تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از همایش سالانه صلح

مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!

خبرنگار دیدارنیوز با حضور در دومین پیش نشست همایش سالانه صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران که با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گزارشی تهیه کرده است که تقدیم می‌شود.
مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید
استاد دانشکده آب دانشگاه جندی‌شاپور در ویژه برنامه اقتصاد، آب و سیاست

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید

مهدی قمیشی استاد دانشکده آب دانشگاه شهید چمران (جندی شاپور)، ضمن تاکید بر جانمایی غلط صنایع آب‌بر در استان‌های کویری، گفت: «یکی از بهترین راه‌حل‌های رفع بحران آب، واردات آب مجازی است.

بازتاب نشست خبری پزشکیان/ احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا

اولین نشست خبری مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی در تهران بازتاب زیادی در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

کد خبر: ۱۷۲۲۹۹
۱۹:۵۳ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

بازتاب نشست خبری پزشکیان/

دیدارنیوز: رسانه‌های انگلیسی‌زبان در سراسر دنیا به پوشش اظهارات نهمین رئیس‌جمهور ایران در نخستین نشست خبری خود پرداختند.

«مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران امروز (دوشنبه) نخستین نشست خبری خود را با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی در تهران برگزار کرد. رسانه‌های انگلیسی‌زبان هر یک در گزارشی به این نکات مطرح‌شده در این نشست پرداختند.

فرست پست

نشریه هندی فرست‌پست پاسخ رئیس‌جمهور به ادعای ارسال موشک مافوق صوت به یمن را منتشر کرد. پزشکیان در نخستین نشست خبری خود در این باره گفت: «سفر به یمن (از ایران) یک هفته طول می‌کشد، چگونه این موشک می‌توانسته به آنجا رسیده باشد؟ ما چنین موشک‌هایی نداریم که به یمن بدهیم.»

انصارالله یمن در روز یکشنبه به یک موشک مافوق صوت به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی حمله کرد، حمله‌ای که به گفته ارتش یمن با یک موشک مافوق صوت صورت پذیرفت.

بازتاب نشست خبری پزشکیان/

از زمان آغاز جنگ غزه، ارتش یمن در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه، حملات مکرری علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و مواضع این رژیم در اراضی اشغالی ترتیب داده و یک مقام انصارالله حمله شب گذشته را تنها آغاز راه دانست.

رویترز

خبرگزاری رویترز نیز به اظهارات مسعود پزشکیان درباره همکاری نظامی ایران و روسیه پرداخت. پزشکیان در این نشست خبری گفت از زمانی که دولت را تحویل گرفته، ایران هیچ سلاحی به روسیه نفرستاده است.

این اظهارات پزشکیان پس از آن مطرح شد که کشور‌های غربی تهران را به ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه متهم کرده و تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو و تهران اعمال کردند.

پزشکیان در این نشست خبری در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: «ممکن است در گذشته انتقالی صورت گرفته باشد...، اما می‌توانم اطمینان دهم که از وقتی من به قدرت رسیدم، هیچ‌گونه انتقالی به روسیه انجام نشده است.»

بازتاب نشست خبری پزشکیان/

این خبرگزاری همچنین به پوشش اظهارات پزشکیان درباره احتمال توافق میان ایران و آمریکا و احیای برجام پرداخت. او در این نشست خبری گفت اگر ایالات متحده در عمل نشان دهد که با جمهوری اسلامی خصومتی ندارد، ایران می‌تواند مذاکرات مستقیم با آمریکا را از سر گیرد.

به گزارش رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج شد و گفت که این معاهده بیش از حد به نفع تهران بوده است. او تحریم‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده علیه ایران را از سر گرفت، رفتاری که موجب شد ایران به‌مرور محدودیت‌های هسته‌ای خود تحت این توافق را رعایت نکند.

ایلکه

خبرگزاری «ایلکه» ترکیه در همین راستا به اظهارات پزشکیان درباره لزوم ارائه حسن نیت از سوی آمریکا پرداخت و گزارش داد که رئیس‌جمهور ایران تاکید کرده است که زورگویی را تحمل نخواهد کرد.

این رسانه ترکیه‌ای همچنین در گزارش خود از این نشست خبری نوشت: «پزشکیان گفت همه کشور‌های مسلمان باید به راحتی با یکدیگر تعامل کنند و بر لزوم همکاری و سرمایه‌گذاری کشور‌های مسلمان در یکدیگر تأکید کرد.»

علاوه بر این، خبرگزاری ترند اظهارات پزشکیان درباره اهمیت حل تحریم‌ها و گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را بازنشر و گزارش داد که او قصد دارد ضمن جذب سرمایه‌گذار خارجی، بازار آزاد را برای افزایش رشد اقتصادی ترویج دهد.

رسانه ترکیه‌ای همچنین به قدردانی رئیس‌جمهور از نقش چین در آشتی بین ایران و عربستان پرداخت و اظهارات وی درباره همکاری راهبردی میان ایران و چین را بازنشر داد.

در این گزارش همچنین به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از سوی پزشکیان اشاره شده و آمده است که او بر تعهد ایران به تقویت روابط با کشور‌های عربی و مسلمان، از جمله ترکیه، تأکید کرده است.

اظهارات پزشکیان درباره تقویت محافل آزاداندیشی در دانشگاه‌ها نیز نظر رسانه ترکیه‌ای را جلب کرد. در این گزارش آمده است: «پزشکیان بر لزوم دسترسی برابر به آموزش عالی برای مردم مناطق کمتر توسعه‌یافته تأکید کرد... و حق دفاع ایران از خود در برابر اسرائیل را محفوظ دانست.»

ایلکه همچنین بر اظهارات پزشکیان مبنی بر اینکه ایران قصدی برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای ندارد تاکید کرد و گزارش داد که او خواستار احترام به حقوق ایران در مذاکرات بین‌المللی شده است.

ترند

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان در گزارشی درباره این نشست خبری، به ابراز تمایل رئیس‌جمهور ایران برای سفر به ترکیه پرداخت و نوشت: «مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران در نشست خبری امروز خود گفت که حتماً به‌زودی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران به ترکیه سفر خواهد کرد.»

بازتاب نشست خبری پزشکیان/

ترند با اشاره به اینکه پزشکیان ترکیه را یک کشور دوست و برادر توصیف کرده و بر مبادلات تجاری بین ۲ کشور تاکید کرد، گزارش داد رئیس‌جمهور ایران خواستار اتخاذ گام‌هایی برای سرمایه‌گذاری مشترک میان تهران و آنکارا شده است.

الشرق الاوسط

رسانه سعودی «شرق الاوسط» نیز به اظهارات پزشکیان درباره ضرورت رفع مسائل مربوط به FATF برای تقویت اقتصاد ایران پرداخت و گزارش داد که رئیس‌جمهور ایران درباره مخالفت‌های پیشین تهران با نهاد‌های مرتبط در ارتباط خواهد بود.

به گزارش الشرق الاوسط، اگر ایران بخواهد سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کند، پیروی از قوانین FATF یک ضرورت کلیدی است، به‌ویژه از سال ۲۰۱۸ که ایالات متحده تحریم‌های اقتصادی خود را مجددا علیه ایران وضع کرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی