تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

افرادی که آماده فداکاری برای مردم‌اند در انتخابات مجلس ثبت‌نام کنند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: تصور مردم از عدم برخورداری مجلس از جایگاه اصلی‌اش ناشی از ضعف نمایندگان در دفاع از این جایگاه است.

کد خبر: ۴۳۵۶۰
۰۹:۳۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - مصطفی درایتی در خصوص افرادی که باید برای ثبت نام در انتخابات مجلس اقدام کنند، گفت: افرادی که فکر می‌کنند که به کار مردم می‌آیند و آماده هستند برای وکالت مردم فداکاری کنند و این بار مسئولیت سنگین را با حفظ امانت به دوش بکشند موظف هستند ورود پیدا کنند و بهانه این را هم نداشته باشند که ممکن است آن‌ها را رد کنند چراکه وظیفه آن‌ها عرضه کردن خودشان است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت افزود: افرادی که واقف بر این هستند که توانایی رفع مشکلات کشور را دارند و همچنین آمادگی به دوش کشیدن این وکالت و پیگیری حقوق مردم را در خود می‌بینند باید حضور جدی پیدا کنند تا مجلسی که در آینده تشکیل می‌شود مناسب‌تر از مجلس فعلی باشد. اگر این کار صورت نگیرد و ما با مجلس ناکارآمد یا کم کارآمد روبه‌رو باشیم طبیعتا انتظار رفع مشکلات کشور از این راه توهم بی‌جا است.

وی در خصوص وجود سابقه اجرایی و نمایندگی به عنوان یک مزیت برای کاندیداها، خاطرنشان کرد: نمی توان این‌ها را معیارهای تام در نظر گرفت. ممکن است این‌ها هرکدام معیاری برای کارآمدی باشد و بخشی از آن را تامین کند اما علت تام نیست. افرادی هستند که در کار اجرایی نبودند اما مرتب مسائل کشور را رصد می‌کردند و در گوشه و کنار و در مجامع علمی در حال فعالیت بودند و اکنون احساس می‌کنند می‌توانند این مسئولیت نمایندگی را برعهده بگیرند.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مجلس باید به گونه‌ای سر و شکل پیدا کند تا زبان تمام سلایق کشور باشد و نمایندگی اکثریت مطلق را برعهده بگیرد و تعهد نمایندگان با مردم به گونه ناگسستنی باشد و آن‌ها در دفاع از مردم شهامت به خرج دهند و ابایی نداشته باشند و بتوانند این جایگاه نمایندگی مردم را به خوبی حفظ کنند.

وی ادامه داد: تصور مردم این است که مجلس از جایگاهی که قانون اساسی به آن داده برخوردار نیست و آن هم به خاطر ضعفی است که نمایندگان در دفاع از جایگاه خودشان دارند.

درایتی در خصوص شرایط لازم برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بیان کرد: این بار هم اگر می‌بینید تا حدودی آن شور و نشاطی که انتخابات مجلس لازم دارد هنوز در جامعه احساس نمی‌شود و این خیلی برای آینده کشور مضر است. مردم باید اطمینان پیدا کنند که می‌توانند مطالباتشان را از  این طریق پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم انتخاباتی داشته باشیم که هم اعتبار کشور باشد و هم یکی از ارکان کشور را با کارآمدی کامل‌تر سر و شکل شکل دهد نیازمند این هستیم که دایره گزینش مردم محدود نشود و همچنین آنها احساس کنند که نمایندگانی را انتخاب خواهند کرد که بیش از همه مدیون مردم هستند تا مدیون نهادهای دیگر.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت افزود: اگر چنین احساسی به وجود نیاید طبیعتا آنچه که در دوره بعد در مجلس اتفاق می‌افتد ممکن است چندان مطلوب کشور نباشد و امیدواریم که در این فرصت محدود با روش‌هایی که انتخاب می‌شود طوری برنامه‌ریزی شود که این احساس امید در جامعه ایجاد شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی