پایگاه خبری تحلیلی دیدارنیوز

پایگاه خبری تحلیلی دیدارنیوز

وزیر آموزش‌وپرورش در مورد سیل‌زدگان گفت:

کلاس‌های درس برای همه دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در روز ۱۷ فروردین دایر است

کلاس‌های درس برای همه دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در روز ۱۷ فروردین دایر است
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آسیب ۳۰۰ واحد آموزشی در استان‌های مازندران، گلستان و لرستان در اثر سیل گفت: ما تمام توان و تلاش خود را برای رفع مشکلات نقاط آسیب دیده به کار گرفتیم و انشاالله روز شنبه ۱۷ فروردین ماه تمامی دانش آموزان می‌توانند در مدارس مذکور یا مکان‌ھای جایگزین حضور یابند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مطرح کرد

آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده و بازگشایی آنها

آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده و بازگشایی آنها
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در پلدختر، مشابه گلستان و خورستان مدارس ما در اختیار نیروهای امدادی قرار گرفته و اکنون محل اسکان اضطراری سیل زدگان شده است؛ منتها برای بازگشایی، مدارس را لازم داریم و باید در اختیار ما قرار بگیرند گفت: در پلدختر آمادگی لازم فراهم شده و هر تصمیمی که ستاد مدیریت بحران استان بگیرد، اداره کل آموزش و پرورش استان همراهی می‌کند.
گفت‌وگوی "دیدارنیوز" با علی‌اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش/ بخش اول

آموزش و پرورش اولویت دولت‌ها نیست

آموزش و پرورش اولویت دولت‌ها نیست
آموزش و پرورش نهادی دیر بازده است و دولت‌ها به دنبال کار‌های زود بازده هستند. نتیجه ترکیب این دو گزاره این است که آموزش و پرورش چه در گذشته و چه حال و چه آینده در اولویت دولت‌ها نبوده و نیست و نخواهد بود.
گفتگوی "دیدارنیوز" با اسماعیل آذری‌نژاد، طلبه‌ای که در روستا‌های محروم برای کودکان کتاب می‌خواند؛

عدالت آموزشی هدف اصلی من است

عدالت آموزشی هدف اصلی من است
اگر بشود به من لقب فعال اجتماعی را داد نمی‌توان گفت که من مبلغ دینی نیستم. هدف، اما فراتر از همه این‌ها است. هدف من این است که باری از دوش مردم برداشته شود. آن هم در راستای آموزش و برای آنکه کیفیت آموزش در روستا‌ها بهتر شود.
معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد

اجرای آیین‌نامه‌های جدید آموزشی از ابتدای سال

اجرای آیین‌نامه‌های جدید آموزشی از ابتدای سال
‌معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به بازنگری تمامی شیوه‌نامه‌ها و آئین نامه‌های آموزشی این دانشگاه، گفت: آئین‌نامه های جدید از ابتدای سال جدید در تمامی دانشکده‌ها اجرایی می‌شوند.
گفتگوی "دیدارنیوز" با یکی از معلمان حاضر در اعتصاب اخیر فرهنگیان؛

اگر در مدرسه اعتراض نکنیم به خیابان برویم؟!

اگر در مدرسه اعتراض نکنیم به خیابان برویم؟!
حرف من به آقای وزیر است، اگر من به عنوان معلم، اعتراضم را در مدرسه نشان ندهم در کجا نشان دهم؟ آیا به کف خیابان بروم و اعتراضم را به صورت شورش خیابانی نشان دهم و برخورد‌های سنگین امنیتی و هزار برچسب  به من زده شود؟ اگر من بخواهم اعتراض کنم باید در ساختار آموزشی مملکت خودم اعتراض کنم. من نمی‌توانم به خیابان بیایم و مطالبات فرهنگی و آموزشی و اقتصادی صنف خودم را در کف خیابان مطرح کنم که موجب خشونت شود و در نتیجه، هدف ما برای تعالی فرهنگ و آموزش کشور، به اغتشاش تبدیل شود.
بررسی مدارس شبانه‌روزی در جهان

دانش‌افزایی، مهارت‌افزایی و سبک زندگی ویژگی مدارس شبانه‌روزی است

دانش‌افزایی، مهارت‌افزایی و سبک زندگی ویژگی مدارس شبانه‌روزی است
مدارس شبانه روزی به دلیل عرضه خدمات آموزشی و تربیتی ویژه و متنوع و داشتن دانش آموزان دارای تقاضای خاص که عموما با مدرسه بعد مسافت دارند، مورد اقبال قرار گرفته‌اند و در تمام کشورهای برخوردار یا کم برخوردار وجود دارند.

۲۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس نیمه‌تمام در کشور

۲۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس نیمه‌تمام در کشور
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس نیمه تمام داریم که پراکندگی آن در استان‌های مختلف متفاوت است گفت: اعتباراتمان را به سمت مدارس نیمه تمام می‌بریم. همکاران را ملزم کردیم مدارس نیمه تمام را تکمیل کنند.
گفتگوی "دیدارنیوز" با اکرمی و کفاش، وزیر و معاون اسبق آموزش و پرورش به مناسبت روز امورتربیتی؛

امور تربیتی؛ کم کاری از درون، محدویت از بیرون!

امور تربیتی؛ کم کاری از درون، محدویت از بیرون!
اکرمی در صحبت‌های خود به نکته خاصی اشاره کرد. دخالت جریاناتی خارج از آموزش و پرورش در امورتربیتی. او به این نکته اشاره کرد که جریاناتی خارج از نظام تعلیم و تربیت رسمی وجود دارد که با قدرت زیادی که دارند فعالیت‌های امورتربیتی را جهت دهی کرده و محدودیت‌هایی برای نیرو‌های حاضر در این مجموعه به وجود می‌آورند.
"دیدارنیوز" به بحران فراگیر در نظام آموزش عالی کشور می‌پردازد؛

بحران اصلی پیش روی دانشگاه در ایران کدام است؟

بحران اصلی پیش روی دانشگاه در ایران کدام است؟
نظام آموزش عالی در کشور به تنها چیزی که به طور جدی نمی‌اندیشد، تربیت و آموزش انسان‌های متفکر و خلاق و عاشق علم و مساله دار و مثبت اندیش و آینده نگر است، بلکه به دیوان مدرک سازی و صدور گواهی فارغ التحصیلی تبدیل شده است. شوق ورود به دانشگاه در اکثر جوانان نه از بابت تحصیل و تحقیق و جستجو گری و گره گشایی از مشکلات کشور در حوزه‌های گوناگون، بلکه صرفا ایجاد فرجه‌ای برای گذران دوره‌ای دیگر از زندگی و تعویق و تعلیق نا امیدی‌ها به آینده است.

اینفوگرافیک/ مدارس کدام استان‌ها نیاز به تخریب و بازسازی کامل دارند؟

اینفوگرافیک/ مدارس کدام استان‌ها نیاز به تخریب و بازسازی کامل دارند؟
استان‌های تهران با ۸۴۱۹ کلاس، خراسان رضوی با ۷۰۸۰ کلاس و گیلان با ۵۲۰۳ کلاس بیشترین کلاس‌هایی را دارند که نیاز به تخریب و بازسازی کامل دارد. خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران به ترتیب در رده‌های بعدی هستند.
گفتگو
یادداشت
پربازدیدها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار
عکس
بشنوید
فیلم