تیتر امروز

اکبرنژاد: گرفتاری از جایی شروع شد که دولت‌ها در چشم ما از ملت بزرگتر شدند/مقاومت مدنی یعنی بخش کثیری از جامعه پاسخ‌های مشترک به حاکمیت بدهند
در سی‌وسومین برنامه دیدار اندیشه مطرح شد:

اکبرنژاد: گرفتاری از جایی شروع شد که دولت‌ها در چشم ما از ملت بزرگتر شدند/مقاومت مدنی یعنی بخش کثیری از جامعه پاسخ‌های مشترک به حاکمیت بدهند

در سی‌وسومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبر نژاد مجتهد و مدرس حوزه در خصوص "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی گفت‌و‌گو کردیم.
مهدی مطهرنیا: آینده پر از عدم قطعیت است/ هنوز سر کودتای ۲۸ مرداد دعواست/هر مقطعی از تاریخ گفتمان خودش را دارد
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد:

مهدی مطهرنیا: آینده پر از عدم قطعیت است/ هنوز سر کودتای ۲۸ مرداد دعواست/هر مقطعی از تاریخ گفتمان خودش را دارد

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ، انسیه پولادزاده پژوهشگر مطالعات ارتباطی و محمدرضا وفائی، پژوهشگر علوم اعصاب فرهنگی...
شنبه سرنوشت‌ساز سر رسید، شنبه‌ای دیگر در راه/ پاسخ مثبت مردم ایران به رابطه با آمریکا/ همسویی تندروهای داخلی و اسرائیل
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

شنبه سرنوشت‌ساز سر رسید، شنبه‌ای دیگر در راه/ پاسخ مثبت مردم ایران به رابطه با آمریکا/ همسویی تندروهای داخلی و اسرائیل

این هشتاد و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

نمایش آثار معمار معاصر ژاپنی در اسپانیا

پلکان نمایشی (راه پله دراماتیک) کنگو کوما معمار معاصر زاپنی، در بارسلونا در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۰۴۶۸۸
۱۶:۴۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

آثار معمار معاصر ژاپنی در اسپانیا

دیدارنیوز ـ علاقمندان معماری علاوه بر بازدید از آثار آنتونی گائودی که نماد معماری مدرنیسم یا معماری آرت نوو است با یک راه پله دراماتیک که توسط معمار ژاپنی کنگو کوما طراحی شده، روبرو خواهند شد. این طراحی بخشی از یک رویداد بزرگ‌تر است که هدفش آشنایی بازدیدکنندگان با آثار گائودی است.

این اینستالیشن در یک مکان ۲۰۰۰متری در داخل یک شاهکار مدرنیستی به نمایش در آمده است. راه‌پله با ۱۶۴۰۰۰ مترپرده زنجیره‌ای آلومینیومی طراحی شده است. کوما به جای تمرکز بر استفاده چشمگیر از رنگ و فرم غیرمعمولی گائودی از نور استفاده کرده است. این پلکان به اثر گائودی ادای احترام می‌کند و در معماری معاصر به نمایش گذاشته شده و به دنبال رقابت با این آثار تاریخی نیست.

کوما گفته است: «ما این فضا را با پرده‌های آلومینیومی پوشانده ایم که نور را به خود جلب کنند، گویی تور‌های ماهیگیری هستند که در اشکال مختلف از جمله روشنایی، شبح و سایه ظاهر می‌شوند. به این ترتیب، با حذف استفاده از هرگونه مصالح دیگر و استفاده از این زنجیر‌ها در راه‌پله‌ها، می‌توانیم فقط از نور صحبت کنیم».

شدت نور در این هشت طبقه تغییر می‌کند. زنجیر‌های آلومینیومی در بالا روشن‌تر هستند و با پایین آمدن از ساختمان تیره‌تر می‌شوند و با رسیدن به زیرزمین به رنگ سیاه در می‌آیند. زنجیر‌ها علاوه بر زیبایی به‌صورت کاملا هوشمندانه پانل‌های صوتی که سر و صدا را محدود می‌کنند، را مخفی کرده است.

کنگو کوما که از برجسته‌ترین شخصیت‌های ژاپنی در معماری معاصرجهان محسوب می‌شود. او عمیقا بر ریتم و نور در آثارش تاکید دارد. کوما در به‌کارگیری مصالحی همچون سنگ، از آن‌ها مثل زمانی استفاده می‌کند که گویی با ورقه‌های نازک چوبی یا شیشه‌ای مواجه است. موزه سنگ او در ناسو، نمونه بسیار خوبی از این تکنیک است و در ساخت آن از سنگ‌های محلی به منظور خلق دیوار‌هایی سبک و مشبک استفاده شده است که در مقابل نور تغییر جهت می‌دهد

برچسب ها: هنرمندان
ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۲۸ فروردين
امروز پنجشنبه ۲۸ فروردين
امروز پنجشنبه ۲۸ فروردين
امروز پنجشنبه ۲۸ فروردين
پرطرفدارترین ها