یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۳ از نگاه موسسه فیلم آمریکا

«قاتلان ماه کامل»؛ یک درام تاریخی و جنایی

فیلم سینمایی «قاتلان ماه کامل» Killers of the Flower Moon به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با دوبله اختصاصی و به صورت رایگان در پلتفرم «تماشاخونه» عرضه شد.

کنایه ضرغامی به ماجرای «صادق بوقی»؛ ملاک‌های ما چندگانه است!

پس از انتشار فیلم‌های آوازخوانی و رقص محلی یک پیرمرد در بازار رشت معروف به صادق بوقی که بازتاب زیادی داشت و منجر به بسته شدن صفحه او در اینستاگرام(!) شد، ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به او گفت: اگر کسی یا پیرمردی در یک بازار شادی کرد و فولکلور خواند و دوتا شعر محلی خواند اگر در مقطع ایام‌الله و ۲۲ بهمن باشد می‌گوییم آفرین! در راستای انقلاب اسلامی شادی می‌کند و تشویق می‌کنیم، اما اگر در آن مقطع زمانی نبود، همان شادی از نظر ما متهم است. ببینید ملاک‌های ما چندگانه است.
با صدور کیفرخواست برای چهار نفر صورت گرفت

پرونده قتل مهرجویی و همسرش در دادگاه

فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش و ارسال آن به دادگاه خبر داد.
از اوپنهایمر تا فلش

لیست ۱۰ فیلم برتر و محبوب سال منتشر شد

سایت آی ام دی بی (IMDB) به‌عنوان یکی از بزرگترین وبسایت‌های مرجع دنیای فیلم و سریال، لیست ۱۰ فیلم برتر و محبوب سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد.

بلندپروازی‌های امارات؛ احیای دبی به قیمت مرگ خلیج فارس

اگرچه نمک‌زدایی اصلی‌ترین راه‌حل تامین آب دبی است، اما آسیب‌های زیادی را به تنوع زیستی خلیج فارس وارد می‌کند. امارات همچنان به آب‌رسانی به دبی با استفاده از شیرین‌کردن آب خلیج فارس ادامه می‌دهد که خطر بزرگی برای منابع طبیعی و جاذبه‌های زیستی سومین خلیج بزرگ جهان به‌حساب می‌آید.

«اسکرین‌شات» روی صحنه می‌رود

نمایش «اسکرین‌شات» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اشکان درویشی از فردا شب روی صحنه تئاتر شهرزاد میزبان مخاطبان خواهد بود.
از سینما به انجمن پدل

«محمدرضا گلزار» آفتابی شد؛ پست جدید در پدل!

محمدرضا گلزار، بازیگر مطرح سینمای ایران پس از عضویت در هیات رییسه انجمن پدل ایران گفت: در این مدت خیلی تلاش کردم که این سمت را نپذیرم با وجود اینکه من عاشق ورزش هستم، مخصوصاً ورزش پدل که بسیار جذاب است.
پادکست مورخ (۷): ظهور شعور در انسان

پادکست مورخ (۷): ظهور شعور در انسان

صدای دیدار، از گروه‌های سازنده پادکست که تولیدات خود را در حوزه‌های مختلف، به‌ ویژه فرهنگ و هنر متمرکز کرده‌اند دعوت به انتشار می‌کند. پادکست مورخ را به صورت سریالی خواهید شنید.