تیتر امروز

کیانوش جهانپور: ممکن است در پاییز شاهد افزایش ابتلا به تب دنگی باشیم/ تب دنگی از فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود
گزارش دیدار از شیوع تب دنگی در کشور در گفت و گو با یک متخصص

کیانوش جهانپور: ممکن است در پاییز شاهد افزایش ابتلا به تب دنگی باشیم/ تب دنگی از فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود

روز گذشته دو متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری از شیوع تب دنگی در تهران خبر دادند، هر چند این موضوع توسط وزارت بهداشت تکذیب شد، اما کیانوش جهانپور، سخنگوی اسبق وزارت بهداشت می گوید: این موضوع...
محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان یکی از چهره های جنجالی دوران انتخابات ریاست جمهوری بود. محمد فاضلی در این گفت و گو حرف هایی تازه زد که می توانید ببینید و بخوانید.
بخشی از یکی از مصوبات دولت باطل شد

کاهش حقوق ورودی آیفون/ مدل ۱۴ همچنان ممنوع!

بر اساس ابلاغیه جدید گمرک ایران، حقوق ورودی موبایل آیفون از ۱۰۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت اما همچنان واردات مدل ۱۴ و بالاتر ممنوع است!

کد خبر: ۱۶۹۱۳۹
۰۹:۳۳ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

کاهش حقوق ورودی آیفون/ مدل ۱۴ همچنان ممنوع!

دیدارنیوز: بر اساس ابلاغیه جدید گمرک ایران بر مبنای جزئیات بودجه ۱۴۰۳، ضمن ابطال بخشی از یکی از مصوبات دولت، حقوق ورودی موبایل آیفون از ۱۰۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت.

براساس بخشنامه جدید گمرک که توسط دفتر واردات به گمرکات اجرایی ابلاغ شد، حقوق ورودی موبایل کمتر از ۱۵۰ دلار ۱۰ درصد حقوق ورودی تلفن همراه با ارزش ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار ۵ درصد حقوق ورودی گوشی تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰ دلار ۱۵ درصد تعیین شد.

بر این اساس با ابلاغیه جدید دفتر واردات گمرک ایران بر مبنای جزئیات بودجه ۱۴۰۳ و با ابطال مصوبه پیشین هیات دولت در خصوص تعیین سود بازرگانی موبایل در سال جاری، حقوق ورودی موبایل آیفون نیز از ۱۰۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت.

مطلب مرتبط:

رفع فیلترینگ دست رئیس‌جمهور است/ واردات خودرو، آیفون و پایان گشت ارشاد از خواسته‌های مردم است

طبق ابلاغیه اول مردادماه گمرک ایران واردات آیفون با مدل ۱۴ و بالاتر همچنان ممنوع است.

کاهش حقوق ورودی آیفون/ مدل ۱۴ همچنان ممنوع!

عقب نشینی ۸۵ حقوق ورودی آیفون ظرف ۴۵ روز

بررسی‌ها نشان می‌دهد این بخشنامه گمرک ایران به نوعی مصوبه هیات دولت به تاریح ۱ خردادماه درخصوص اصلاح سود بازرگانی برخی تعرفه‌های وارداتی برای سال ۱۴۰۳ را ابطال کرده است.

در مصوبه هیات دولت که پیشتر از سوی گمرک نیز ابلاغ شده بود، سود بازرگانی گوشی‌های کمتر از ۱۵۰ دلار ۶ درصد، سود بازرگانی گوشی‌های ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار یک درصد و سود بازرگانی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار به استثنای آیفون ۲۸ درصد تعیین شده بود.

لازم به ذکر است، برای دریافت عوارض نیز حقوق گمرکی ۴ درصدی نیز به این اعداد اضافه می‌شد.

جدول زیر جزئیات سود بازرگانی انواع تلفن همراه در ۴ گروه مورد اشاره را که توسط هییت دولت تصویب و در تاریخ اول خرداد ماه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده بود را نشان می‌دهد.

کاهش حقوق ورودی آیفون/ مدل ۱۴ همچنان ممنوع!

تعیین سود بازرگای جدید موبایل بر اساس از قلم افتادگی جداول بودجه

نکته دوم که در مورد رفت و برگشت سود بازرگانی تلفن همراه ظرف ۴۵ روز اخیر حائز اهمیت است اینکه، همانطور که اشاره گردید، پیشتر هییت وزیران سود بازرگانی برخی اقلام را اصلاح کرده بود که بر این اساس سود بازرگانی آیفون مدل ۱۳ و پایین‌تر ۹۶ درصد و حقوق ورودی آن ۱۰۰ درصد لحاظ می‌‍شد. این درحالی است که بر اساس جدول جدید از قلم افتادگی‌های جداول بودجه ۱۴۰۳ که در تاریخ ۱۲ تیر ماه از مجلس به دولت ابلاغ شده برخی تغییرات در مورد سود بازرگانی موبایل نیز دران لحاظ گردیده است. این موارد در بخش اول و دوم بودجه ابلاغ نشده بود.

چه کسی مصوبه هیات دولت را ابطال کرد؟

نکته سومی که در مورد ابلاغیه گمرک وجود دارد این است که بر اساس رویه مرسوم ابطال مصوبات دولت به دلیل مغایرت با قوانین با مکاتبه رئیس مجلس انجام می‌شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی