تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها

قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شش نامزدی هستند که صلاحیت آن‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری تایید شد.

کد خبر: ۱۶۷۱۶۲
۰۹:۵۶ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

انتخابات ۸ تیر؛ اعتراض پورمحمدی به سانسور در صداوسیما/ «مناظرات تعیین کننده است»

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: روز یکشنبه بیستم خردادماه با اعلام شورای نگهبان، صلاحیت شش نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه سال جاری در ایران تایید شد و این موضوع واکنش‌های زیادی در کشور به همراه داشت.

مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شش نامزدی بودند که صلاحیت آنها برای انتخابات ریاست جمهوری تایید شد اما افراد نام‌آشنا و باسابقه‌ای چون علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمود احمدی‌نژاد و .. مورد تایید قرار نگرفتند.

فعالیت انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری رسما از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز an و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت ۸/۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۴/۷ خاتمه خواهد یافت.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه با پوشش خبرها، حواشی و اتفاقات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری همراه باشید:

 

ساعت: ۰۹:۴۴/ پیام پورمحمدی نامزد انتخابات ۱۴۰۳ پس از اولین سانسور!

کلیپی که برای پخش از بخش‌های خبری ۲۰:۳۰ و ۲۱ امشب به صداوسیما ارسال شده بود، تقطیع شد.

انتخابات 8 تیر؛

ساعت: ۰۹:۵۱/ مناظره‌ها تعیین کننده است

سروری، مسئول ستاد‌های استانی علیرضا زاکانی در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: «مناظرات می‌تواند نشان دهد که چه کسانی در توجه مردم هستند.

در این دوره زاکانی می‌گوید من هم برنامه دارم و هم تجربه حضور در شهرداری. الان توقع زاکانی این است که در دوره قبل به نفع رئیسی انصراف داده و اگر در این دوره برنامه‌های من بهتر است، دیگران باید به نفع من انصراف دهند.

اصلاح‌طلبان متوجه شده‌اند که قهر آن‌ها اصلاً ارزشی ندارد و مردم راه خودشان را می‌روند. مراسم تشییع پیکر رئیسی ارتباط تنگاتنگ حاکمیت و مردم در جمهوری اسلامی را به اثبات رساند.

اگر در این انتخابات نتوانیم دستاورد‌های بزرگ را درست به مردم منتقل کنیم، ممکن است اتفاقی بیفتد که مردم شاهد ادامه این روند بسیار عزتمندانه نباشند.»

ساعت: ۱۰:۲۱/ مدیر حوزه‌های علمیه: حوزه از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند

به نقل از جماران، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه گفت: حوزه علمیه هیچ گاه به صورت رسمی و مصداقی وارد مباحث مربوط به انتخابات نمی‌شود؛ رسالت حوزه تبیین شاخص‌ها و ملاک‌های یک انتخاب خوب است.

انتخابات ۸ تیر؛ اعتراض پورمحمدی به سانسور در صداوسیما/ ستاد زاکانی: «مناظره‌ها تعیین کننده است»

ساعت: ۱۱:۵۸/ کواکبیان: کسی با حجاب مخالفتی ندارد؛ عرض ما این است که زور و باتوم جواب نمی‌دهد

نماینده ستاد پزشکیان، در مناظره بین نمایندگان نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای پزشکیان هر جایی می‌رود با دخترش می‌رود که محجبه است. کسی با حجاب مخالفتی ندارد. عرض ما این است که زور و باتوم جواب نمی‌دهد.

 

ساعت: ۱۲:۰۱/ علیرضا زاکانی در ایکس نوشت: در دولتم به بخش خصوصی تکیه می‌کنم

زاکانی، نامزد انتخابات نوشت: «دولت به محصول نهایی زنجیره تولیدکننده نیاز دارد و نباید داخل زنجیره دخالت کند.»

انتخابات ۸ تیر؛ اعتراض پورمحمدی به سانسور/ مناظره‌ها تعیین کننده است/ حوزه از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند

 

ساعت: ۱۳:۰۵/ اظهارات عجیب مشاور قالیباف

ویدیویی با عنوان «توهین عجیب کارشناس اقتصادی همراه قالیباف به کارمندان دولتی» منتشر شده، که در آن آمده است: تو اگر شعور داشتی و میتونستی بیزینس پلن را بفهمی برای ۲۰ الی ۳۰ میلیون خودت رو علاف نمیکردی!

 

ساعت: ۱۳:۱۰/ انتقاد یک حقوقدان از سعید جلیلی

محسن برهانی، حقوق‌دان پاسخ سعید جلیلی درباره پلمب مغازه‌ها و توقیف خودروها به دلیل حجاب را زیر سوال برد.

انتخابات ۸ تیر؛ کواکبیان: زور و باتوم جواب نمی‌دهد/ اظهارات عجیب مشاور قالیباف +ویدیو

 

ساعت: ۱۷:۰۲/ دادستان کل کشور: نامزد‌های انتخابات و طرفداران آن‌ها ملزم به رعایت قانون هستند

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه قانون باید سرلوحه سخنان، رفتار و اعمال نامزد‌ها و هواداران آنان باشد، گفت: لازمه یک رقابت سالم انتخاباتی، پایبندی نامزد‌ها و حامیان آنان به اجرای قانون، با محوریت پاسداری از ارزش‌های اسلامی - انقلابی برای حفظ وحدت ملی و در نهایت سربلندی کشور است.

حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد در جلسه شورای معاونین دادستانی کل، با اشاره به انتخابات پیش روی، بر همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها برای فراهم ساختن شرایط لازم به منظور برگزاری انتخاباتی باشکوه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مردم همیشه پای کار انقلاب بوده و هستند، اظهار کرد: رئیس جمهور شهید؛ انسانی مخلص، فرهیخته و پرکار بود، مسئولی مردمی که شهادتش نیز سبب ساز وحدت بیش از پیش اقشار مختلف شده و امیدواریم ملت ما با حضور پرشور و شعور خود پای صندوق‌های رأی، به مانند همیشه خالق حماسه‌ای عظیم باشند.

قانون، سرلوحه رفتار و عمل نامزد‌های انتخاباتی باشد

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه قانون باید سرلوحه سخنان، رفتار و اعمال نامزد‌ها و هواداران آنان باشد، اظهار کرد: لازمه یک رقابت سالم انتخاباتی، پایبندی نامزد‌ها و حامیان آنان به اجرای قانون، با محوریت پاسداری از ارزش‌های اسلامی- انقلابی برای حفظ وحدت ملی و در نهایت سربلندی ایران اسلامی در منطقه و جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌آزاد با بیان اینکه با هتاکان، هنجارشکنان و اخلالگران در امنیت روانی در هر سطحی قاطعانه برخورد می‌شود، در توصیه‌ای عنوان کرد: ضروری است تا تمامی نامزد‌ها به بیان شایستگی‌های خود پرداخته و از تخریب رقیب و بیان مطالب غیرمستند، وعده‌های نشدنی و سخنان بی پایه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی اجتناب کنند.

افزایش نظارت دادستان‌ها بر توزیع کالا‌های اساسی مردم ضروری است

دادستان کل کشور به موضوع نظارت دادستان‌ها بر توزیع ارزاق عمومی هم اشاره کرد و افزود: ضروری است تا این گونه نظارت‌ها بر کالا‌ها و مایحتاج اساسی مردم و موارد این چنینی از سوی تمامی دادستان‌ها بیشتر شود.

وی همچنین با اشاره به تدوین نهایی متن لایحه صیانت از حقوق عامه در قوه قضاییه و ارائه آن به مجلس، تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریعتر مراحل تصویب آن محقق و در نهایت عملیاتی شود.

ساعت: ۱۸:۵۵/ قاضی‌زاده هاشمی: اولویت دولت خانواده، رفع مشکلات خانواده ایرانی است

قاضی‌زاده در شبکه ایکس نوشت: تجربه نشان داده ادعای حل تمامی مشکلات یعنی تقریبا هیچ مشکلی رفع نخواهد شد!

انتخابات ۸ تیر؛ دادستان کل کشور: نامزد‌های انتخابات و طرفداران آن‌ها ملزم به رعایت قانون هستند

ساعت: ۱۹:۰۱/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان

بیژن زنگنه، وزیر نفت دولت حسن روحانی ضمن اعلام حمایت از پزشکیان نوشت: در موقعیتی هستم که هیچ مسئولیتی را در هیچ دولتی نخواهم پذیرفت.

انتخابات ۸ تیر؛ نامزد‌ها قانون را رعایت کنند/ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی