تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

حذف کنکور؛ شعار یا واقعیت؟

علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه به سمت حذف «کنکور» می‌رویم، می‌گوید که کنکور مُخل «تربیت» است.

کد خبر: ۱۵۹۵۷۷
۰۸:۱۹ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲

حذف کنکور؛ شعار یا واقعیت؟

دیدارنیوز: رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، با بیان اینکه طبق مواد سند تحول بنیادین و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گام به گام به سمت حذف کامل کنکور پیش خواهیم رفت، گفت: همین حالا اگر دانش آموزان رشته انسانی ما که معدل خوبی دارند را به برخی کشور‌های اروپایی و چین بفرستیم، شک نکنید که این دانش آموزان را برای رشته پزشکی جذب می‌کنند.

علی محبی درباره آماده‌شدن الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، با بیان اینکه کنکور مخل تربیت است، اظهار کرد: کنکور تربیت را به اسارت گرفته است و سند تحول بنیادین و الگوی تدوین شده مدرسه در تراز سند تحول بنیادین وارد قضیه کنکور نمی‌شود بلکه کسب شایستگی‌های پایه‌ای را مد نظر دارد.

وی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین و الگوی تدوین شده مدرسه در تراز این سند، گام به گام جلو می‌رویم تا در آینده بتوانیم کنکور را به طور کامل حذف کنیم، ادامه داد: همین حالا ۵۰ درصد کنکور حذف شده است و این رقم برای سال آینده به ۶۰ درصد می‌رسد. دنیا را بررسی کنید که چند کشور شبیه ما کنکور برگزار می‌کنند؟

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: همین حالا اگر دانش آموزان رشته انسانی ما که معدل خوبی دارند را به برخی کشور‌های اروپایی و چین بفرستیم، شک نکنید این دانش آموزان را برای رشته پزشکی جذب می‌کنند. این به ما می‌گوید که ارتباط بین دوره تعلیم و تربیت عمومی و رشته تحصیلی کنکوری مردود است و این چیزی است که ما اینجا خودمان درست کرده‌ایم.

محبی با بیان اینکه در حال حاضر حتی حرف جدی بین آموزش و پرورش و آموزش عالی در خصوص بازطراحی رشته‌های تحصیلی مطرح است، خبر داد: امسال سه درصد از رتبه‌های برتر کنکور از یکی از شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی بود که شهرستانی دور افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه در الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دو مقوله تربیت و آموزش با هم توجه شده است خاطر نشان کرد: اگر مدرسه در تراز سند تحول را تعریف و بر روی آن برنامه ریزی کنیم طبیعتا بعد علمی و آموزشی مدارس ارتقاء پیدا می‌کند، اما این به این معنا نیست که شما تمام بعد علمی و آموزشی را در کنکوری که همه می‌دانیم صرفا معطوف به حافظه و تکنیک تست زدن است، خلاصه کنیم. در حال حاضر حافظه قوی، بیشتر خواندن و تکنیک تست زدن، کنکور را رقم می‌زند.

به گفته رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، معیار و مبنای قضاوت در مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و خود سند تحول، کنکور نیست بلکه ملاک آن شایستگی‌هایی است که دانش آموز باید برای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی کسب کند.

محبی خاطر نشان کرد: تربیت شش ساحتی مد نظر الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و خود سند تحول بنیادین است. یکی از ساحات تربیت، تربیت علمی و فناوری است که بخشی از آن کنکور را پوشش می‌دهد، اما ساحت علمی و فناوری به کنکور خلاصه نمی‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی