تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
صندوق برای هر تغییری کم‌هزینه‌تر و موثرتر است

جوادی‌حصار: بعید می‌دانم سیستم رهبری با دولت پزشکیان به چالش بخورد

محمدصادق جوادی حصار، عضو حزب اعتماد ملی درباره حضور مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: پزشکیان فردی نیست که اگر وعده‌ای داد، خلاف وعده عمل کند. او رسما اعلام کرد که کاندیدای همه اقشار هستم و صدای افرادی هستم که صدایشان شنیده نشده و حقوقشان پایمال شده است. بعید می‌دانم ایشان در‌این‌باره ادعای نادرستی کرده باشد. بیرون از دولت هم مانند قوای دیگر، ممکن است با دولت چندان هماهنگ نباشند، اما بعید می‌دانم با قوای دیگر و سیستم رهبری، چالشی با دولت او ایجاد شود.

کد خبر: ۱۶۷۱۰۹
۱۱:۴۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

جوادی‌حصار: بعید می‌دانم سیستم رهبری با دولت پزشکیان به چالش بخورد

دیدارنیوز: محمدصادق جوادی حصار، فعال سیاسی و عضو حزب اعتمادملی گفت: پزشکیان می‌تواند منشا یک تغییر و تحول اجتماعی باشد و همه جریان‌های اصلاح‌طلب تمام‌قد از او حمایت می‌کنند.

زمان کمی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم باقی مانده است و اغلب مردم نیز چشم انتظار مناظرات تلویزیونی میان کاندیدا‌ها هستند. در حالی که جریان اصولگرا با پنج کاندیدا، به شدت دچار تشتت و عدم وحدت است، جریان اصلاحات و اعتدال همگی حمایت تمام‌قد خود را از تنها کاندیدای تایید‌صلاحیت‌شده خودشان اعلام کرده‌اند.

درحالی که برخی از کارشناسان و احزاب، بر این عقیده هستند عدالت در تایید صلاحیت کاندیدا‌ها برقرار نشده است. عمده کارشناسان می‌گویند نباید نگران این بی‌عدالتی بود، چرا که مسعود پزشکیان نه تنها پرونده فسادی ندارد، بلکه از تسلط خوبی بر مسائل کشور هم برخوردار است و همین می‌تواند او را به یک منشا تغییر بزرگ در جامعه و فضای بی‌رمق این روزها، تبدیل کند.

محمدصادق جوادی حصار، عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با رویداد۲۴ به همین موضوع اشاره می‌کند و معتقد است که فراتر از هر تخصصی، پزشکیان فردی قابل‌اعتماد است که می‌تواند به وعده‌هایی که می‌دهد، اعتماد کرد.

مهمترین بخش از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*پزشکیان فراتر از هر نوع تخصص و تعهد، یک فرد قابل‌اعتماد است و متکی به پشتوانه‌های علمی، سابقه درخشان مدیریتی و پاکدستی در تمام دوران کاری‌اش است. فکر می‌کنم در این دوره پزشکیان یک فرصت بسیار نیکو برای کشور به ویژه جریان منتقد اجتماعی است که بتوانند پیرامون پزشکیان به ساماندهی خودشان بپردازند و در پناه وحدت ایجاد شده با حضور یک کاندیدای با سابقه، به نتیجه خوبی برسند.

*پیروزی پزشکیان را اگر قطعی تلقی نکنم، فکر می‌کنم پیروزی او بسیار به ۵۰ درصد نزدیک است و اگر انتخابات به مرحله دوم برود، احتمالش زیاد است که او یکی از این گزینه‌ها باشد.

*بعید می‌دانم از این چند نامزد اصولگرا بپذیرند و به نفع دیگری کنار بروند، اما اگر این اتفاق رخ دهد، انتخابات پرشورتر خواهد شد.

*اینکه مردم بخواهند مشارکتی داشته باشند یا نه، بستگی دارد به اینکه او چگونه در فضای رسانه‌ای خصوصا مناظرات، ظاهر شود. البته که پزشکیان چهره شناخته‌شده‌ای است، اما بازهم برای نسل‌های جوان‌تر که انفعال در پیش گرفته‌اند، می‌تواند موثر باشد. گمان می‌کنم او منشا یک تحول اجتماعی خواهد بود.

*من از مردمی که تصمیمی برای مشارکت در انتخابات ندارند، خواهش می‌کنم به اهمیت صندوق بار دیگر فکر کنند. صندوق برای هر تغییری کم‌هزینه‌تر و موثرتر است. فکر می‌کنم مردم ما نیاز به توصیه امثال من ندارند، اما به عنوان یک شهروند و کنشگر سیاسی که تجربه سیاسی در این چنددهه داشتم، احساس می‌کنم هیچ وقت نباید ناامید بود. امید در مواقعی که ما تصورش را نمی‌کنیم خلق می‌شود و فضای مناسبی برای تحرک اجتماعی و ایجاد شور و شعور مناسب در جامعه می‌شود. به نظرم یکی از آن ایام، همین روز‌هایی است که به سمت انتخابات حرکت می‌کنیم و امیدوارم مردم به سمت صندوق برگردند.

*پزشکیان فردی نیست که اگر وعده‌ای داد، خلاف وعده عمل کند. او رسما اعلام کرد که کاندیدای همه اقشار هستم و صدای افرادی هستم که صدایشان شنیده نشده و حقوقشان پایمال شده است. بعید می‌دانم ایشان در‌این‌باره ادعای نادرستی کرده باشد. بیرون از دولت هم مانند قوای دیگر، ممکن است با دولت چندان هماهنگ نباشند، اما بعید می‌دانم با قوای دیگر و سیستم رهبری، چالشی با دولت او ایجاد شود.

*مسعود پزشکیان کاندیدای رسمی جبهه اصلاحات است و سایر احزاب از جمله کارگزاران، اعتماد ملی، ندا، اعتدال و توسعه و ... از او تمام قد حمایت می‌کنند و گفته بودند اگر کاندیدای جبهه تایید شود، از او حمایت کاملی خواهند داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی