تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

هدف وحشت پراکنان چیست؟

گویا برخی از وحشت مردم لذت می‌برند! انگار با رساندن اخبار ترسناک و راه انداختن جوی پر از وحشت به هدف خود می‌رسند، این هدف چیست؟! تنها خودشان می‌دانند. کافی است سری به کانال‌های تلگرامی بزنید. از فوت شدن مبتلایان به کرونا در ایران تا تعطیلی شهر‌های مختلف نوشته‌اند! از بیمارستان‌های مختلف نامبرده شده که محل نگهداری مخفیانه مبتلایان به این ویروس است تا راه‌های اعجاب آور برای انتقال این ویروس. این جماعت کانال‌دار تنها به فکر بازدید صفحات خود هستند پس لطفا نه هراسی به دل راه دهید و نه گرفتار اخبار جعلی آن‌ها شوید. این‌ها با وحشت پراکنی، از شما کسب درآمد می‌کنند!

کد خبر: ۵۰۷۰۹
۱۱:۴۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

وحشت پراکنان

دیدارنیوز ـ علی کیانی موحد*: این روزها اخبار وحشتناک از در و دیوار می بارد. کرونا نیز بر این فضای دهشتناک اضافه شده است. متأسفانه به جای اطلاع‌رسانی دقیق و مؤثر بسیاری در پی بحرانی جلوه دادن شرایطی هستند که به اندازه کافی بحرانی هست. در این رابطه نکاتی را باید مدنظر قرار داد:
 
۱) به طور حتم شما هم در این چند روز این پیغام را در فضای مجازی دیده‌اید که وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی اضطراری داشته که کرونا درمانی نداشته و تنها روش پیشگیری این است که گلوی خود را مرطوب نگه دارید چراکه اگر گلوی شما خشک باشد، ویروس در طی ده دقیقه به بدن شما حمله خواهد کرد! بعد هم درباره درجه حرارت آب مصرفی توضیحاتی داده شده و گفته که غذای سرخ کردنی نخورید و...
 
مطلبی سراسر دروغ با فکت‌های اشتباه که همانند دروغ‌های دیگر به سرعت در فضای مجازی بازنشر شد و حال نمی‌توان واقعیت را به مردم قبولاند!
 
۲) گویا برخی از وحشت مردم لذت می‌برند! انگار با رساندن اخبار ترسناک و راه انداختن جوی پر از وحشت به هدف خود می‌رسند، این هدف چیست؟! تنها خودشان می‌دانند. کافی است سری به کانال‌های تلگرامی بزنید. از فوت شدن مبتلایان به کرونا در ایران تا تعطیلی شهر‌های مختلف نوشته‌اند! از بیمارستان‌های مختلف نامبرده شده که محل نگهداری مخفیانه مبتلایان به این ویروس است تا راه‌های اعجاب آور برای انتقال این ویروس.
 
این جماعت کانال‌دار تنها به فکر بازدید صفحات خود هستند پس لطفا نه هراسی به دل راه دهید و نه گرفتار اخبار جعلی آن‌ها شوید. این‌ها با وحشت پراکنی، از شما کسب درآمد می‌کنند!
 
۳) این ویروس از سارس خطرناک‌تر است، سرعت انتقال آن بیشتر بوده و کشنده است. این‌ها واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد، اما این ویروس همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر برای عده‌ای خاص خطرناک و بسیار کشنده است. افرادی که ایمنی بدنی ضعیفی داشته یا بیماری‌های قلبی و ریوی دارند و سن آن‌ها هم از ۶۰ سال به بالا می‌باشد.
 
این‌ها حرف‌های دوست چندین و چند ساله من، سرکار خانم دکتر مانا مافی است که امروز برای گذراندن دوره تخصص خود در لس آنجلس زندگی می‌کند.
 
علائم این ویروس همانند سرماخوردگی است و برای جلوگیری از ابتلا به آن باید مرتب دست‌های خود را بشویید. روبوسی ممنوع، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه، پختن کامل گوشت و تخم مرغ و کار‌هایی از این دست که برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی به کار می‌رود، برای مبتلا نشدن به کرونا نیز باید رعایت شود. 
 
۴) پزشکان قرون وسطا معتقد بودند طاعون مجازات خدا برای مردم گناهکار است و سوءاستفاده نکردن از فقرا و تلاش برای خوشحالی و فرار از افکار بد را جزء روش‌های موثر مبارزه با طاعون می‌دانستند! طاعون می‌کشت و آن‌ها به پاپ نامه می‌نوشتند...
 
تا دو دهه پیش بسیاری معتقد بودند ایدز نفرین خداوند بوده و برخی رمالان با معجون‌هایی سعی در رها کردن مبتلایان ایدز به این نفرین داشتند.
 
کک‌های بدن موش عامل انتقال طاعون بود، ایدز از یک میمون به انسان منتقل شد و کرونا نیز گفته می‌شود از راه خفاش آمده تا جان مردم را بگیرد.
 
هرچه هست از دو نکته نباید غافل شد: یک، خرافات را باید کنار گذاشت و دو، تجدید نظر در ارتباط با حیوانات.
 
۵) یکی از برترین کتاب‌های منبع پزشکی جهان را آتش زده و می‌گوید هرچه در این‌ها آمده خزعبل است. این من و روش اسلامی درمان من می‌تواند همه بیماری‌ها را درمان کند. اسم ائمه را هم روی داروهایش گذاشته و به مردم می‌فروشد. راه درمان کرونا، داروی امام کاظم و سیاه دانه داروی جامع امام رضا برای درمان سل است! این‌ها حرف‌های فردی است که حتی به عنوان علمی و مذهبی‌اش هم باید شک کرد. فردی که برای مشهور شدن در دنیای امروزه بدنامی را انتخاب کرده و مشخص نیست چندین نفر با دارو‌های این آدم قرار است راهی بیمارستان شوند.
 
حرف‌های امثال این آدم که از وحشت پراکنی دیگران در حال امرار معاش هستند را هم جدی نگیرید. آن‌ها برای کسب چند تومان پول حتی می‌توانند انسان‌ها را نیز به آتش بکشند، کتاب که جای خود دارد...
 
۶) حال روحی جامعه خوب نیست. بهتر است با منتشر نکردن اخبار منفی و بدون منبع، حال مردم را بدتر نکنیم. مردم این روز‌ها آرامشی در روح و روان نیاز دارند نه دیدن هر روزه ویدیو‌هایی از مرگ مبتلایان به کرونا در چین و دیگر کشورها... وحشت پراکن نباشید، لطفا...
 
*روزنامه نگار
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی