تیتر امروز

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک حقوقدان و وکیل دادگستری

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود

دیدارنیوز در بیست و یکمین پرده از برنامه «ایرانشهر» به سراغ «سید علی مجتهدزاده»، حقوقدان و وکیل باسابقه دادگستری رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات تندرو‌ها...
استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.

حکیم زاده: مشق شب برای همه حذف می شود

News Image Lead

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش می گوید این مطلب را که گفته می شود حذف مشق شب فقط برای دانش آموزان مرفهی است که در کلاس های با تراکم پایین تحصیل می کنند، قبول ندارد.

کد خبر: ۱۳۶۴۱
۱۰:۲۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷
دیدارنیوز - بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید مشق شب برای دانش آموزان پایه های اول تا سوم ابتدایی حذف و تکالیف مهارت محور جایگزین شده است.

در مرحله اول، این برنامه در کلاس هایی که تراکم 16 تا 25 دانش آموز دارند اجرا می شود و بچه ها قرار است تکالیف خود را در مدرسه زیر نظر معلمان انجام دهند و ساعت های خارج از مدرسه را صرف مهارت آموزی کنند.

این تصمیم وزارت آموزش و پرورش با واکنش های متفاوتی همراه شده است.

برخی کارشناسان معتقدند حذف مشق شب برای کلاس های با جمعیت دانش آموزی پایین بیشتر شامل مدارس غیردولتی و دانش آموزانی می شود که از امکانات به نسبت مرفه برخوردارند و این مساله با عدالت آموزشی مغایرت دارد.

در همین باره، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تراکم جمعیت دانش آموزی در شهرهای بزرگ زیاد است و در بسیاری از شهرهای کوچک مشکل تراکم چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی نداریم و معلمان می توانند زمان و ساعت آموزشی را به گونه ای تنظیم کنند که دانش آموزان داخل کلاس تکالیف خود را انجام داده و بازخورد آن را از معلم دریافت کنند.

«رضوان حکیم زاده» یادآوری کرد انجام تکالیف در کلاس های با تراکم کمتر از 15 نفر در صورت تک پایه بودن نیز مجاز است.

وی افزود: بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری برنامه تکالیف مهارت محور مختص دانش آموزان پایه های اول تا سوم ابتدایی است و 2 ساعت آموزشی با عنوان 'برنامه ویژه مدارس' برای مهارت آموزی نیز شامل پایه های چهارم تا ششم و دوره اول متوسطه می شود.

«هدف این است که به جای تمرین، تکرار بیهوده و رونویسی های بی فایده که دانش آموزان انجام می دادند و معلمان هم فقط یک خط روی آن می کشیدند و بازخورد زیادی نمی گرفتند، بچه ها به سمت تکالیف مهارتی گرایش پیدا کنند».

حکیم زاده تصریح کرد: نظام ارزشیابی کیفی - توصیفی اقتضا می کند دانش آموزان تکالیف درسی را در کلاس انجام داده و بازخوردها را از معلم بگیرند و به بردن تکالیف به منزل نیازی نداشته باشند اما در عین حال اگر قرار باشد تراکم کلاس اجازه چنین کاری را ندهد این امر باید محدود شود.

وی تاکید کرد به هیچ وجه نباید از کتاب های کمک آموزشی، کمک درسی، حل المسائل، پیک های آدینه و عناوین مشابه استفاده شود.

به گفته وی، در تکالیف مهارت محور سعی می شود بخش های مغفول مانده نظام ارزشیابی کیفی - توصیفی به اجرا درآید؛ زیرا در این ارزشیابی باید دانش آموز طی فرایند یادگیری، تکالیف درسی را در کلاس درس انجام دهد و بازخوردهای مناسب را از معلم دریافت کند؛ به این معنا که معلم مسوول کنترل بر نظارت و یادگیری دانش آموز باشد نه خانواده ها.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادآوری کرد: اکنون چند سالی است که نقش خانواده ها و متولیان آموزش جابجا شده و همه این امور برعهده خانواده ها گذاشته شده است. این تصور اشتباه است که معلم فقط آموزش دهد و نظارت و یادگیری بر دوش خانواده ها باشد؛ حال آنکه کار آموزش را از طریق یک لوح فشرده (سی.دی) نیز می توان انجام داد.

حکیم زاده اضافه کرد: نظام ارزشیابی کیفی - توصیفی تلاش دارد مهارت های مورد نیازی را که بچه ها باید در دوران کودکی برای شکلگیری شخصیتشان تمرین کنند تا تبدیل به رفتار دائمی شود، به آنان آموزش دهد؛ هر که در آغاز این کار چالش هایی وجود دارد اما امید است با اقدام های نظارتی دستگاه تعلیم و تربیت و همکاری خانواده ها شرایطی فراهم شود که بحث تکالیف مهارت محور به همه مدارس تعمیم یابد.


ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان