تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رییس فراکسیون معلولان مجلس:

اختلال اوتیسم در بودجه ۹۸ بیماری خاص شناخته شد

رییس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی با بیان این که خوشبختانه اختلال اوتیسم در سال آینده برای اولین بار به عنوان بیماری خاص شناخته می‎شود، گفت: در تبصره ۱۰ بودجه سال ۹۸ اختلال اوتیسم به عنوان بیماری خاص شناخته و مقرر شد بودجه خاصی به آن تعلق گیرد.

کد خبر: ۲۱۸۴۷
۲۰:۱۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

د‌یدارنیوز - زهرا ساعی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به مشکلات ناشی از اختلال اوتیسم مثل هزینه‌های درمانی بالا که متوجه خانواده‌ها و بیماران است و از آنجایی که این اختلال جزو بیماری‌های خاص شناخته نمی‌شد، جلسه‌ای در این خصوص با حضور روانشناسان، جامع شناسان و سازمان بهزیستی برگزار شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته، بیماری خاص شناخته شدن اختلال اوتیسم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و مقرر شد تا در سال ۹۸ بخشی از هزینه‌های درمانی و بیمه تکمیلی این بیماران تحت پوشش قرار گیرد.

ساعی ادامه داد: با توجه به تولد سالانه حدود ۴۰ هزار کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در کشور و مشکلات ناشی از این بیماری که متوجه خانواده‌ها به ویژه مادر و کودک است، پس از برآورد هزینه‌های تحمیلی این بیماری، تلاش‌ها در فراکسیون معلولان نتیجه داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سمن‌های فعال در زمینه اختلال اوتیسم نیز فعالیت‎ خوبی دارند و دامنه این فعالیت‌ها تا برخی شهرستان‌ها نیز گسترش یافته است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی