تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ترور در آمریکا

شوک مثبت ترور ترامپ به بازارهای مالی/ بیت‌کوین گران شد

درپی ترور نافرجام دونالد ترامپ رقیب انتخاباتی جو بایدن در آمریکا، قیمت ارز‌های دیجیتال بعد از این حادثه شوک‌آور افزایش یافت.

کد خبر: ۱۶۸۶۸۳
۱۴:۰۱ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

شوک مثبت ترور ترامپ به بازارهای مالی/ بیت‌کوین گران شد

دیدارنیوز: قیمت ارز‌های دیجیتال در پی رخداد ترور نافرجام علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق و نامزد جمهوریخواهِ انتخابات ریاست جمهوریِ ماه نوامبر (آبان ماه) افزایش یافت.

بهای هر بیت‌کوین به عنوان جذاب‌ترین ارز دیجیتال که بیشترین سرمایه موجود در بازار رمزارز‌ها را به خود جلب کرده، روز یکشنبه با ۳.۵۶ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته تا ۶۰ هزار و ۳۰۴ دلار (۵۵ هزار و ۲۵۸ یورو) بالا رفت.

همچنین، هر اتریوم نیز رشد قیمت ۲ درصدی را طی ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرد و قیمت آن به ۳ هزار و ۲۰۱ دلار رسید.

کارشناسان معتقدند که ارزیابی بازار مبنی بر افزایش شانس پیروزی دونالد ترامپ در پی رخداد حادثه ترور روز شنبه علت اصلی رشد قیمت ارز‌های دیجیتال بوده است؛ چرا که ترامپ یک ماه پیش و در جریان کارزار انتخاباتی خود در واشنگتن دی‌سی با حمایت از رمزارز‌ها گفته بود که «مطمئنم آینده بیت‌کوین در ایالات متحده آمریکا رقم خواهد خورد.»

در حالی که دولت جو بایدن در تلاش برای وضع قوانینی به منظور کنترل و محدودسازی بازار رمزارزهاست، ترامپ در حمایتی نمادین از این بازار، بخشی از کمک‌های مالی به کارزار انتخاباتی خود را در قالب بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین، شیبا و سولانا جذب کرده است.

در همین حال، رونگ رن گو، مدیر پورتفولیویِ شرکت سرمایه‌گذاری ایست‌پرینگ در سنگاپور به رویترز گفت: «پیش از رخداد ترور نیز بازار‌های مالی با تقویت دلار آمریکا به افزایش احتمال حضور دوباره دونالد ترامپ در کاخ سفید واکنش نشان داده بودند و به نظر می‌رسد که این روند طی معاملات هفته آینده ادامه یابد.»

نیک فرس، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت ونتیج پوینت، هم به رویترز گفت: «در حافظه بازار‌ها ثبت شده که پس از ترور نافرجام رونالد ریگان او ۲۲ امتیاز در نظرسنجی‌ها ارتقاء یافت؛ لذا حادثه ترور ترامپ از این نظر که احتمال پیروزی او را تقویت می‌کند و عدم اطمینان موجود در مورد نتیجه انتخابات را کاهش می‌دهد، تاثیر مثبتی بر بازار‌ها دارد.»

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی روز شنبه در جمع هوادارانش در پنسیلوانیا از ناحیه گوش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از یک سوء قصد جان سالم به در برد. ضارب، جوان ۲۰ ساله‌ای به نام توماس ماتیو کروکس معرفی شد که در پی واکنش نیرو‌های حفاظت ترامپ کشته شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی