تیتر امروز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!
میزگردی با حضور چهار استاد دانشگاه در استودیو دیدارنیوز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!

به بهانه رونمایی از کتاب «تاملاتی بر نسبت روشنفکران، انقلاب و حاکمیت» میزگردی بر محور نقش روشنفکران در حکمرانی چند دهه اخیر ایران در دیدارنیوز برگزار شد.
نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
تنها ۶ نامزد از ۸۰ نفر تایید شدند

تبلیغات انتخاباتی آغاز شد/ واکنش زاکانی و پورمحمدی/ قرعه‌کشی برنامه‌های ۶ نامزد امشب پخش می‌شود

صبح امروز (یکشنبه) سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که اسامی افرادی که صلاحیت آن‌ها احراز شده است تا فردا تکمیل و منتشر می‌شود، اما حدود دو بعدازظهر خبر ارسال اسامی به وزارت کشور، تیتر یک رسانه‌ها شد. بر این اساس، مسعود پزشکیان، مصطفی پور محمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیر حسین قاضی زاده هاشمی، محمدباقر قالیباف تایید صلاحیت شدند و افرادی چون اسحاق جهانگیری، محمود احمدی‌نژاد، علی لاریجانی و .. ردصلاحیت شدند.

کد خبر: ۱۶۶۸۱۷
۱۴:۳۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

اخبار مربوط به احراز صلاحیت شده ها/جلسه اضطراری جبهه اصلاحات /این مطلب بروز می‌شود

 

دیدارنیوز ـ گروه سیاسی: پس از پایان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری همه منتظر بودند تا نتیجه بررسی صلاحیت‌ها و احراز آنها منتشر شود، شورای نگهبان زمان اعلام نتایج را بیستم خرداد اعلام کرده بود؛ اما صبح امروز (یکشنبه بیستم خرداد) طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان زمان اعلام نتایج را به فردا (دوشنبه) موکول کرد.

ساعت حدود دو بعدازظهر

سخنگوی شورای نگهبان از اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«‏با اتمام بررسی‌ صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان، فهرست اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده به وزارت کشور ارسال شد.»

ساعت دو بعدازظهر:

در حالیکه همه منتظر اعلام رسمی بودند، گمانه زنی ها شروع شد و رسانه ها هم اخبار را اینگونه منتشر کردند.

بر اساس اخبار غیر رسمی، اسامی ۶ نفر از احراز صلاحیت شدگان قطعی شده است.

بر اساس اطلاع از منابع غیر رسمی ، احراز صلاحیت علیرضا زاکانی، سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، محمد باقر قالیباف و مسعود پزشکیان از طرف شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفته است.

 

اخبار مربوط به احراز صلاحیت شده ها/جلسه اضطراری جبهه اصلاحات /این مطلب بروز می‌شود

ساعت کمی مانده سه بعدازظهر

پیام اقتصاد نوشت: صلاحیت لاریجانی مجددا بررسی می شود؟ گفته می شود، برخی مراجع تقلید خواستار تایید صلاحیت او شده اند.در پی انتشار لیست های غیر رسمی از تاییدشدگان انتخابات ریاست جمهوری، برخی کارشناسان از احتمال رسیدگی خاص و مجدد درباره علی لاریجانی خبر داده اند.

گفته می شود، گزارش های منفی سال 1400 درباره لاریجانی در این دوره وجود نداشته است.

همچنین خبر رسید که محمدرضا میرتاج الدینی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

اما خبرگزاری ایلنا اینطور نوشت: شنیده های خبرگزاری کار ایران حاکی از آن است که تا این لحظه و بر اساس بررسی های شورای نگهبان اسامی محمد شریعتمداری، عبدالناصر همتی، امیر حسین قاضی زاده هاشمی، مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در میان تایید صلاحیت شدگان قرار دارد.

همچنین گمانه زنی هایی هم درباره تایید صلاحیت عیلرضا زاکانی و مصطفی پور محمدی مطرح شده است، احتمال دارد این لیست تغییر کند.

ساعت حدود سه بعدازظهر

علی نیکزاد از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد

نیکزاد از داوطلبی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انصراف داد.

 علی نیکزاد از داوطلبی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انصراف داد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم عزیز و آگاه ایران اسلامی سلام و درود برشما و استواری تان

با آغاز ثبت نام داوطلبان دوره چهاردهم ریاست جمهوری، جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا و دوستان عزیز و دلسوز و انقلابی و مسئولان محترم، با لطف و محبت خود و با اصرار و پیگیری فراوان از اینجانب برای شرکت در این دوره دعوت به عمل آوردند، علیرغم تردید اولیه با مشورت‌های مختلف مصمم به ثبت نام شدم. اکنون و در شرایطی که انسجام انقلابی برای یک انتخابات شکوهمند بیش ازهر زمان احساس می‌شود و مردم عزیزمان باید در فضایی که سرشار از حاکمیت اخلاق اسلامی در انتخابات است برای انتخاب خدمتگزاران مردمی و انقلابی و کارآزموده و جهادی، گام‌های استوارتری بردارند، انصراف خود از داوطلبی در این دوره را برای تقویت جبهه انقلابی و اخوت ایمانی، اعلام می‌دارم.

بر خود فرض می دانم از زحمات تمامی اعضای شورای محترم نگهبان؛ فقهای معزز و حقوقدانان گرامی تشکر نمایم. امیدوارم از برکت خون پاک شهید جمهور و یاران شهیدش، شاهد انتخاباتی پرشور با رقابت اخلاقی باشیم و همانگونه که رهبر حکیم و فرزانه مان فرمودند؛ رئیس جمهوری شایسته ملت بزرگ ایران سکان قوه مجریه را در دست گیرد و مسیر روشن پیشرفت و عدالت را تا فتح قله‌ها به رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی) و ملت بصیر و صبور ایران اسلامی بپیماید.

إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

علی نیک زاد - ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳

اطلاعیه شماره دو شورای نگهبان 

در اطلاعیه شماره دو شورای نگهبان، فهرست اسامی تائید صلاحیت شده اعلام شد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پور محمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیر حسین قاضی زاده هاشمی، محمدباقر قالیباف

ساعت سه بعدازظهر

بیانیه علی لاریجانی بعد از انتشار اخبار عدم احراز صلاحیت:

بسم الله الرحمن الرحیم 

از لاریجانی به مردم عزیز ایران:

با اندوه و ناراحتی عمیق، اعلام می کنم که تصمیم برای عدم احراز صلاحیت اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان یک فرصت بزرگ برای خدمت به مردم عزیز کشورم، از طرف یک اقلیت به طور ناگهانی و ناخواسته مسدود شده است.

بی تردید این اقدام غیرقابل قبول هزینه های فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد کرد، اینجانب در سیاست هایم بازنگری خواهم کرد و در نهایت از اعماق قلبم برای مردم عزیز کشورم آرزوی خوشحالی دارم.

متن کامل این بیانیه تا ساعاتی دیگر منتشر می شود.

بنده خدا

علی لاریجانی 

تکذیب بیانیه لاریجانی!

تکذیب بیانیه منتسب به علی لاریجانی پس از تایید نشدن وی برای انتخابات ۱۴۰۳

دقایقی پس از اعلام اسامی کاندیدا‌های نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ توسط وزارت کشور، برخی کانال‌های تلگرامی بیانیه‌ای کوتاه منتسب به علی لاریجانی را منتشر کردند، در حالی که این متن توسط علی لاریجانی صادر نگردیده و تکذیب شده است.

کانال رسمی علی لاریجانی نوشت: آنچه تحت عنوان بیانیه‌ی ردصلاحیت علی لاریجانی منتشر شده فاقد اعتبار است. اخبار مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی صرفاً از کانال‌های رسمی ایشان منتشر می‌شود.

آغاز تبلیغات 

تبلیغات شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخابات به طور رسمی از امروز آغاز و تا 24 ساعت مانده به انتخابات ادامه خواهد داشت.

ساعت ۱۵:۳۰

جلسه اضطراری جبهه اصلاحات پس از اعلام اسامی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جماران نوشت: محمود صادقی، عضو هیات رئیسه جبهه اصلاحات گفته است جلسه اضطراری هیات رئیسه جبهه اصلاحات درباره نحوه حمایت از کاندیدای این جبهه در حال برگزاری است.

هشت چهره مهم رد صلاحیت شده 

هشت چهره مهم رد صلاحیت شده در انتخابات جمهوری در دوره چهاردهم 

محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی، عباس آخوندی، اسحاق جهانگیری، وحید حقانیان، محمد شریعتمداری، عبدالناصر همتی و مهرداد بذرپاش.

ساعت ۱۶

علی عبدالعلی زاده، رییس ستاد پزشکیان شد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از انتخاب علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و استاندار سابق آذربایجان شرقی به عنوان رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان خبرداد.

پزشکیان با عارف دیدار کرد

پزشکیان با عارف دیدار کرد

بعد از اعلام رسمی نامزدهای تأیید صلاحیت شده مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با عارف دیدار کرد.

مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بعد از اعلام رسمی نامزدهای تأیید صلاحیت شده توسط وزارت کشور با حضور در «بنیاد امید ایرانیان» با محمدرضا عارف و اعضای هیأت مدیره این بنیاد دیدار کرد.

محمدرضا عارف در این دیدار ضمن برشمردن ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی مسعود پزشکیان و با اشاره به حساسیت ویژه انتخابات پیش رو حضور پزشکیان را در عرصه انتخابات فرصت ارزشمند برای مردم و نظام برشمرد و حمایت خود و بنیاد امید ایرانیان را از او اعلام کرد.

پزشکیان نیز در این دیدار از نقش مؤثر محمدرضا عارف در همگرایی و وحدت بین نیروهای تحول‌خواه قدردانی کرد.

تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم آغاز شد

مطابق قانون پس از اعلام رسمی اسامی نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات آغاز می‌شود.

«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم را اعلام کرد.

اسامی ۶ نامزد تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری بدین شرح است:

۱. مصطفی پورمحمدی

۲. مسعود پزشکیان

۳ سعید جلیلی

۴. علیرضا زاکانی

۵. محمدباقر قالیباف

۶- سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

محسن اسلامی گفت: بر اساس قانون انتخابات با اعلام اسامی داوطلبان انتخابات، تبلیغات آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی یعنی ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۷ تیر ادامه دارد.

ساعت: ۱۷:۴۲/ زاکانی چه گفت؟

زاکانی، شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ی چهاردهم در واکنش به تایید صلاحیتش نوشت: در انتخابات گذشته افتخار حمایت از مظهر شعار‌های انقلاب را داشتم و تمام حملات ناجوانمردانه را به جان خریدم. اما در انتخابات ۱۴۰۳ برای تداوم راه شهید رییسی و تکمیل خدمات، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم. به لطف خدا، یاری شهدا و با اتکا به سوابق، کارنامه و برنامه‌ای جامع، به کسب آرای مردم عزیزمان امیدوارم.

تبلیغات انتخاباتی آغاز شد/ جلسه اضطراری جبهه اصلاحات/ رئیس ستاد پزشکیان انتخاب شد

ساعت: ۱۸:۰۵/ حمایت کرباسچی از پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

غلامحسین کرباسچی، با انتشار فیلمی از پزشکیان، از او حمایت کرد.

به نقل از خبرآنلاین، بنابر اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، محمدباقر قالیباف، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، مصطفی پورمحمدی، علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان با یکدیگر برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری رقابت می‌کنند.

در همین راستا، غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب و شهردار سابق تهران، با انتشار فیلمی از پزشکیان، از او حمایت کرد.

ساعت: ۱۸:۲۴/ واکنش مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به تایید صلاحیتش نوشت: شرایط کشور مجالی برای آزمون و خطا نمی‌گذارد؛ از سعدی علیه‌الرحمه بیاموزیم که فرمود: «بکارهای گران مرد کار دیده فرست»

تبلیغات انتخاباتی آغاز شد/ زاکانی: تا آخر هستم!/ حمایت کرباسچی از یک کاندیدا

ساعت: ۱۹:۳۹/ قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی ۶ نامزد انتخابات

به نقل از تسنیم، مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، امشب بعد از خبر ۲۱ از  شبکه یک سیما به‌صورت زنده پخش می‌شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
0
انتخابات یا انتصابات؟! دو فرد مذکور جلیلی و زاکانی با پیشینه سیاه و مسموم سم خالص برای کشورند تایید می شوند و حتی شورای نگهبان و حاکمیتی که خواهان مشارکت هست افراد متعادل تری چون علی لاریجانی را تایید نمی کنند. خب بعد انتظار مشارکت را دارید؟! خود کرده را تدبیر نیست.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی