تیتر امروز

پیاده روی اربعین را نباید تبدیل به مانور یک نظام حکومتی کرد/
در چهاردهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه، استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

پیاده روی اربعین را نباید تبدیل به مانور یک نظام حکومتی کرد/"حسین" الگو است نه منجی

 در چهاردهمین برنامه دیدار اندیشه باجحت الاسلام عبدالرحیم سلیمانی اردستانی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قرآن پژوه درباره "جایگاه مناسک در دینداری و آسیب شناسی آن" گفت‌وگو کردیم.
مصطفی کواکبیان: پزشکیان، مشکل فیلترینگ را حل می‌کند/ دولت سایه بگوید منابع مالی‌‌اش از کجا تامین می‌شود/عدم مشارکت ۵۱ درصدی، یعنی بی‌اعتمادی به نظام
گفت‌وگوی دیدار با دبیرکل حزب مردم‌سالاری در روز تائید صلاحیت وزرا

مصطفی کواکبیان: پزشکیان، مشکل فیلترینگ را حل می‌کند/ دولت سایه بگوید منابع مالی‌‌اش از کجا تامین می‌شود/عدم مشارکت ۵۱ درصدی، یعنی بی‌اعتمادی به نظام

دیدارنیوز در روزی که همه وزرای پزشکیان منتظر رای اعتماد بودند، گفت‌وگویی را با مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری انجام داد که دیدنی است؛ او پیش بینی کرد همه وزرا رای اعتماد می‌گیرند.
حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی مطرح کرد

وفاق ملی باید بین جمهوری اسلامی و مردم باشد/ ۸۰ درصد از جامعه منتقد و معترض بودند

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه وفاق ملی باید وفاق بین جمهوری اسلامی و مردم باشد، گفت: در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری ۶۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت نکردند و این رقم در دور دوم به ۵۰ درصد رسید. از ۵۰ درصدی هم که در انتخابات شرکت کرده بودند حدود ۶۰ درصد آن‌ها به پزشکیان رأی دادند این یعنی ۳۰ درصد از کل واجدین شرایط و به عبارتی ۸۰ درصد از جامعه منتقد و به نوعی معترض بودند و خواستار تغییر سیاست‌ها و شرایط کلی حاکم بر کشور بوده‌اند.

کد خبر: ۱۷۰۹۹۹
۱۷:۳۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳

مرعشی

دیدارنیوز: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران اظهار کرد: آن‌چه که مفهوم واقعی وفاق ملی است، در واقع کاهش فاصله دولت به معنای حاکمیت با مردم است.

سید حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفتگو با مهر، «وفاق ملی» را موضوعی میان حاکمیت و مردم قلمداد کرد و گفت: وفاق میان دولت و مجلس به عنوان حداقل‌های ضروری در داخل حکومت به حساب می‌آید. چرا که تعامل و همراهی این دو نهاد مؤثر در اداره کشور امری ضروری است.

وی افزود: به نظرم آنچه که پزشکیان در مورد وفاق ملی مطرح کرد یکی از نمادهایش هماهنگی میان مجلس و دولت است که در رأی اعتماد به وزرا خود را نشان داد و یادمان باشد آنچه که مفهوم واقعی وفاق ملی است در واقع کاهش فاصله دولت به معنای حاکمیت با مردم است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با یادآوری این موضوع که کاهش فاصله حاکمیت با مردم، اساس موضوع «وفاق ملی» است، گفت: در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت نکردند و این رقم در دور دوم به ۵۰ درصد رسید. از ۵۰ درصدی هم که در انتخابات شرکت کرده بودند حدود ۶۰ درصد آن‌ها به پزشکیان رأی دادند این یعنی ۳۰ درصد از کل واجدین شرایط و به عبارتی ۸۰ درصد از جامعه منتقد و به نوعی معترض بودند و خواستار تغییر سیاست‌ها و شرایط کلی حاکم بر کشور بوده‌اند.

مرعشی با بیان اینکه هماهنگی و همراهی دولت و مجلس را مقدمه‌ای برای تحقق وفاق ملی به معنای ملت دولت است، گفت: فکر می‌کنم وفاق رسمی درون نظام میان دولت و مجلس خواهد بود و اما وفاق ملی وفاق بین جمهوری اسلامی و مردم باید باشد و تنها راه آن این است که کشور در مسیر تعالی قرار بگیرد و فشار‌های زندگی مردم کاهش پیدا کند و از تورم کاسته شود و رشد اقتصادی افزایش یابد و جایگاه ایران در منطقه ارتقا یابد. همینطور جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی ارتقا پیدا کند و ایرانیانی که در دهه‌های گذشته از کشور خارج شدند امکان بازگشت پیدا کنند.

وی در رابطه با تغییر رویکرد اصلاح‌طلبان بعد از رأی اعتماد به کابینه، عنوان کرد: جبهه رأی دهندگان به پزشکیان در ابتدا نسبت به ترکیب کابینه انتقادات بیشتری داشتند و بعد از موفقیت پزشکیان که کابینه از مجلس عبور کرد، مواضعشان را تعدیل کردند و مهم این است که پزشکیان که داوطلبانه نرمشی را نشان داد و امتیازاتی را برای وحدت ملی در سطح درون نظام نشان داد، باید منتهی به حل پاره‌ای از مشکلات مردم شود که در این صورت رضایت عمومی توسط دولت و نظام کسب خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی