تیتر امروز

خسرو طالب‌زاده: وفاق ملی باید ترجمه شود/ گشت ارشاد یک مسئله شکست خورده است/ یکی شدن قالیباف با پزشکیان وفاق جناح‌هاست
تاثیرات متقابل فرهنگ و سیاست در گفت‌وگو با یک پژوهشگر فرهنگی

خسرو طالب‌زاده: وفاق ملی باید ترجمه شود/ گشت ارشاد یک مسئله شکست خورده است/ یکی شدن قالیباف با پزشکیان وفاق جناح‌هاست

با خسرو طالب‌زاده از مدیران فرهنگی سابق و پژوهشگر فرهنگی درباره تاثیرات متقابلی که فرهنگ و سیاست نسبت به هم دارند گفت‌وگو کردیم.
اگر اقتصاد ما بسته باشد نمی‌توانیم اقتصادمان را بهبود ببخشیم، فقط به وضعیت شعب ابی طالب می‌رویم/ پاسخگو بودن یعنی بتوان مقام مسئول را مورد سوال قرار داد یا وادار به استعفا کرد
در پانزدهمین برنامه دیدار اندیشه، با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اگر اقتصاد ما بسته باشد نمی‌توانیم اقتصادمان را بهبود ببخشیم، فقط به وضعیت شعب ابی طالب می‌رویم/ پاسخگو بودن یعنی بتوان مقام مسئول را مورد سوال قرار داد یا وادار به استعفا کرد

در پانزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و در ادامه بخش دوم گفت‌وگو درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت را پی گرفتیم.
خوب است که کلنگ از آسمان افتاد و نشکست
افاضات اضافه

خوب است که کلنگ از آسمان افتاد و نشکست

عوام‌الملک این هفته در نامه خود به حضرت مسعود، هیچ‌چیزی را از قلم نینداخته و از بازی استقلالی‌ها زیر بارش بطری تا ماجرای پاول و کلنگ بوشهری را یادآوری کرده است.
کنکور و جای خالی بچه‌های جنوب در میان رتبه‌های برتر

این حق بچه‌های ‌خوزستان‌ نیست

محسن موسوی‌زاده، نماینده اهواز گفت: خوزستان استعداد‌های زیادی دارد، اما این استعداد‌ها به توجه ویژه نیاز دارند؛ این حق بچه‌های خوزستان نیست که رتبه برتری در کنکور نداشته باشند.

کد خبر: ۱۷۱۴۰۰
۱۳:۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳

این حق بچه‌های ‌خوزستان‌ نیست

دیدارنیوز _ استان خوزستان: نماینده اهواز، کارون، حمیدیه، باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود جدی نیرو و امکانات آموزشی در خوزستان گفت: خوزستان استعداد‌های زیادی دارد، اما این استعداد‌ها به توجه ویژه نیاز دارند؛ این حق بچه‌های خوزستان نیست که رتبه برتری در کنکور نداشته باشند.

سید محسن موسوی‌زاده در گفتگو با ایسنا با اشاره به اعلام نتایج برتر کنکور سراسری امسال و جای خالی خوزستان بین رتبه‌های نخست، اظهار کرد: تا زمانی که خوزستان دچار این همه کمبود معلم است و این مشکلات را در خصوص کمبود زیرساخت‌ها و فضا‌های آموزشی داشته باشد و به این مسائل رسیدگی نشود، شرایط بهتری هم در کنکور نخواهد داشت.

وی افزود: تا زمانی که شاهد دخالت افرادی که تخصصی در آموزش و پرورش ندارند و می‌خواهند در مدیریت‌های آموزش و پرورش نظر بدهند، باشیم و تا وقتی مساله آموزش و پرورش مساله اول مدیران اجرایی خوزستان و وزارت آموزش و پرورش نباشد، این مسائل و مشکلات حل نمی‌شود.

نماینده اهواز، کارون، حمیدیه، باوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوزستان استعداد‌های زیادی دارد، اما این استعداد‌ها به توجه ویژه نیاز دارند؛ این حق بچه‌های خوزستان نیست که رتبه برتری در کنکور نداشته باشند.

وی عنوان کرد: خوزستان از نظر کمبود معلم شاید جزو استان‌های اول باشد. کمبود و مشکلاتی که در فضا‌های آموزشی وجود دارد و نبود توجه اساسی به آموزش و پرورش، همه و همه مسائل و مشکلاتی هستند که نتیجه آن منجر به ایجاد شرایط کنونی شده است.

موسوی‌زاده تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در این زمینه، طرح وزارت آموزش و پرورش در خصوص نهایی کردن امتحانات پایه‌های نهم تا دوازدهم است. قبلاً امتحانات نهایی تنها مربوط به یکی دو پایه بود، اما اکنون امتحانات نهایی برای پایه‌های نهم تا دوازدهم برگزار می‌شود. طرح سوال و تصحیح این امتحانات هم متمرکز است و این روند موجب می‌شود توجهی به تفاوت‌های موجود بین شرایط و امکانات استان‌ها وجود نداشته باشد و در نتیجه، همه این مسائل موجب می‌شود شاهد این افت و مشکلات تحصیلی باشیم.

وی بیان کرد: قبل از اینکه به وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد بدهیم در خصوص کم و کاستی‌های استان خوزستان صحبت کردیم و از دولت نیز می‌خواهیم این کمبود‌ها را برطرف کنند.

نماینده اهواز، کارون، حمیدیه، باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر میزان نیرو‌های خروجی و معلمانی که از خوزستان به سمت استان‌های دیگر خارج می‌شوند قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست. ورودی و خروجی سیستم آموزش و پرورش خوزستان قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست و اگر یک نفر وارد آموزش و پرورش خوزستان شود به جای این یک نفر شاید ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر متقاضی خروج هستند. با این شرایط مشکلات بیشتر و بیشتر می‌شوند و عایدی آن همین نتایجی است که اکنون در کنکور مشاهده می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی