تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

هرگونه توهین به سپاه توهین به قانون اساسی و مردم است

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۱۵۰ قانون اساسی با بیان این که سپاه یک واحد انقلابی و برخاسته از انقلاب است تاکید کرد: توهین به این سازمان انقلابی توهین به قانون اساسی و توهین به مردم است.

کد خبر: ۲۳۵۳۲
۱۲:۲۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه بیان کرد: خدا را شاکریم که نزول براکت بارانی در ابتدای سال سبب شد تا اتفاقات مبارکی در کشور رخ دهد و یک وحدت میان مردم و مسؤولان آشکار شود و همچنین ناتوانی‌ها، کمبودها و قابلیت‌ها در عرصه آب و خاک توسط سیل آشکار شود. امیدواریم در این سال خیر و برکات بیشتری نصیب کشور ما بشود.

وی افزود: در سیل اخیر از سوی مقام معظم رهبری دستور داده شد که سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی به مردم خدمت رسانی کنند که ما از دستور ایشان در این خصوص تشکر می‌کنیم. از جمله خدمات این بود که بلافاصله در روز بعد از سیل در حوزه انتخابیه در منطقه علی آباد پل ارتباطی ما تخریب شد که یک پل توسط سپاه در کرمانشاه برای ما احداث شد و در کمتر از سه روز این پل به بهره‌برداری رسید و اکنون ارتباط ما برقرار است. من شاهد بودم که سردار عظیمی مستقیماً بر احداث و بهره‌برداری این پل نظارت داشتند.

سلیمانی عنوان کرد: مطابق اصل ۱۵۰ قانون اساسی سپاه یک واحد و یک سازمان انقلابی برخاسته از انقلاب است که مشروعیت خود را از قانون اساسی گرفته و هر گونه توهین و یا عدم رعایت شرایط انقلابی خدمتی و جایگاهی این نهاد ارزشمند در حقیقت توهین به قانون اساسی و توهین به مردم ایران است که این خود نظام حقوقی ایران را مورد هتک قرار می‌دهد. لازم است که این موضوع توسط مسؤولان به عنوان هتک حیثیت از نظام حقوقی و نظام قانون اساسی جهوری اسلامی که در قانون اساسی پذیرفته شده نسبت به سپاه از طریق مراجع قضائی داخلی و بین المللی مورد تعقیب و پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: این حجم سیلاب دو مطلب را برای ما روشن و آشکار کرد اول این که مسئولین سند و یا طرح جامع سیلاب از جمله شورای عالی آب و وزارت نیرو یا غفلت کردند یا با عدم توانایی نتوانستد این سند جامع را عملیاتی کنند و در پی اجرایی کردن آن خسارت را تقلیل دهند. لازم است اقداماتی که در سنوات قبل توسط وزارت نیرو و علیه این سند رخ داد مورد تعقیب دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد؛ از جمله این اقدامات می‌توان به جلوگیری از احداث سدهای سرشاخه کارون و سرشاخه دز و کرخه در دامنه زاگرس اشاره کرد. در کرمانشاه ۱۰ سد باید اجرای می‌شد که اکنون احداث آنها متوقف شده است. اگر این سدها با قابلیت ذخیره سیلاب احداث می‌شدند این حجم آب وارد استان‌های زیردست شاخه‌های کارون، دز و کرخه نمی‌شد.

وی در پایان با اشاره به سیل کرمانشاه بیان کرد: در کرمانشاه هنگام سیل در اولین اقدام یک ستاد مدیریت بحران متشکل از صدا و سیما، هواشناسی و مدیریت بحران استان تشکیل شد و یک سامانه ایجاد شد که هواشناسی بتواند مرتباً سامانه‌های بارشی را پیش بینی کنند. همچنین آقای جهانگیری استانداران و فرمانداران نهایت تلاش ممکن را داشتند؛ همچنین ما شاهد یک اتحاد میان مردم و مسؤولین امر بودیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی