تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
علی اصغر شفیعیان و حسین جعفری، دلایل خود برای شرکت و عدم شرکت در انتخابات بیان کردند

مناظره انتخاباتی؛ مشارکت آری، مشارکت نه!

دیدارنیوز در ادامه برنامه‌های انتخاباتی خود، در «برنامه زاویه»، میزبان حسین جعفری پژوهشگر دینی به عنوان مخالف و علی اصغر شفیعیان روزنامه‌نگار به عنوان موافق مشارکت در انتخابات، بود.

کد خبر: ۱۶۱۷۱۶
۲۲:۴۹ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

مناظره انتخاباتی؛ مشارکت آری، مشارکت نه!

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: کمتر از ۱۰ روز مانده به انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم خبرگان رهبری، در ادامه سلسله برنامه‌های زاویه بر محور «آینده ایران؛ از مسیر انتخابات»، به تهیه کنندگی و با اجرای اسفندیار عبداللهی، میزبان دو کارشناس مسائل سیاسی کشور به عنوان موافق و مخالف مشارکت در انتخابات پیش رو بودیم، تا شنونده نقطه نظرات طرفین در یک مناظره جدی باشیم.

ویدیوی کامل این مناظره را در اینجا، یوتیوب، آپارات و دیگر حساب‌های دیدار در شبکه‌های اجتماعی ببینید و بشنوید

در حالی به این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نزدیک می‌شویم که نظرسنجی‌ها و مطالعات میدانی دیگر، از سردی بازار انتخابات خبر می‌دهند و گویا انتخاباتی بی رمق، مانند آنچه در اسفند ۱۳۹۸ شاهد بودیم را پیش رو خواهیم داشت. جبهه اصلاحات به رهبری معنوی حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی برای چندمین بار اعلام کرده که، چون انتخابات معناداری وجود ندارد و اکثر نیرو‌های این جریان توسط هیات‌های اجرایی و نظارت رد صلاحیت شده‌اند، فهرستی ارائه نخواهد داد و از هیچ فهرستی هم حمایت نمی‌کند، البته جبهه اصلاحات برای اعضای شهرستانی خود چارچوب‌هایی معین کرده است که در قالب آن بتوانند از فرد یا افرادی حمایت کنند.

از احزاب عضو جبهه اصلاحات، حزب کارگزاران سازندگی، حزب اعتماد ملی و حزب ندای ایرانیان اعلام کرده‌اند از اعضای تایید صلاحیت شده خود در سراسر کشور حمایت می‌کنند. تک چهره‌هایی از اصولگرایان میانه مانند علی مطهری و چند نفر از نزدیکان علی لاریجانی نیز در تدارک تهیه یک لیست در تهران و حمایت از همفکران خود در استان‌ها هستند. حزب اعتدال و توسعه، حزب نزدیک به حسن روحانی نیز مانند دو خاستگاه فوق‌الذکر، مترصد رسیدن به جمع بندی برای کارزار انتخابات هستند. البته محمدباقر نوبخت دبیرکل این حزب، احتمالا با علم به مشارکت بسیار کم در تهران، حوزه انتخابیه خود را به رشت منتقل کرده است، اما حزب متبوعش از اعضای خود در سراسر کشور حمایت خواهد کرد.

مناظره انتخاباتی؛ مشارکت آری، مشارکت نه!

اما دال مرکزی و فصل مشترک این افراد و احزاب متعلق به سه خاستگاه ذکر شده، چیست؟

۱۱۰ فعال سایسی و نامزد تایید صلاحیت شده از سه جریان بالا، بیانه‌ای تحت عنوان "روزنه گشایی" امضا کرده‌اند و در آن دلایل خود برای مشارکت در انتخابات و تشویق و ترغیب مردم به این کار، را شرح داده‌اند.

علی اصغر شفیعیان روزنامه نگار و مدیر مسئول سایت انصاف نیوز، یکی از امضا کنندگان بیانیه ۱۱۰ امضایی به عنوان موافق شرکت در انتخابات و حسین جعفری، پژوهشگر دینی به عنوان مخالف مشارکت، مهمان برنامه زاویه دیدارنیوز بودند و نظرات تفصیلی خود را بیان کردند.

مناظره انتخاباتی؛ مشارکت آری، مشارکت نه!

مناظره انتخاباتی؛ مشارکت آری، مشارکت نه!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
محمدرضا کیانفر
|
United States of America
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
0
2
.
علی اصغر شفیعیان کارشناس سیاسی گفت: اصلاحات یک روند بسیار تدریجی و زمانبر است.

آقای شفیعیان،
اصلاحات یعنی رفع دیکتاتوری توسط دیکتاتور در طول به هدف نرسیده خودتان را کلونگ نکنید زیرا محمدرضا شاه پهلوی و میخائیل گورباچف هر دو شکست خوردند.
ترسم نماز صوفی با صحبت خیالت، باطل بود که صورت بر قبله می‌نگاری.
هر درد را که بینی درمان و چاره‌ای هست، درمان درد سعدی با دوست سازگاری.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی