تیتر امروز

بی‌نمادترین و بی‌کلید واژه‌ترین مناظرات انتخاباتی!/ از کانادا انتظار می‌رفت، نه عربستان
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

بی‌نمادترین و بی‌کلید واژه‌ترین مناظرات انتخاباتی!/ از کانادا انتظار می‌رفت، نه عربستان

این ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

نظر یک حقوق‌دان درباره احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان؛ «دارای معیار روشنی نیست»

محسن برهانی، حقوق‌دان و وکیل دادگستری به خبرهای انتخاباتی امروز واکنش نشان داد و درباره عملکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها نوشت: احراز صلاحیت در شورای نگهبان دارای هیچ معیار عینی و روشنی نیست و ادعای مر قانون، ادعای بلادلیل است؛ تنها با قضاوت‌های ذهنی و شخصی و ذوقی اکثریتی هفت نفره مواجهیم که غیر قابل پیش بینی، فاقد شفافیت و فاقد استدلال است. فلهذا همیشه در زمان اعلام اسامی نهایی تا ساعت‌ها و روز‌ها متحیریم.

کد خبر: ۱۶۶۸۲۹
۱۹:۰۶ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

نظر یک حقوق‌دان درباره احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان؛ «تا روزها متحیریم»

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: محسن برهانی، حقوق‌دان و وکیل دادگستری معتقد است که احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان دارای معیار روشنی نیست.

ساعاتی پیش، اسامی شش نامزد تایید صلاحیت‌شده برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه سال جاری اعلام شد که نفراتی چون علیرضا زاکانی، شهردار تهران و سعید جلیلی در آن به چشم می‌خورد اما علی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد روسای سابق مجلس و مجریه و نام‌های آشنای دیگر سیاست کشورمان رد صلاحیت شده‌اند.

محسن برهانی در این باره نوشت: «احراز صلاحیت در شورای نگهبان دارای هیچ معیار عینی و روشنی نیست و ادعای مر قانون، ادعای بلادلیل است؛ تنها با قضاوت‌های ذهنی و شخصی و ذوقی اکثریتی هفت نفره مواجهیم که غیر قابل پیش بینی، فاقد شفافیت و فاقد استدلال است. فلهذا همیشه در زمان اعلام اسامی نهایی تا ساعت‌ها و روز‌ها متحیریم.»

مطلب مرتبط:

تبلیغات انتخاباتی آغاز شد/ زاکانی: تا آخر هستم!/ واکنش مصطفی پورمحمدی

 

نظر یک حقوق‌دان درباره احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان؛ «تا روزها متحیریم»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی