تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مهمانپرست بیان کرد

فعالیت امیرعبداللهیان در وزارت خارجه با جبهه مقاومت شروع شد

رامین مهمانپرست، سخنگوی پیشین وزات خارجه گفت: حسین امیرعبداللهیان حوزه تخصصی‌اش کشور‌های عربی و آفریقایی بود یعنی اساسا کار او از بدو فعالیتش در وزارت خارجه با جبهه مقاومت شروع شد.

کد خبر: ۱۶۶۳۰۲
۰۹:۰۴ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

امیرعبداللهیان از بدو فعالیت در وزارت خارجه کارش را با جبهه مقاومت شروع شد

دیدارنیوز: سخنگوی اسبق وزات خارجه گفت: آقای امیرعبداللهیان حوزه تخصصی شان کشور‌های عربی و آفریقایی بود یعنی اساسا کار ایشان از بدو فعالیتشان در وزارت خارجه با جبهه مقاومت شروع شد و با همان جریان ایشان همراه بود، مراحل را هم که طی می‌کرد همچنان این پیوستگی را با جبهه مقاومت وجود داشت.

رامین مهمانپرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان، درخصوص نقش و جایگاه شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید کشورمان در عرصه دیپلماسی به ویژه پیشبرد سیاست خارجی همسایگی مدنظر دولت، گفت: شاید حدود ۳۰ سال با آقای امیرعبداللهیان همکار بودیم، ایشان چند ویژگی خاص داشت که در کار خیلی کمک کننده بود. ایشان زمانی که به سمت وزیر امور خارجه رسید یکی از مهمترین ویژگی هایش این بود که مراحل را پله پله طی کرده بود، یعنی از کارشناسی شروع کرده بود، این خیلی مهم است که کسی که وزیر می‌شود همه سطوح مدیریتی را خودش طی کرده باشد و بداند که مشکلات چیست و چگونه می‌شود راهکار‌های بهتری را طراحی کرد.

وی ادامه داد: مساله دیگر تجارب منطقه‌ای بود که در ماموریت‌هایی که در طول عمر کاری‌اش به او سپرده شده بود، منجر به کسب تجربه و شناخت دقیق‌تر از مسائل منطقه شد و اثر قابل توجهی در اقدامات ایشان داشت.

این دیپلمات پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: آقای امیرعبداللهیان حوزه تخصصی شان کشور‌های عربی و آفریقایی بود یعنی اساسا بدو فعالیت‌شان در وزارت خارجه با جبهه مقاومت شروع شد و با همان جریان ایشان همراه بود، مراحل را هم که طی می‌کرد همچنان این پیوستگی را با جبهه مقاومت وجود داشت.

وی افزود: در دولت قبلی شاید بعضی وقت‌ها یک بحث‌هایی یپش می‌آمد که بین دیپلماسی و میدان شاید هماهنگی نباشد و نتوانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم، ولی در طول حدود سه سالی که امیرعبداللیهان وزیر خارجه بود این مساله برطرف شد یعنی شاهد یک نوع هماهنگی در بالاترین سطح میان روابط خارجی و سیاست‌گذاری‌ها و تقویت جبهه مقاومت بودیم که نقطه اوج آن را می‌توان در جریان اتفاقات بعد از عملیات طوفان الاقصی و به ویژه عملیات وعده صادق مشاهده کرد.

مهمانپرست در ادامه اظهار داشت: مدتی بعد از عملیات وعده صادق جلسه‌ای با ایشان داشتیم که با حضور مدیران ارشد سابق و فعلی وزارت خارجه که اعضای شورای راهبردی وزارت خارجه هستند برگزار می‌شود؛ در آنجا تقریبا همگی مدیران ارشد وزارت خارجه این هماهنگی و اینکه دقیقا همه مراحل حقوقی، قانونی، توجیه کشور‌های منطقه و تقویت جبهه مقاومت به بهترین شکل صورت گرفت را تحسین کردند.

وی افزود: من فکر می‌کنم امیرعبداللهیان از دو بعد همیشه قابل یادآوری است؛ یکی همین موضوعیتی که ایشان در بحث جبهه مقاومت داشت و مساله دوم رفتار شخصی و اخلاقی ایشان بود، ایشان فوق العاده انسان محترمی بود و همیشه با متانت و وقار رفتار می‌کرد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در ادامه عنوان کرد: شاید در حدود ۳۰ سالی که ایشان را می‌شناختم یا بعضی مقاطع که از نزدیک‌تر با هم کار می‌کردیم، هیچ‌گاه پیش نمی‌آمد که ایشان عصبانی شود و حتی اگر در جایی و روی موضوعی اختلاف نظر بود، ایشان سعی می‌کردند با خوشرویی و متانت این مساله را رفع کنند.

وی گفت: در هرصورت جای ایشان خالی است به خاطر اینکه یک عنصر با تجربه و ارزشمند خانواده وزارت خارجه بود، ولی با مسیری راکه طی کرد به اوج رسید، در اوج رفت و ان‌شاءالله دوستان و همکاران و خانواده وزارت خارجه این قول را خواهند داد که این مسیر با قدرت ادامه پیدا کند و سیاست خارجی ما تحت هدایت رهبری بتواند توفیقات بیشتری برای مردم مان به ارمغان بیاورد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی