تیتر امروز

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم
بررسی کلان موضوعات حکمرانی فضای مجازی در ایران با حضور یک فعال سیاسی و یک پژوهشگر فضای مجازی

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم

شماری از کلان‌موضوعات و مسائل مهم پیرامون حکمرانی فضای مجازی در ایران، بهانه‌ای شد تا به سراغ حسین نقاشی و امیررضا باقرپور شیرازی، فعال سیاسی و پژوهشگر فضای مجازی رفته و در یکی دیگر از سلسه مناظرات...
علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت

دکتر علی نوری استاد دانشگاه و جامعه شناس یکی دیگر از مهمان‌های برنامه «تیتر» بود؛ او در این گفت‌و‌گو به موضوعات مهمی مانند تبعیض، شکاف اجتماعی و ... اشاره کرد. او معتقد است: نسل جوان برای اهدافی...
مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
غضنفری می‌گوید گلوگاه‌های ورودی هوا به تهران با برج‌سازی مسدود شده است

بخش عمده آلودگی هوای تهران گردن خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هاست

کامران غضنفری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که بخش عمده آلودگی هوای تهران به خودرو‌ها و موتورسکیلت‌ها باز می‌گردد و باید بستر آموزش مجازی در شرایط اضطراری آلودگی فراهم شود.

کد خبر: ۱۹۱۸۵۴
۱۵:۲۸ - ۰۳ آذر ۱۴۰۴

بخش عمده آلودگی هوای تهران گردن خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هاست

دیدارنیوز: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید یک سیستم آموزش مجازی کارآمد طراحی و مدیریت شود تا اگر در برخی روز‌ها به دلیل آلودگی هوا مجبور به تعطیلی مدارس شدیم، دانش‌آموزان بتوانند از منزل از طریق فضای مجازی با معلمان ارتباط داشته باشند و درس را دنبال کنند.

کامران غضنفری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که از نگاه شما سلامت دانش آموزان در شرایط آلودگی هوای شهر تهران در اولویت است یا بحث آموزش، بیان کرد: مسئله سلامت دانش‌آموزان مهم است و طبیعتاً برای خانواده‌ها نیز سلامت فرزندانشان در اولویت قرار دارد. البته مسئله آموزش هم مهم است و هر دو باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرند و نباید یکی را قربانی دیگری کرد.

گلوگاه‌های ورودی هوا به تهران با برج سازی مسدود شده است

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث آلودگی هوای تهران و کلان‌شهر‌ها سالیان طولانی است که وجود دارد، اظهار کرد: دولت‌های مختلف نیز تلاش‌هایی کرده‌اند تا این معضل را حل کنند، اما اقدام اساسی و ریشه‌ای صورت نگرفته است. برای مثال، وقتی گلوگاه‌های ورودی هوا به تهران را با برج سازی مسدود می‌کنیم یا در سطح شهر برج‌سازی‌های گسترده انجام می‌شود، مسیر جریان طبیعی هوا تا حد زیادی سد می‌شود. بادی که باید از سمت غرب وارد و از سمت شرق خارج شود، به دلیل همین موانع نمی‌تواند آلودگی را جابه‌جا کند. نتیجه این است که در برخی مقاطع، مخصوصاً در زمستان که سرمای هوا باعث نشست آلودگی به سطح پایین می‌شود، درصد آلودگی به شدت افزایش پیدا می‌کند.

بخش عمده آلودگی هوای تهران به خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها باز می‌گردد

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با اشاره به اینکه مشکل آلودگی هوا محصول سال‌ها بی‌توجهی در نظام شهرسازی است؛ تصریح کرد: کسانی که اجازه ساخت‌وساز‌های بلندمرتبه در نقاط مختلف پایتخت را دادند بدون آنکه به «راه‌های تنفسی تهران» توجه کافی شود در این زمینه مقصر هستند. دلیل دیگر آلودگی نیز مسئله خودروهاست. بخش عمده آلودگی هوا را خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌کنند. در کنار آنها اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها نیز سهم دارند. البته اقداماتی در سال‌های اخیر مانند حرکت به سمت برقی‌سازی اتوبوس‌های عمومی یا گازسوز کردن برخی ناوگان انجام شده که مؤثر است، اما کافی نیست و باید در سطح بسیار گسترده‌تری اجرا شود.

سالانه هزینه زیادی برای درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا پرداخت می‌کنیم

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر وزارت صمت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری لازم را برای برقی‌کردن خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها انجام دهد، بخش قابل توجهی از آلودگی کاهش می‌یابد، خاطر نشان کرد: ما هزینه‌های هنگفتی بابت درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا مانند بیماری‌های تنفسی، قلبی‌عروقی و حتی مرگ‌ومیر پرداخت می‌کنیم. بهتر است بخشی از این هزینه‌ها صرف پیشگیری و کاهش آلودگی شود. وقتی آلودگی کم شود، تعداد بیماران هم کاهش می‌یابد و طبیعتاً هزینه‌های درمان کمتر خواهد شد. اینها موضوعاتی است که دولت باید برای آن برنامه‌ریزی و مدیریت قوی‌تری داشته باشد، اما متأسفانه تاکنون ضعیف عمل شده است.

باید بستر آموزش مجازی در شرایط اضطراری آلودگی هوا مهیا شود

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه در حوزه نظام آموزشی لازم است برنامه‌ریزی برای آموزش مجازی در شرایط اضطراری انجام شود، افزود: تا زمانی که به سطح قابل قبول کاهش آلودگی برسیم، باید یک سیستم آموزش مجازی کارآمد طراحی و مدیریت شود تا اگر در برخی روز‌ها به دلیل آلودگی هوا مجبور به تعطیلی مدارس شدیم، دانش‌آموزان بتوانند از منزل از طریق فضای مجازی با معلمان ارتباط داشته باشند و درس را دنبال کنند. تجربه کرونا نشان داد که آموزش از راه دور امکان‌پذیر است؛ البته ضایعات و نواقصی داشت، اما می‌توان این نواقص را برطرف و آن را به یک سیستم مناسب برای مواقع اضطراری تبدیل کرد تا تحصیل دانش‌آموزان عقب نیفتد. امیدواریم مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۲۴ آذر
امروز دوشنبه ۲۴ آذر
امروز دوشنبه ۲۴ آذر
امروز دوشنبه ۲۴ آذر