بررسی سرقت‌ها و حوادث موزه‌ای در ایران

مخاطرات امنیتی گریبانگیر موزه‌ها

این هفته سرقت چند شی از موزه هنر‌های تزئینی ایران خبر‌ساز و باعث شد بار دیگر به یاد آوریم که لازم است به مساله امنیت در موزه‌های کشور به شکل جدی‌تری توجه شود.

چهره ماندگار فلسفه درگذشت

کریم مجتهدی، استاد فلسفه و نویسنده کتاب‌های فلسفی و چهره ماندگار فلسفه ابران در ۹۳ سالگی از دنیا رفت. او متولد دهم شهریور ۱۳۰۹ در تبریز بود.

اسفندیار ابراهیمی درگذشت

اسفندیار ابراهیمی، که بیش از ۲۰ سال بود در سینما فعالیت می‌کرد و گوینده رادیو هم بود، شب گذشته (شنبه) براثر بیماری درگذشت.
با تصمیم ناسا

دانشمند ایرانی مامور شبیه‌سازی حضور در مریخ شد

ناسا اعلام کرد اعضای چهار‌نفره ماموریت شبیه‌سازی‌شده مریخ انتخاب شده‌اند که دانشمند ایرانی به نام «کامک عبادی»، به همراه «آبیشک باگات»، «سوزان هیلبیگ» و «آریانا لوتسیچ» حضور خواهند داشت.
بررسی سناریوی ضرغامی در مواجهه با میراث‌فرهنگی

کوچک‌سازی حرایم آثار تاریخی

پس از انتشار فیلمی از عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری که مربوط به دو سال پیش است و درباره «گرفتار شدن مردم شهر پاسارگاد به دلیل مقبره کوروش» صحبت می‌کند، فعالان و کارشناسان میراث فرهنگی می‌گویند که نگاه انقباضی دولت به حرایم آثار تاریخی و کوچک‌سازی این حرایم می‌تواند مشکل‌زا شود و پیامد‌های ناخوشایندی از جمله خروج آثار تاریخی از فهرست میراث جهانی و نیز آسیب دیدن و تخریب بافت‌های تاریخی شهر‌ها را به دنبال داشته باشد.
مهسا قریشی خبر داد

عکس سنگ مزار «بیتا فرهی» برگشت

مهسا قریشی، دختر بیتا فرهی اعلام کرد که عکس کتیبه مزار مادرش که طی چند روز گذشته برداشته شده بود، دوباره نصب شده است.
درنای سیبری نیامد
گفت‌وگو دیدار با رئیس اداره محیط زیست فریدونکنار

درنای سیبری نیامد "رویا" منتظر آمدن "امید" بود

اینطور که رئیس اداره محیط زیست فریدونکنار می‌گوید: "امید" درنای سیبری امسال به ایران نیامد و بعید است در دی ماه وارد کشور شود و تلف شدن او در هاله ای ابهام است.

«یک سه‌شنبه کوتاه» در خانه هنرمندان

فیلم‌های کوتاه «بوم‌هن»، «بوتی و دیوانه» و «هرم» در ششمین برنامه «یک سه‌شنبه کوتاه» عصر سه‌شنبه در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود.