محرمانه نگه داشتن شاخص‌ها راه‌حل مشکلات نیست، تیراژ برخی کتاب‌ها خجالت آور است

عارف: اینترنت یک اتوبان است؛ کسی راه را نمی‌‌بندد/ باید به گردش آزاد اطلاعات اعتقاد داشته باشیم

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم معارفه عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اینترنت یک اتوبان و راه است کسی راه را نمی‌بندد، شما محتوای خوب در آن بگذارید، ممکن است در اتوبان خودروی حامل محموله غیرقانونی هم تردد کند، اما راه را که نباید بست، چه قدر مرجعیت علمی و فرهنگی فضای مجازی متوجه کشور ماست؟ در حوزه کتابخوانی وضعیت نگران کننده است. فضای مجازی و سایت جایگزین کتاب نمی‌شود. تیراژ برخی کتاب‌ها خجالت آور است.
حاشیه‌ساز‌ها رویکرد وفاق ملی را بر نمی‌تابند

جواد امام: بخشی از جریان رسانه‌ای رقیب برخلاف منافع ملی است

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: بخشی از جریان رسانه‌ای رقیب برخلاف منافع ملی، هم برخلاف رای اکثریت مردم و هم بر خلاف آرای مجلس گام‌هایی بر می‌دارد، در حالی که همان طوری که امروز دولت اولین گام را برداشته است، انتظار می‌رود سایر ارکان حاکمیت نیز در این مسیر همراه شوند.
هاشمی نخل ابراهیمی، نماینده مجلس مطرح کرد

زیان‌دهی «بورس» باعث پشیمانی مردم از سرمایه‌گذاری شد

عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت با اعتمادبخشی زمینه حضور مستقیم و غیر مستقیم مردم را در امور اقتصادی فراهم کند، گفت: زمانی که بورس به مرحله زیان‌دهی رسید، اطمینان مردم نیز به آن از دست رفت و از سرمایه گذاری در این بازار پشیمان شدند.
در دیدار کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات مطرح شد

پزشکیان: اگر درست عمل نکردیم، حدیث و آیه هم بخوانیم بی‌فایده است

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری در دیدار کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات با بیان اینکه نتیجه عمل وزارت اطلاعات باید ارتقای امنیت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی کشور باشد، گفت: اگر درست عمل نکردیم، هر قدر هم حدیث و آیه بخوانیم بی‌فایده است و با ایجاد ذهنیت ریاکاری نزد مردم، بیشتر به اعتقادات آنان ضربه خواهیم زد.
حسین دهقان دوباره حکم داد

بنیاد مستضعفان یا اردوگاه وزرای رئیسی؟

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی این روزها خیلی شلوغ است؛ با پایان دوران دولت سیزدهم و هنرنمایی آقایان در سه سال اخیر، حالا وزرای دولت قبلی یکی یکی در این بنیاد که زیر نظر حسین دهقان است، پست می‌گیرند.

سلیمی: با متخلفین مدرک تحصیلی جعلی برخورد شود

علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس در واکنش به اظهارات مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در مورد مدرک تحصیلی متقاضیان نمایندگی مجلس گفت: این افراد متقاضیانی بودند که اجازه ثبت نام به آنان داده نشد، ولی در هر صورت باید با متخلفین مدرک تحصیلی جعلی برخورد قانونی شود.
تحلیل نعمت‌الله ایزدی، سفیر پیشین کشورمان در روسیه از مواضع ضدایرانی روس‌ها

چرا روسیه، ایران را به این صراحت نادیده گرفت؟/ کریدور زنگزور به مسکو ارتباط ندارد

نعمت‌الله ایزدی، سفیر پیشین ایران در روسیه با اشاره به اینکه باید ذهنیت روسیه درباره اینکه تهران در صحنه بین‌المللی گزینه‌ای جز مسکو ندارد، شکسته شود، درمورد اظهارات اخیر مقام‌های روس درباره مسیر ارتباطی زنگزور گفت: چرا روسیه، ایران را حداقل به این صراحت نادیده گرفت؟ زیرا روسیه ماهیت خود را در این رابطه نشان داده است. روسیه این منطقه را از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان و چه جمهوری‌های دیگر در ثقل سیاست خارجی خود می‌داند و باید همچنان شبیه دوران شوروی آن‌ها را مدیریت کند.
انتقاد یک روزنامه از معاون اول رئیس‌جمهور

خیار ۷۰ هزار تومانی و اظهارات بنزینی «عارف»

روزنامه هم‌میهن در سرمقاله خود با عنوان «پرسش‌هایی از عقل سلیم» به انتقاد از اظهارات عارف، معاون اول رئیس‌جمهور درباره قیمت بنزین پرداخت و نوشت: اگر خیار می‌تواند کیلویی ۷۰ هزار تومان باشد (قیمت دیروز در مغازه) چرا بنزین لیتری ۳۰ هزار تومان نباشد؟ اگر ماجرا این اندازه ساده است که عقل سلیم هم به آن حکم می‌کند پس چرا فوری ادامه دادید که فعلاً نمی‌خواهیم کاری کنیم و نگویید دولت و عارف دنبال آزادسازی است؟
جوان گرایی و مردم گرایی به عنوان دو محور مهم نصب العین دولت باشد

باقری: رفع مشکلات معیشتی مردم اولویت اصلی دولت است/ نیاز به تغییر نسل مدیران

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی مردم اولویت اصلی دولت است، گفت: در برخی حوزه‌ها نیاز مبرم به تغییر نسل مدیران داریم.