توضیح سلاجقه درباره توافق با چند کشور برای رفع معضل گرد و غبار

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به توافقات انجام شده با ترکمنستان و سایر کشور‌های همسایه برای رفع معضل گرد و غبار، گفت: مقرر شد نقشه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقشه عمل که برای شمال و شمال شرقی کشور درنظر گرفته شده است، با استفاده از داده‌های کشور ترکمنستان این نقشه به‌روز شود تا به صورت میدانی اقدامات لازم را در ترکمنستان انجام دهیم. مقرر شد ۴ استان در جمهوری اسلامی و ۴ استان در کشور عراق در خصوص گردو غبار وارد حوزه میدانی شوند تا همراه با روش‌های بیولوژیک، مهندسی و سایر روش‌ها و ظرفیت دو کشور این اقدامات عملی شوند.
اهواز همچنان در مدار ۵۰ درجه

رعدوبرق، باد شدید و گردوخاک در ایران

امروز چهارشنبه (۲۰ تیر) در برخی نقاط استان آذربایجان غربی، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز، تهران سمنان، گلستان، کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

کنترل سقف شهریه مدارس

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کنترل سقف شهریه مدارس، گفت: امسال تغییرات اساسی در شهریه متناسب با ماده ۱۵ و ۱۶ اجرا شد و افزایش کف مبلغ شهریه، توازن بین کف و سقف شهریه و کنترل سقف شهریه انجام شد که خیلی از مدارس غیردولتی براساس شهریه اعلامی آموزش و پرورش حرکت می‌کنند، اما طی بازدید‌های میدانی، اندک مدارسی که تخلف می‌کنند طبق قانون تخلفات شهریه با آن‌ها برخورد می‌شود.
تسنیم خبر داد

درگیری ماموران پلیس و کارکنان شرکت ترکیش ایرلاین به دلیل «حجاب»

در حالی که دادستان تهران گفته حکم قضایی برای پلمب دفتر هواپیمایی ترکیش ایرلاین صادر نشده، اما یک رسانه حامی دولت سیزدهم اعلام کرد که این پلمب صحت دارد و دلیل آن «درگیری کارکنان این شرکت هواپیمایی با ماموران پلیس به دلیل حجاب» بوده است.
۴