تیتر امروز

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید
استاد دانشکده آب دانشگاه جندی‌شاپور در ویژه برنامه اقتصاد، آب و سیاست

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید

مهدی قمیشی استاد دانشکده آب دانشگاه شهید چمران (جندی شاپور)، ضمن تاکید بر جانمایی غلط صنایع آب‌بر در استان‌های کویری، گفت: «یکی از بهترین راه‌حل‌های رفع بحران آب، واردات آب مجازی است.
مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت
در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه (ترکمن صحرا) مطرح شد:

مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت

در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه، (ترکمن صحرا) در خصوص "مدارس علمیه دینی در میان اهل سنت با تمرکز بر مدرسه علمیه ربانیه چنارلی" گفت‌وگو کردیم.

اردوغان: در نوار غزه شاهد یک قتل‌عام شبیه بوسنی هستیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: در نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین شاهد یک قتل‌عام شبیه آنچه که در دهه ۹۰ میلادی در بوسنی و هرزگووین رخ داد، هستیم.

کد خبر: ۱۷۲۱۹۰
۱۰:۴۷ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

اردوغان

دیدارنیوز: رئیس جمهور ترکیه گفت که در نوار غزه یک قتل‌عام شبیه نسل‌کشی دهه ۹۰ میلادی بوسنی و هرزگووین جریان دارد.

به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی نشست خبری مشترک با دنیس بچیراوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگووین در استانبول گفت که در نوار غزه یک قتل‌عام شبیه نسل‌کشی دهه ۹۰ میلادی بوسنی و هرزگووین جریان دارد.

رئیس جمهور ترکیه در این نشست خبری که در دفتر ریاست جمهوری کاخ دُلماباغچه استانبول برگزار شد، درباره وضعیت بغرنج نوار غزه گفت: در نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین شاهد یک قتل‌عام شبیه آنچه که در دهه ۹۰ میلادی در بوسنی و هرزگووین رخ داد، هستیم.

اردوغان همچنین با اشاره به قتل فعال زن حقوق بشر تُرک-آمریکایی توسط نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی گفت: اسرائیل را در رابطه با کشتار ۴۱ هزار نفر در غزه و همچنین قتل عایشه‌نور ازگی ایگی پاسخگو خواهیم کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود خواستار محاکمه مقامات اسرائیلی همانند مقامات صرب طی جنگ بوسنی شد و افزود: مسببین کشتار‌ها در غزه نیز مانند عوامل نسل‌کشی سربرنیتسا در دادگاه‌های بین‌المللی محکوم خواهند شد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه بر حمایت آنکارا از سارایوو و رشد روابط تجاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: ارزش مبادلات تجاری میان ترکیه و بوسنی در پایان سال به ۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی