تیتر امروز

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

استقبال عربستان از حکم دیوان بین‌المللی درباره پایان اشغالگری اسرائیل

وزارت خارجه عربستان سعودی از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره سیاست‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تاکید آن بر عدم قانونی بودن وجود اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطینی که ۵۷ سال تحت اشغال است، استقبال کرد.

کد خبر: ۱۶۸۹۳۵
۰۸:۴۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

استقبال عربستان از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم پایان اشغالگری اسرائیل

دیدارنیوز: عربستان سعودی از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم پایان اشغالگری اسرائیل استقبال کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی روز جمعه ۲۹ تیر در بیانیه‌ای اعلام کرد که پادشاهی عربی سعودی از حکم استشاری دیوان بین‌المللی دادگستری درباره سیاست‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تاکید آن بر عدم قانونی بودن وجود اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطینی که ۵۷ سال تحت اشغال است، استقبال کرد.

به نقل از «العربیه» در این بیانیه وزارت خارجه سعودی بر لزوم برداشتن گام‌هایی عملی برای دست‌یابی به راه‌حلی عادلانه و فراگیر برای مساله فلسطین بر اساس طرح صلح عربی و قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی تاکید شده است.

پادشاهی عربی سعودی در این راستا همواره تاکید بر آن دارد که راه‌حل در‌نظر گرفته شده برای مساله فلسطین، حق اصیل ملت برادر، فلسطین، در تعیین سرنوشت خود و برپایی کشور مستقل فلسطینی در چارچوب قلمرو مرز‌های ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی را تضمین کند.

شایان ذکر است که دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه در جریان بررسی «تبعات قانونی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و از جمله آن قدس شرقی» با صدور حکم استشاری غیرالزام‌آوری اعلام کرد که اسرائیل ملزم است در سریع‌ترین زمان ممکن به وجود خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی