تیتر امروز

شورای راهبری پزشکیان؛ سوابق علمی و اجرایی
گزارش تفصیلی دیدارنیوز؛ معرفی اعضای شورای راهبری تعیین وزرای دولت چهاردهم

شورای راهبری پزشکیان؛ سوابق علمی و اجرایی

شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم، شورایی است که برای انتخابات دقیق تر و حرفه‌ای‌ترِ وزرا کابینه مسعود پزشکیان و روسای سازمان‌های مهم دولتی، تشکیل شده است.
سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند
از چشم جهان (۱۶۲)

سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند

"افشاگران اسرائیل می‌گویند، زنان و کودکان فلسطینی عامدانه هدف حملات نظامیان اسرائیل قرار می‌گیرند. قوانین جنگ، در سطوح مختلف از سربازان نیروی زمینی تا فرماندهان، کاملا نادیده گرفته می‌شود".
صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد
در نهمین برنامه دیدار اندیشه و دومین‌گفتگوی با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد

در نهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قران‌پژوره به ادامه بحث در خصوص امکان یا امتناع اقتصاد اسلامی پرداخته شد و چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که...

پیروز حناچی: به دنبال توسعه محیط انسانی در پایتخت هستیم

شهردار تهران گفت: هدف شهرداری پایتخت از توسعه دوچرخه‌سواری افزایش سهم محیط انسانی در تهران است.

کد خبر: ۹۴۰۸۵
۱۷:۱۴ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

پیروز حناچی  توسعه محیط انسانی در پایتخت

یدارنیوز ـ پیروز حناچی در نشست تشریح برنامه‌های توسعه دوچرخه‌سواری در سال ۱۴۰۰، افزود: باز پس‌گیری فضای شهری از سیطره خودرو، تقسیم این فضا بین خودرو و انسان و بیشتر کردن سهم محیط انسانی هدف ما است و باید با هوشمندی مسیر درست را انتخاب کنیم.

وی با تبریک روز جهانی دوچرخه‌سواری یادآوری کرد: در گذشته روزگاری را شاهد بودیم که در بسیاری از شهر‌ها وسیله غالب دوچرخه بود و به عنوان یک وسیله کار در شهر تردد می‌کرد و حتی دوچرخه‌های موتوردار برای کسانی که در طول روز مسیر زیادی را می‌پیمودند، وجود داشت.

حناچی اضافه کرد: کیفیت اتفاقی نیست و نتیجه هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، اختصاص بودجه، کنترل پروژه و گرفتن محصول نهایی است.

شهردار تهران دوچرخه را وسیله مبارزه بین محیط انسانی و ماشینی دانست و گفت: با توسعه زندگی ماشینی، توسعه دوچرخه‌سواری، تغییر نگاه زندگی در شهر را نیز تعقیب می‌کند؛ کم‌تحرکی و تبعات ناشی از آن به ویژه در بخش بانوان به دلیل مهیا نبودن شرایط استفاده از دوچرخه برای آنان، مشکلی است که زندگی ماشینی به‌وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج دوچرخه‌سواری برای فراغت یا دوچرخه‌سواری‌های عمومی در مناسبت‌های خاص و روز‌های تعطیل در بسیاری از کشور‌های دنیا برقرار است و باید شهرداران مناطق برنامه‌ریزی‌هایی در این موضوع انجام دهند.

حناچی با بیان اینکه در شهر آمستردام ۴۰ درصد سهم سفر‌ها مربوط به دوچرخه است، ادامه داد: در تهران، اما باید مسیر و اهداف خودمان را تعقیب کنیم و هدف در درجه اول سلامت شهروندان است و همچنین کنترل آلاینده‌ها و نهادینه کردن استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله کار و کاهش ترافیک نیز یا استفاده از دوچرخه امکان پذیر می‌شود.

شهردار تهران اضافه کرد: بازپس‌گیری فضای شهر از سیطره خودرو و تقسیم این فضا بین خودرو و انسان و بیشتر کردن سهم محیط انسانی هدف ما است و باید با هوشمندی مسیر درست را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه پیوستگی مسیر‌ها در مناطق مختلف در این زمینه مهم است، خطاب به شهرداران مناطق اعلام کرد: به تازگی دیده‌شده که برخی کاندیدا‌های انتخابات، شعار تهران شهری برای زندگی را انتخاب کرده‌اند که البته شعار خوبی است، ولی باید شعار کاملی را انتخاب کنیم که مساله کیفیت زندگی هم در آن باشد، ولی شعار ما شعاری است که روح عدالت در آن وجود دارد.

حناچی بیان کرد: از دیگر ابعاد دوچرخه کاهش فاصله بین مسئولان و مردم بدون تکلف است، البته سفرای اروپایی از این مساله استقبال کردند، اما مسئولان ما استقبال کمی داشتند.

او ادامه داد: دوچرخه سواری می‌تواند برند شهرداری باشد و باید از این فرصت حداکثر استفاده را برای تبدیل آن به حرکتی اجتماعی و پیوستن گروه‌های اجتماعی به این حرکت داشته باشیم.

حناچی اضافه کرد: دوچرخه باید راحت در اختیار مردم قرار بگیرد و باید بازار تولید داخلی برای این موضوع به‌وجود بیاوریم و از سازندگان حمایت کنیم. باید شرایط را فراهم کنیم که خانواده‌ها از دوچرخه با قیمت مناسب و ارزان استفاده کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه برای استفاده از دوچرخه به سفر‌هایی پیوسته نیاز داریم، گفت: در کنار هر ایستگاه مترو پارکینگ دوچرخه نیاز داریم و باید این کار انجام شود. ۵ کیلومتر سفر با دوچرخه برای یک شهروند کافی است و این نیاز به پیوستگی آن با حمل و نقل عمومی دارد.

او در پایان تاکید کرد: دوچرخه‌سواری و استفاده از دوچرخه تا قبل از کرونا شاید به عنوان حرکت نیمه فانتزی بود اکنون، اما این حرکت به عنوان راهی برای رعایت فاصله اجتماعی در جهان توصیه می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی