظر قرار دهد.

به نقل از رسانه دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام محمد موحدی در جلسه شورای معاونین، با گرامی‌داشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: امام حسین علیه السلام برای نجات مردم از جهالت و بیرون آمدن از ظلمت و گمراهی و برای حاکمیت ارزش‌های اسلامی و محو پلیدی‌ها از زندگی بندگان خدا، جان خود و یارانش را فدا کرده و اهل بیت او هم با تحمل مصیبت‌ها، در این راستا به جهاد تبیین پرداخته و توانستند جامعه‌ای که ۲۰ سال به خواب غفلت فرو رفته بود را ظرف سه سال به حرکت در بیاورند و با ظهور حرکت‌های انقلابی، جنایتکاران حادثه سال ۶۱ هجری را مجازات کنند و امویان دیگر روز خوش نبینند.

دادستان کل کشور با توجه به شعار‌های انتخاباتی رئیس جمهور منتخب گفت: نظر به روحیه مردم‌داری و ساده زیستی و نگاه به برنامه هفتم و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، از آقای دکتر پزشکیان انتظار می‌رود که در انتخاب همکاران خود دو اصل تعهد و تخصص را به صورت جدی مدنظر قرار دهند.

موحدی با بیان اینکه رئیس جمهور مسئولیت سنگینی دارد و فرمان اصلی اداره کشور دست قوه مجریه است افزود: کلیات این مسئولیت خطیر در سوگندنامه موضوع اصل ۱۲۱ قانون اساسی در چندین محور آمده است.

وی در ادامه با قرائت بند‌های این اصل بر اهمیت آن تاکید کرد و گفت: در این اصل از قانون اساسی آمده است که:

۱- پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد.

۲- همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بعهده گرفته بکار بندد.

۳- خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور و ترویج دین و اخلاق کند.

۴- پشتیبان حق و گسترش عدالت باشد.

۵- از هرگونه خودکامگی بپرهیزد.

۶- از آزادی وحرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته حمایت کند.

۷- در حراست از مرز‌ها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی
دریغ نکند.

۸- این قدرت را که ملت به عنوان امانتی مقدس به او سپرده اند، همچون امینی پارسا و فداکار نگه دارد و آن را به منتخب مردم پس از خود بسپارد.

دادستان کل کشور در ادامه این نشست از همه دست‌اندرکاران امر انتخابات به ویژه دادستان‌ها و روسای دادگستری‌ها که ستاد‌های پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی را اداره کردند و با حسن تدبیرشان انتخابات شکوهمندی برگزار شد تشکر و قدردانی نمود.

دادستان کل کشور در رابطه با "حرمت‌شکنی معدود افراد فریب خورده در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) "، هم هشدار داده و گفت: کسانی که در میدان دشمن بازی می‌کنند و به قداست‌شکنی نماد‌های مذهبی دست می‌زنند بدانند که دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد قاطع خواهد کرد.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط مراجع قضایی و نظارتی در شناسایی و برخورد با یکی از عوامل این هنجارشکنی‌ها گفت: باید طراحان و عوامل اصلی شناسایی و با آن‌ها برخورد عبرت‌انگیز صورت بگیرد. همچنین لازم است نهاد‌های فرهنگی و مراجع نظارتی مراقبت کنند محتوا‌های مغایر شئون اسلامی تولید نشود و تولیدکنندگان این قبیل محتوا‌ها را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی نمایند.

وی در پایان گفت: همانگونه که ریاست معظم قوه قضائیه اعلام کردند دستگاه قضایی برای موفقیت دولت چهاردهم کماکان از هرگونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی