هواشناسی

رگبار و وزش باد شدید در نقاط مختلف ایران

امروز سه شنبه (۲۰ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات واقع در غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بدترین نوع تب دنگی در ایران است

داوود یادگاری نیا، رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید: در حال حاضر با مشاهده ۱۱ مورد انتقال بومی تب دنگی باید نسبت به علائم هوشیار باشیم. بدترین نوع این ویروس سروتایپ نوع ۲ است که در ایران نیز شایع‌ترین نوع است.
سردار سعید منتظرالمهدی توضیح داد

اقدامات پلیس برای سفر به عتبات در محرم و صفر

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس درباره اقدامات پلیس برای سفر به عتبات در ایام ماه‌های محرم و صفر، گفت: دفاتر پلیس+۱۰ در سراسر کشور به صورت حضوری برای دریافت مدارک برای صدور یا تمدید گذرنامه عادی آماده خدمت رسانی هستند.
ملکی می‌گوید روزانه حدود ۴۰۰ مورد حادثه بزرگ و کوچک در تهران داریم

انتقاد سخنگوی آتش‌نشانی از آموزش و پرورش و صداوسیما

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: سهم صداوسیما و آموزش و پرورش در آموزش مباحث ایمنی ناچیز است و ما میراث دار یک فرهنگ اشتباه در ایمنی هستیم.
مصطفی مهرآیین: وجه انسانی قانون اساسی به محاق رفته/ نظام پهلوی دین را استثمار کرده بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

مصطفی مهرآیین: وجه انسانی قانون اساسی به محاق رفته/ نظام پهلوی دین را استثمار کرده بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان مصطفی مهرآیین، جامعه شناس بود؛ این گفت‌وگو به شکل متفاوت و با موضوع جامعه شناسی فلسفی انجام شد که می‌بینید و می‌خوانید.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد

«تب دنگی» جهانی شد/ ۸۰ درصد مبتلایان علامت ندارند

شهنام عرشی، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۲۸ کشور درگیر بیماری تب دنگی شده‌اند که نسبت به سال ۱۹۶۰ با درگیری ۱۰ کشور، آمار چشمگیری است.
۵