تیتر امروز

سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند
از چشم جهان (۱۶۲)

سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند

"افشاگران اسرائیل می‌گویند، زنان و کودکان فلسطینی عامدانه هدف حملات نظامیان اسرائیل قرار می‌گیرند. قوانین جنگ، در سطوح مختلف از سربازان نیروی زمینی تا فرماندهان، کاملا نادیده گرفته می‌شود".
صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد
در نهمین برنامه دیدار اندیشه و دومین‌گفتگوی با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد

در نهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قران‌پژوره به ادامه بحث در خصوص امکان یا امتناع اقتصاد اسلامی پرداخته شد و چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که...
کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...

پشه آئدس به آذربایجان‌ شرقی رسید

بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد که پشه آئدس، در شهرستان خداآفرین از توابع استان آذربایجان‌شرقی مشاهده شده است.

کد خبر: ۱۶۹۰۱۴
۰۹:۳۳ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

پشه آئدس به آذربایجان‌ شرقی رسید

دیدارنیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پشه آئدس در شهرستان خداآفرین از توابع استان آذربایجان‌شرقی مشاهده شده است.

بهمن نقی‌پور شنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی، از عدم ابتلا به تب دنگی در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: وجود این پشه در صورتی به معنای بیماری است که آلوده به ویروس باشد.

وی افزود: علائم خفیف تب دنگی، شبیه به آنفلوآنزا و شامل تب، سردرد، درد عضلات، درد مفاصل، درد استخوان‌ها، درد پشت چشم و حالت تهوع و استفراغ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: درد شدید شکمی، خونریزی از لثه و بینی، تنفس دشوار یا سریع، پوست سرد و مرطوب، افت سریع فشار خون و شوک از علائم شدت این بیماری است.

نقی‌پور با اشاره به اینکه درحال حاضر ۱۵۰ مورد از تب دنگی در کشور شناسایی شده است، گفت: ۱۲ مورد ابتلا به تب دنگی محلی بوده و مابقی از کشور‌های دیگر بوده است.

وی مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری را، محافظت بدن از گزش پشه آئدس دانست و گفت: پوشیدن لباس‌های روشن و بلند، پوشیدن جوراب، استفاده از مواد دورکننده حشرات بر روی مناطقی از پوست که با لباس پوشیده نمی‌شود، استفاده از پشه‌بند، نصب توری روی درب و پنجره‌ها، خودداری از بازکردن پنجره‌های بدون توری، پرهیز از بیرون رفتن در ساعاتی از روز که احتمال گزش توسط پشه زیاد است مانند اوایل صبح و هنگام غروب، از روش‌های حفاظت فردی در برابر گزش پشه‌های آلوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: تخلیه و تمیز کردن مرتب ظروف محتوی آب، مانند گلدان‌های شیشه‌ای، ظروف زیر گلدان، ظروف آب پرندگان و حیوانات، تعبیه درب یا پوشاندن مخازن آب مثل تانکر، بشکه، استخر و ...، جلوگیری از تجمع آب در زیر کولر، جلوگیری از ایجاد آب راکد در اطراف محل زندگی ازجمله در داخل گودال‌ها و در داخل ضایعات جامد مانند ظروف رهاشده، لاستیک‌ها و ... از تکثیر و زیاد شدن پشه‌ها در محل زندگی جلوگیری می‌کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی