بارندگی‌ها به دیوارهای کاهگلی قلعه ازبکی آسیب زد

فرزان احمدزاده، باستان شناس درباره آسیب بارندگی‌ها به دیوارهای کاهگلی قلعه ازبکی گفت: هرچند کار‌های حفاظتی و کاهگلی که برای حفاظت از بنا زده بودیم هنوز پابرجاست، اما تصورمان برآن بود که حداقل ۵ تا ۷ سال باقی بمانند درحالی که شدت بارندگی در دو سال گذشته به اندازه‌ای بود که اکنون نیاز به مرمت دوباره احساس می‌شود.
گزارشی از حواشی اقدامات وزارت میراث فرهنگی در «اقامتگاه تابستانی پهلوی دوم»

حفاری شائبه‌انگیز در کاخ نیاوران

حفاری‌هایی که اخیرا در کاخ نیاوران انجام‌شده حاشیه‌ساز شده و برخی ابهامات درخصوص آن مطرح است. در کاوش‌های تاریخی اصولا هرگونه عملیات اجرایی با هماهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و توسط متخصصان امر انجام می‌شود.

«عمو نوروز» در راه هند

نمایش نوروز به نویسندگی و کارگردانی محمد برومند در بیستمین جشنواره بین‌المللی رایان اجرا می‌شود؛ نمایش، نگاهی نو به افسانه کهن عمو نوروز و ننه سرما دارد که دلداگی آن‌ها باعث جوانی‌شان می‌شود.

قیمت و زمان سفر عمره اعلام شد

حسینی، رییس سازمان حج و زیارت جزییات زمان، هزینه و اولویت‌های عمره را اعلام کرد. ثبت‌نام عمره از فردا و اعزام زائران از ۲۸ آذر آغاز می‌شود.

چرا ماه در روز هم دیده می‌شود؟

در حالی‌ که بیشتر به حضور درخشان ماه در آسمان شب عادت کرده‌ایم، گاهی‌ اوقات ماه در آسمان پر از نور روز نیز دیده می‌شود؛ اما چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟

«دومینو»؛ همزیستی انسان و سگ

مستند «دومینو» (سگ‌کشی) که بعد از ۱۵ ماه مجوز پخش گرفته، قرار است در قسمت پنجم و ششم خود به بررسی مسائل روانشناسی، جامعه‌شناسی، نقش رسانه‌ها و علوم دینی در پدیده‌ همزیستی انسان و سگ بپردازد.
پژوهشگر هنر‌های سنتی کشور مطرح کرد

سبقت عربستان از ایران در زردوزی

یک هنرمند و پژوهشگر هنر‌های سنتی، با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زردوزی، از عملکرد موفق عربستان در این حوزه در سایه غفلت ایران خبر داد.