تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
تجاوز نظامی ارتش پوتین ادامه دارد

ادعای روسیه: ۸۸۰ کیلومتر مربع از خاک اوکراین را تصرف کردیم!

در شرایطی که برخی از کشورهای همسو با روسیه حتی حاضر نشده‌اند تجاوز نظامی مسکو به اوکراین را محکوم کنند، آندری بلوسف، وزیر دفاع روسیه مدعی شد که کشورش در چند ماه اخیر ۸۸۰ کیلومتر مربع از خاک اوکراین را تصرف کرده‌ است.

کد خبر: ۱۶۶۳۹۸
۱۷:۲۷ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

ادعای روسیه: ۸۸۰ کیلومتر مربع از خاک اوکراین را تصرف کردیم!

دیدارنیوز: آندری بلوسف، وزیر دفاع روسیه روز جمعه ۳۱ مه ادعا کرد که نیرو‌های این کشور در تمام جبهه‌های جنگ با اوکراین در حال پیشروی هستند و تنها در پنج ماهی که از آغاز سال جاری میلادی گذشته است، ۸۸۰ کیلومتر مربع از خاک اوکراین را تصرف کرده‌اند.

در صورتی که اظهارات بلوسف تایید شود، این یعنی روسیه در پنج ماه نخست سال جاری میلادی دستاورد‌های بیشتری نسبت به کل سال ۲۰۲۳ داشته است.

وزیر دفاع روسیه همچنین مدعی شد که حمله غافلگیرانه روز دهم ماه مه ارتش این کشور در منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین منجر به عقب‌نشینی ۸ تا ۹ کیلومتری نیرو‌های اوکراینی شده است.

بلوسف افزود: «با شجاعت و اقدامات حرفه‌ای نیرو‌های نظامی ما در ماه جاری ۲۸ شهرک آزاد شدند.»

این درحالی است که اوکراین روز جمعه اعلام کرد که حملات روسیه را به طور موفقیت‌آمیز دفع کرده است.

بنابر گزارش وزارت دفاع روسیه که روز جمعه منتشر شد، نیرو‌های این کشور طی هفته گذشته حملات گسترده‌ای را به اهداف نظامی از جمله مقر‌های فرماندهی، سامانه‌های پدافند هوایی و انبار‌های سوخت انجام داده‌اند و همچنین تعدادی شهرک را نیز به تصرف درآورده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور جنگنده‌های میگ-۲۹ و سوخو سو-۲۷ اوکراین را سرنگون و تعدادی از موشک‌های هدایت‌شونده، راکت‌ها و پهپاد‌های این کشور را رهگیری کرده است.

ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین نیز در گزارشی در همان روز اعلام کرد که نیرو‌های این کشور در ده‌ها نبرد با نیرو‌های روسیه درگیر شده‌اند که سهمگین‌ترین آن‌ها در «پروکرووسک» بوده است.

مقامات اوکراینی روز شنبه اعلام کردند که روسیه شب گذشته با بیش از ۱۰۰ موشک و پهپاد در یک تهاجم ترکیبی به تاسیسات انرژی و نیروگاه‌های اوکراین حمله کرده است.

به گفته مقامات اوکراینی، حملات موشکی و پهپادی گسترده روز شنبه روسیه، خسارات جدی به تاسیسات انرژی در پنج منطقه از این کشور وارد کرده است.

شرکت متولی اداره شبکه ملی برق اوکراین در همین راستا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات گسترده ارتش روسیه به تاسیسات انرژی در مناطق دونتسک (واقع در شرق)، زاپوریژیا و دنیپروپتروفسک (واقع در جنوب شرق)، کروپیونیسکی (واقع در مرکز) و ایوانو-فرانکیفسک (واقع در غرب) آسیب رسانده است.

در تحولی دیگر، روسیه و اوکراین روز جمعه هرکدام ۷۵ اسیر نظامی را مبادله کردند. این تبادل زندانیان در نتیجه مذاکراتی به میانجی‌گری امارات عربی متحده انجام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی