تیتر امروز

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید
استاد دانشکده آب دانشگاه جندی‌شاپور در ویژه برنامه اقتصاد، آب و سیاست

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید

مهدی قمیشی استاد دانشکده آب دانشگاه شهید چمران (جندی شاپور)، ضمن تاکید بر جانمایی غلط صنایع آب‌بر در استان‌های کویری، گفت: «یکی از بهترین راه‌حل‌های رفع بحران آب، واردات آب مجازی است.
مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت
در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه (ترکمن صحرا) مطرح شد:

مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت

در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه، (ترکمن صحرا) در خصوص "مدارس علمیه دینی در میان اهل سنت با تمرکز بر مدرسه علمیه ربانیه چنارلی" گفت‌وگو کردیم.
محمدباقر قالیباف خبر داد

استعفای حسین‌زاده اعلام وصول شد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس گفت: درخواست استعفای حسین‌زاده اعلام وصول شده و در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۷۲۱۸۷
۱۰:۳۱ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

استعفای حسین‌زاده اعلام وصول شد

دیدارنیوز: استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس اعلام وصول شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس گفت: درخواست استعفای حسین‌زاده اعلام وصول شده و در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت که طبق آیین‌نامه مجلس تقاضای استعفا یک هفته بعد از اعلام وصول در دستور قرارمی گیرد.

رئیس‌جمهور در روز پنجم شهریورماه با صدور حکمی عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد.

طبق مواد ۹۰، ۹۱ و ۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است می‌تواند از مقام نمایندگی استعفاء دهد. پذیرش استعفاء موکول به تصویب مجلس است.

نماینده، تقاضای استعفای مدلّل خود را به عنوان رئیس‌مجلس می‏‌نویسد و رئیس‌مجلس آن را در اولین جلسه علنی و بدون قرائت متن، اعلام و در دستور کار هفته بعد می‌گذارد. نماینده می‌‏تواند قبل از شروع بررسی در مجلس تقاضای استعفای خویش را مسترد دارد.

بررسی تقاضای استعفا بدین ترتیب خواهد بود که ابتدا تقاضای استعفا قرائت شده و سپس شخص متقاضی استعفاء یا نماینده دیگری به تعیین او تقاضای دفاع خواهد نمود. مدت قرائت تقاضای استعفا و توضیح نماینده متقاضی استعفا حداکثر نیم ساعت است. مخالف یا مخالفین نیز حداکثر نیم ساعت می‌توانند صحبت کنند و پس از آن رای‌گیری به‌عمل می‏‌آید. در صورت تصویب تقاضای استعفا مراتب از طریق رئیس‌مجلس به وزارت کشور اعلام می‌شود تا طبق قانون انتخابات اقدام کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی