تیتر امروز

اکبرنژاد: گرفتاری از جایی شروع شد که دولت‌ها در چشم ما از ملت بزرگتر شدند/مقاومت مدنی یعنی بخش کثیری از جامعه پاسخ‌های مشترک به حاکمیت بدهند
در سی‌وسومین برنامه دیدار اندیشه مطرح شد:

اکبرنژاد: گرفتاری از جایی شروع شد که دولت‌ها در چشم ما از ملت بزرگتر شدند/مقاومت مدنی یعنی بخش کثیری از جامعه پاسخ‌های مشترک به حاکمیت بدهند

در سی‌وسومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبر نژاد مجتهد و مدرس حوزه در خصوص "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی گفت‌و‌گو کردیم.
مهدی مطهرنیا: آینده پر از عدم قطعیت است/ هنوز سر کودتای ۲۸ مرداد دعواست/هر مقطعی از تاریخ گفتمان خودش را دارد
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد:

مهدی مطهرنیا: آینده پر از عدم قطعیت است/ هنوز سر کودتای ۲۸ مرداد دعواست/هر مقطعی از تاریخ گفتمان خودش را دارد

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ، انسیه پولادزاده پژوهشگر مطالعات ارتباطی و محمدرضا وفائی، پژوهشگر علوم اعصاب فرهنگی...
شنبه سرنوشت‌ساز سر رسید، شنبه‌ای دیگر در راه/ پاسخ مثبت مردم ایران به رابطه با آمریکا/ همسویی تندروهای داخلی و اسرائیل
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

شنبه سرنوشت‌ساز سر رسید، شنبه‌ای دیگر در راه/ پاسخ مثبت مردم ایران به رابطه با آمریکا/ همسویی تندروهای داخلی و اسرائیل

این هشتاد و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش

مدرسه پادگان نیست

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات با رفتارهای سختگیرانه، تمام احساسات کودکانه را در وجود دانش‌آموزانمان می‌کشیم اظهار کرد: هیچ کجای دنیا این کار را نمی‌کنند، مدرسه که پادگان نیست.

کد خبر: ۱۷۵۹۲
۱۳:۱۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سید محمد بطحائی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی نقاط ضعف موجوددر مدارس به لحاظ تربیتی و آموزشی اظهار کرد: نمره خوبی در همه امور مدارس نمی‌توانیم کسب کنیم. ۱۰ سال پیش برای بازدید به کشوری که از حیث فرهنگ، تمدن و زیربناهای حکومتی و اقتصادی کیلومترها از ما عقبتر است رفته بودم. با این حال دانش آموزان در مدرسه زنده بودند، زندگی می‌کردند و شور و اشتیاق در کلاس درس موج می‌زد. نمره ما از این جهت خوب نیست.

وی افزود: در این میان تقویت تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی بسیار کمک کننده است. بچه‌های ما امروز چقدر نیاز دارند که مدل‌های حد در تابع یا فرمول‌های شیمیایی را بدانند و چقدر نیاز دارند که اگر به کار نادرستی دعوتش کردند، " نه " بگوید؟ چند نفر از  دانش‌آموزان ما می‌توانند چندصد متر بدوند و گرفتاری عضلانی پیدا نکنند؟ چه تعداد با ضعف قامتی مواجه‌اند؟.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته نبود امکانات، نداشتن منابع، زمین، باشگاه و معلم تربیت بدنی نیز در این زمینه دخیل است گفت: معمولا اول معلم فیزیک و ریاضی را تامین می‌کنند بعد سراغ مربی بهداشت و تربیت بدنی می‌روند. گاهی اوقات نیاز بچه‌ها را سرکوب می‌کنیم.

بطحائی افزود: با نشاط سازی مدارس، کار بسیار سختی است و با یک دستورالعمل و بخشنامه انجام نمی‌شود؛ تا مدارس به این نقطه برسند مسیر سختی را پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش ما با انحراف‌ها و خطاهایی مواجه شده و ریشه بسیاری آسیب‌ها در سطح جامعه به غفلت در مدرسه برمی‌گردد گفت: گاهی نخواستیم و گاهی نتوانستیم؛ اما باید مدارس را به سمت مطلوب هدایت کنیم، ولو شده یک قدم به جلو برویم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زندگی کردن، صبوری و مسئولیت پذیری را با دانش آموز در مدارس کار نمی‌کنیم چون وقت و زمان کافی برای آن نداریم گفت: امسال در ۱۰ استان  کشور اتاق اسباب آموزی آموزشی را برای پایه‌های اول تا سوم راه اندازی خواهیم کرد.

بطحائی با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات با رفتارهای سختگیرانه، تمام احساسات کودکانه را در وجود دانش آموزانمان می‌کشیم اظهار کرد: هیچ کجای دنیا این کار را نمی‌کنند، مدرسه که پادگان نیست.


ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۲۷ فروردين
امروز چهارشنبه ۲۷ فروردين
امروز چهارشنبه ۲۷ فروردين
امروز چهارشنبه ۲۷ فروردين
پرطرفدارترین ها