تیتر امروز

لازم نیست خواص جایی بروند
افاضات اضافه

لازم نیست خواص جایی بروند

عوام الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود نوشت: بر خلاف تبلیغات برخی از این رسانه‌های بیگانه وابسته، لازم هم نیست خواص جایی بروند. ما عوام خودمان داریم می‌رویم. داریم کم می‌شویم. داریم خودمان را می‌کشیم...
«کلینیک ترک بی‌حجابی» بازی با اعصاب جامعه!/ تابوی مذاکره تهران و واشنگتن شکسته می‌شود؟/ کادر درمان و دیوار کوتاه ناامنی!
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

«کلینیک ترک بی‌حجابی» بازی با اعصاب جامعه!/ تابوی مذاکره تهران و واشنگتن شکسته می‌شود؟/ کادر درمان و دیوار کوتاه ناامنی!

این چهل و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیباکلام: بین مسئولان و واقعیات، دیوار وجود دارد!/ بخارایی: می‌خواهی به آمریکا احترام بگذاری؟! پس به تبع آن، باید به اسرائیل هم احترام بگذاری!
بررسی عواقب جنگ ایران با اسرائیل در بستر ریاست جمهوری ترامپ در نشست اندیشکده سیمرغ باریخ

زیباکلام: بین مسئولان و واقعیات، دیوار وجود دارد!/ بخارایی: می‌خواهی به آمریکا احترام بگذاری؟! پس به تبع آن، باید به اسرائیل هم احترام بگذاری!

روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه، نشست اندیشکده سیمرغ باریخ با موضوع عواقب جنگ جمهوری اسلامی با اسرائیل در بستر ریاست جمهوری ترامپ، برگزار شد و نام‌های آشنا از جمله صادق زیباکلام، احمد بخارایی و مهدی مطهرنیا...
بهرامی سیف‌آباد می‌گوید کاهش واردات صرفا با بهینه‌سازی امکان‌پذیر است

مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالف است/ خودرو‌های ایرانی ۳ برابر استاندارد‌ها بنزین مصرف می‌کنند!

محمد بهرامی سیف‌آباد، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین و اینکه خودرو‌های ایرانی ۲ تا ۳ برابر استاندارد‌های جهانی بنزین مصرف می‌کنند، گفت: اگر خودرو‌ها با استاندارد بین‌المللی در کشور تولید می‌شد، مصرف بنزین به‌جای ۱۲۰ میلیون لیتر در روز حدود ۶۰ میلیون لیتر خواهد بود که به معنای صادرات ده‌ها میلیون لیتر بنزین در روز است.

کد خبر: ۱۷۵۳۱۸
۰۹:۲۳ - ۲۱ آبان ۱۴۰۳

مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالف است

دیدارنیوز: نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است کاهش واردات بنزین بدون توجه به بهینه‌سازی به اجرای سیاست‌های قیمتی منتهی می‌شود که مجلس به شدت با این مهم مخالف است چراکه فشار‌های اقتصادی بیشتر به مردم و گران شدن تمامی کالا‌ها به ویژه کالا‌های اساسی را شاهد خواهیم بود.

به نقل از رسانه خانه ملت، محمد بهرامی سیف‌آباد به خلاء‌های حوزه انرژی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: بودجه واردات بنزین در سال جاری ۹۰ هزار میلیارد تومان بود، اما برای سال آینده به ۶۵ هزار میلیارد کاهش پیدا کرده این در حالی است دولت در شرایط عادی باید این عدد را برای سال ۱۴۰۳ به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه کاهش بودجه واردات بنزین در قانون برنامه هفتم آمده است، اما این مهم به شرط هزینه‌کرد بودجه باقی مانده در حوزه بهینه‌سازی است، بنابراین دولت باید با در مسیر صرفه‌جویی در مصرف بنزین به استانداردسازی خودرو‌های موجود، واردات خودرو‌های با کیفیت، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی تجهیزات از تولید تا توزیع با هدف جلوگیری از پرتی، استانداردسازی بنزین تولیدی با هدف سوختن کمتر در خودرو‌ها و... اقدام کند در غیر این صورت کاهش واردات بدون توجه به بهینه‌سازی به اجرای سیاست‌های قیمتی منتهی می‌شود که مجلس به شدت با این مهم مخالف است چراکه فشار‌های اقتصادی بیشتر به مردم و گران شدن تمامی کالا‌ها به ویژه کا‌های اساسی را شاهد خواهیم بود.

بهرامی با بیان اینکه خودرو‌های ایرانی ۲ تا ۳ برابر استاندارد‌های جهانی بنزین مصرف می‌کنند، ادامه داد: اگر خودرو‌ها با استاندارد بین‌المللی در کشور تولید می‌شد، مصرف بنزین به‌جای ۱۲۰ میلیون لیتر در روز حدود ۶۰ میلیون لیتر خواهد بود که به معنای صادرات ده‌ها میلیون لیتر بنزین در روز است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به مصوبه سال ۹۸ مجلس مبنی بر تبدیل بیش از یک میلیون دستگاه خودرو‌های بنزین‌سوز فعال در حمل و نقل عمومی به خودرو‌های دوگانه‌سوز CNG به‌صورت رایگان اشاره کرد و گفت: اگرچه این مصوبه با هدف کاهش ناترازی بنزین به تصویب رسید، اما در سال‌های اخیر اجرای آن کاملا متوقف شده است، ضمن آنکه عقب‌ماندگی‌های بخش تولید، کندی در تکمیل طرح‌های توسعه پالایشگاهی و عدم اجرای پروژه‌های جدید را باید به دلایل ناترازی بنزین افزود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی