وزیر کشاورزی جواب گرانی‌ها را بدهد
یک نماینده مجلس:

وزیر کشاورزی جواب گرانی‌ها را بدهد

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: وزیر کشاورزی باید پاسخگوی افزایش قیمت‌ها و سوء مدیریت در توزیع، مدیریت و همچنین رانت بوجود آمده در توزیع کالاهای اساسی باشد.
جنگ تجاری ترامپ ۷.۸ میلیارد دلار به آمریکا ضرر زد
براساس گزارشی از رویترز؛

جنگ تجاری ترامپ ۷.۸ میلیارد دلار به آمریکا ضرر زد

مطالعه‌ای که این هفته توسط یک تیم از اقتصاددانان دانشگاه‌های ممتاز آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد جنگ تجاری ترامپ، ۷.۸ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

راز سبقت کره از ایران

روزنامه دنیای اقتصاد با این پرسش که تفاوت برنامه‌ریزی با برنامه‌سازی چیست، در گزارشی نوشت: چه عواملی کمتر شدن شتاب توسعه در ایران در مقایسه با کشورهایی نظیر کره‌جنوبی را به همراه داشته است؟ پاسخ به این سوال را در الگوی برنامه‌ریزی این کشور که دارای نمره قبولی در کارنامه توسعه‌اش است، می‌توان جست‌وجو کرد.
با افغانستان هم نمی توانیم تبادل پولی داشته باشیم
یک مثال کوچک از اشکالاتی که نپذیرفتنFATF ایحاد میکند

با افغانستان هم نمی توانیم تبادل پولی داشته باشیم

در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که مراودات بانکی قفل شده و خطوط اعتباری بسته شده است، به هیچ عنوان نمی‌توانیم با کشورهای طرف تجاری‌مان حتی عراق و افغانستان ارتباط پولی برقرار کنیم.
پشت‌پرده تعلل  برای تصمیم‌گیری درباره پالرمو
پیچیدگی‌های اف‌ ای‌ تی‌ اف در مجمع

پشت‌پرده تعلل برای تصمیم‌گیری درباره پالرمو

وقتی زمان حیات مرحوم هاشمی رفسنجانی هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام در مجمع تشخیص مصلحت تشکیل شد، هیچ کس فکر نمی کرد روزی این هیأت بتواند جلوی قانون شدن یکی از لوایح مهم دولت روحانی را بگیرد. آن هم لایحه ای که به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسیده است.
درباره کسانی که با اف‌ای‌تی‌اف مخالفند شائبه خیانت به کشور وجود داد
فرشاد مومنی:

درباره کسانی که با اف‌ای‌تی‌اف مخالفند شائبه خیانت به کشور وجود داد

هر کوششی که پیوستن و اصل عضویت ایران به FATF را زیر سؤال ببرد نه تنها خدمت به کشور تلقی نمی‌کنم بلکه از بسیاری جهات شائبه خیانت را هم در آن پررنگ می‌بینم. توصیه من این است که FATF را از بازی سیاست زدگی خارج و به بازی با منطق کارشناسی تبدیل کنیم. هزینه این برخورد سیاست زده برای کشور می‌تواند حتی سنگین‌تر از ماجرای تحریم‌ها باشد.
۷