تیتر امروز

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هیچ چیز مشخص نیست، آنچه گفته می‌شود، گمانه زنی است

نوری: پزشکیان مجلس را می‌شناسد/ نمایندگان زنان در تمام کارگروه‌ها حضور دارند

زهرا صدراعظم نوری، عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب می‌گوید: مسعود پزشکیان سال‌ها در مجلس بوده و کاملا مجلس را می‌شناسد، گفت: نمایندگان زنان در تمام کارگروه‌ها حضور دارند، اما در کارگروه زنان غالبا همه از زنان هستند.

کد خبر: ۱۶۸۹۳۴
۰۸:۳۱ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

نوری: نمایندگان زنان در تمام کارگروه‌ها حضور دارند

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در کارگروه امور زنان اعضای کارگروه شامل نخبگان دانشگاهی و غیر دانشگاهی، نمایندگان زنان، جامعه کارگری، اقلیت‌ها، بخش خصوصی، فعالان جامعه مدنی و از این نوع عناوین است که یک ترکیب نزدیک ۲۰ نفره را شامل می‌شود. بر مبنای این مشخصه‌ها اعضا انتخاب شدند و جلسات تشکیل شده است. نمایندگان زنان در تمام کارگروه‌ها حضور دارند، اما در کارگروه زنان غالباً همه از زنان هستند.

زهرا صدراعظم نوری، عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در گفتگو با ایلنا، درباره شورای راهبری انتقال دولت و عملکرد آن گفت: تشکیل کارگروه‌ها که ذیل کمیته‌های پنجگانه تعریف شده است بر اساس دستورالعمل‌هایی است که شورای راهبری تعیین و ابلاغ کرده است. بر مبنای آن دستورالعمل هر کارگروهی متشکل از افرادی است که برای عناوینی انتخاب خواهند شد به عنوان مثال در کارگروه امور زنان اعضای کارگروه شامل نخبگان دانشگاهی و غیر دانشگاهی، نمایندگان زنان، جامعه کارگری، اقلیت‌ها، بخش خصوصی، فعالان جامعه مدنی و از این نوع عناوین است که یک ترکیب نزدیک ۲۰ نفره را شامل می‌شود. بر مبنای این مشخصه‌ها اعضا انتخاب شدند و جلسات تشکیل شده است. نمایندگان زنان در تمام کارگروه‌ها حضور دارند، اما در کارگروه زنان غالباً همه از زنان هستند.

کسانی که در کارزار انتخاباتی شرکت کردند تا انتهای مسیر، پزشکیان را همراهی و کمک کنند

وی در خصوص عدم حضور برخی از چهره‌هایی که در جریان انتخابات فعالیت داشتند و بعد از آن اعلام کردند که در دولت نقشی نخواهند داشت، تصریح کرد: ما اگر معتقد به دموکراسی و آزادی باشیم به نظرم این حق را باید برای فرد فرد شهروندان قائل باشیم که اگر علاقمند هستند در ستاد‌ها حضور پیدا کنند و فعالیت کنند، همچنین کارزار انتخاباتی را رونق ببخشند و بعد از پایان کارزار به فعالیت در راستای همان کارزار ادامه دهند یا نخواهند ادامه دهند. به هر حال شرایط افراد متفاوت است. ممکن است خودشان یک ماموریتی را برای یک مقطعی در نظر بگیرند و برنامه‌ای برای ادامه آن نداشته باشند. خیلی خوب است، همه کسانی که در کارزار انتخاباتی شرکت کردند تا انتهای مسیر دولت چهاردهم آقای پزشکیان را همراهی و کمک کنند و با همفکری و همراهی آن‌ها هم دولت بتواند کابینه خوبی را تدارک ببیند و تشکیل دهد و هم اینکه با ارائه نظرها، برنامه‌ها و دیدگاه‌ها در تقویت برنامه‌های دولت برای رسیدن به اهدافش مشارکت کنند.

کسانی که ذینفع هستند در کمیته‌ها حضور نداشته باشند

صدراعظم نوری درباره پیشنهاد اخیر بهزاد نبوی مبنی بر منع اعضای کمیته‌ها از حضور در کابینه دولت چهاردهم، گفت: آقای نبوی یکی از سرمایه‌های کشور هستند. دارای تجاربی هستند و همیشه در بزنگاه‌ها توصیه‌هایی می‌کند که آن توصیه‌ها می‌تواند در جلوگیری از وقوع یکسری مشکلات و برون رفت از برخی مسائل بسیار موثر باشد. نکته دوم اینکه اگر بخواهیم این روند سالم جلو برود که تاکنون اینطور بوده و در کمال سلامت و شفافیت شروع شده و ادامه پیدا کرده است، باید تلاش کنیم که بر اساس آن دستورالعمل‌ها حرکت کنیم و سهم خواهی اتفاق نیفتد.

وی افزود: در واقع باید کسانی که برای وزارتخانه‌ها ذینفع هستند در کمیته‌ها حضور نداشته باشند؛ همانطور که دستورالعمل‌ها هم این را می‌گوید. افراد بر اساس ویژگی‌هایی که دارند، بر اساس تجارب و تحصیلات و تخصص‌شان می‌توانند در کمیته‌ها حضور پیدا کنند و حتی شامل آن شاخصه‌ها می‌شوند. منتها وقتی که علاقمند هستند که کاندیدا باشند، طبیعی است که باید از کمیته‌ها یا کارگروه‌ها کناره بگیرند تا تصمیم‌گیران و کارشناسان بتوانند نظر کارشناسی‌شان را در یک فضای کاملاً آرام، به دور از سهم‌خواهی و تعارض منافع در کارگروه‌ها بدهند و افراد اصلح و افرادی که بهترین ویژگی‌ها را دارند، پیشنهاد شوند.

پزشکیان از همین مجلس آمده و با آن تعامل خواهد کرد

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که همکاری قوای سه‌گانه با استقرار دولت چهاردهم چگونه خواهد بود، بیان کرد: ما امیدواریم همانطور که رهبری توصیه کردند و تاکید داشتند و همانطور که مشی و روند آقای پزشکیان هست، همه مردم ایران، همه دستگاه‌های ذیربط، نهاد‌ها و سایر قوا همکاری کنند و با همکاری و تعامل ایرانی ساخته خواهد شد که مشکلاتش را پشت سر می‌گذارد و چالش‌ها را رفع می‌کند. همانطور که پزشکیان در طول انتخابات و کمپین انتخاباتی خود در کمال اخلاق و با درایت و سعه صدر برخورد کرد و هیچ رفتار غیراخلاقی، آزاردهنده و گزنده‌ای نداشت، بعد از انتخابش هم همین رویه را ادامه می‌دهد. کما اینکه گفت من با هیچکس جنگ ندارم با کسی نمی‌جنگم، روی گشاده دارد و دستش را به سوی همه گروه‌ها دراز کرد. حتی در این مرحله که مرحله فراخوان است برای ارائه پیشنهاد‌های کابینه از همه جریان‌های فکری و رقبا درخواست کردند که گزینه‌هاشان را پیشنهاد کنند. به نظر می‌آید با روحیه‌ای که ایشان دارد و ایشان سال‌ها در مجلس بوده، کاملاً مجلس را می‌شناسد و اتفاقاً از همین مجلس هم آمد و با تعاملی که ایشان با مجلس می‌کند، ان‌شاالله مشکلی نخواهد بود و با تعامل با رئیس مجلس و نمایندگان مجلس، کابینه می‌تواند رای مناسبی را اخذ کند.

هیچ چیز مشخص نیست، آنچه گفته می‌شود، گمانه زنی است

وی درباره گزینه‌های احتمالی برای وزارتخانه‌ها خاطرنشان کرد: هیچ چیز الان مشخص نیست، چون مبنا بر شایسته‌سالاری و طی کردن فرآیندی است که برای معرفی کاندیدا‌ها به رییس جمهور پیش بینی شده است، آنچه که گفته می‌شود بیشتر گمانه‌زنی است تا واقعیت. امیدواریم که چهره‌های خوشنام و مقبول در میان مردم که از تخصص لازم و تجربه‌ی کافی برخوردار هستند و چهره‌های جوان و توانمند و زنان در کابینه آینده برخوردار باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی