بررسی پیامد‌های کم‌توجهی دولت به مشاهیر تاریخی

قطار مصادره مفاخر ایرانی در ایستگاه «دوشنبه»

رونمایی از مجسمه سه متری کوروش کبیر و قرار دادن آن در پارکی به همین نام در پایتخت تاجیکستان و نیز ساخت و نصب تندیس‌های متعدد از مفاخر ایران‌زمین در شهر دوشنبه، گویای آن است که این کشور تلاش دارد از ظرفیت‌ها و جایگاه شخصیت‌های تاریخی ایرانیان از جمله کوروش کبیر به نفع خود بهره‌برداری کند.
برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته

قیمت بلیت سینما‌ها نیم بها می‌شود

روح الله سهرابی، مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی اعلام کرد که قیمت بلیت سینما در دو روز دوشنبه و سه شنبه هر هفته نیم بها خواهد شد.

تور کنسرت احسان یاسین در ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳

احسان یاسین (خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای پاپ) ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهر‌های تهران و شیراز برای دومین بار برای اجرای قطعه‌های آلبوم «ماه من» و تازه‌ترین قطعه‌های خود روی صحنه می‌رود.
هندی‌ها دست به کار شدند

پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا با هوش مصنوعی

هند در حال آزمایش هوش مصنوعی در ساخت مدل‌های آب‌و‌هوایی است تا بتواند وضعیت آب‌و‌هوا مانند بارش‌های سیل آسا، سیل و خشکسالی در سرتاسر این کشور پهناور را بهتر پیش‌بینی کند.

«سیاه سنگ» در راه فرانسه

فیلم کوتاه «سیاه سنگ» در نخستین حضور بین‌المللی خود در جشنواره معتبر کلرمون فرانسه به نمایش در می‌آید.
گفت‌و‌گوی دیدار با سهند ایرانمهر درباره آخرین رمانش

"گزارش آخرین تابستان" دغدغه‌های هستی‌شناختی و فردی است/ هنوز کُمیت جامعه‌مان لنگ است!

کتاب «گزارش آخرین تابستان» را با توجه به فروش قابل توجه آن می‌توان اتفاق ادبی امسال تلقی کرد و به همین بهانه مسعود پیوسته با سهند ایرانمهر نویسنده این رمان گفت‌و‌گوی اختصاصی کرده است.
دانشمندان برای اولین‌بار کشف کردند

نشانه‌های شکافت هسته‌ای در کیهان

دانشمندان توانستند نشانه‌های شکافت هسته‌ای در کیهان را کشف کنند؛ پیش‌ازاین فرایند شکافت تنها در راکتور‌های هسته‌ای شناخته شده بود.