تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
محبی نجم‌آبادی، نماینده مجلس بیان کرد

سفر رئیس‌جمهور به عراق اهمیت زیادی داشت

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: سفر رئیس‌جمهور به عراق و حضور او در اقلیم کردستان از نظر دیپلماسی عمومی، اهمیت زیادی داشت.

کد خبر: ۱۷۲۳۴۶
۱۷:۰۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

پزشکیان در سفر عراق دیپلماسی عمومی را به نمایش گذاشت

دیدارنیوز: عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس‌جمهور به عراق و حضور او در اقلیم کردستان از نظر دیپلماسی عمومی، اهمیت زیادی داشت.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفتگو با ایرنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق گفت: سفر پزشکیان از جهات مختلف چه از نظر اقتصادی و قرارداد‌هایی که در جریان این سفر امضاء شده دارای اهمیت است.

وی افزود: یکی از نکات مهم و برجسته در این سفر، حضور پزشکیان در اقلیم کردستان عراق و اربیل بود که سخنرانی پزشکیان به زبان کردی در جریان این سفر باعث ایجاد فضایی صمیمی شد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس افزود: این حضور در میان مردم اقلیم کردستان از نظر دیپلماسی عمومی از اهمیت بالایی برخوردار بود و از نقاط برجسته سفر رئیس‌جمهور به عراق به شمار می‌رود.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: در جریان این سفر توافق نامه‌های خوبی در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی به امضاء رسید که باید هر چه سریعتر قرارداد‌های مربوط به این توافقات به امضاء برسد و کار اجرای این توافقات آغاز شود.

وی گفت: دو کشور ایران و عراق دارای مشترکات زیادی هستند و توسعه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف به نفع طرفین است.

رئیس جمهور صبح روز چهارشنبه -۲۱ شهریور ۱۴۰۳- و در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان به عراق سفر کرد، دکتر پزشکیان در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال رسمی «محمدشیاع السودانی» نخست وزیر این کشور قرار گرفت و سپس با حضور در محل یادمان سرداران شهید مقاومت نسبت به مقام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

وی در دیدار‌های جداگانه با رئیس‌جمهور، نخست وزیر، رئیس شورای عالی قضایی، سران چارچوب هماهنگی نیرو‌های سیاسی شیعه عراق و معاون اول رئیس مجلس عراق گفتگو کرد.

رئیس‌جمهور همچنین در روز دوم سفر خود، به اربیل و سلیمانیه رفت و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

پزشکیان در سومین و آخرین روز سفر خود به عراق با استقبال استاندار، وارد بصره شد و با جمعی از نخبگان فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و جمعی از عشایر بصره دیدار و گفتگو کرد.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر جمعه ۲۳ شهریور به تهران بازگشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی