تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
کپسول حامل فضانوردان در نزدیکی سواحل فلوریدا فرود آمد

بازگشت «یاسمین مقبلی» به زمین +ویدیو

تیم چهارنفره فضانوردان با فرماندهی یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی-آمریکایی، با پایان ماموریت شش‌ماهه خود از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند.

کد خبر: ۱۶۲۶۰۰
۱۷:۵۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

بازگشت یاسمین مقبلی به زمین +ویدیو

دیدارنیوز: یاسمین مقبلی با هدایت موفق کپسول اسپیس‌ایکس، سه فضانورد را به سلامت به زمین بازگرداند.

چهار فضانوردی که در چارچوب ماموریتی ۶ ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شده بودند، روز سه‌شنبه سوار بر کپسول طراحی شده توسط شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس به زمین بازگشتند.

بازگشت یاسمین مقبلی به زمین +ویدیو

کپسول حامل این فضانوردان که دارای چهار ملیت مختلف بودند، در خلیج مکزیک و در نزدیکی سواحل فلوریدا فرود آمد. هدایت این کپسول را یاسمین مقبلی از ناسا برعهده داشت. این فضانورد آمریکاییِ ایرانی‌تبار موفق شد آندریاس موگنسنِ دانمارکی، ساتوشی فوروکاوایِ ژاپنی و کنستانتین بوریسوفِ روس را به سلامت به زمین بازگرداند.

مقبلی، روز دوشنبه و کمی پس از ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی در پیامی رادیویی خطاب به هموطنش لورال هارا که تا چند هفته دیگر در ایستگاه حضور خواهد داشت، گفت: «ما برای شما کره بادام زمینی و تورتیلا گذاشتیم.» لورال اوهارا نیز پاسخ داد: «هنوز نرفته دلم برای شما تنگ شده است. از هدیه ارزشمندتان سپاسگزارم.»

ویدیوی بازگشت یاسمین مقبلی به زمین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی