
آمار شهرداری تهران از مرمت ۴۳۰۰ نقطه خرابیهای سطح شهر تهران حکایت میکند. این در حالی است که آسفالت قیمت بسیار بالایی پیدا کرده و تامین آن به سختی انجام میشود.
دیدارنیوز ـ شهرداری با راهاندازی مجدد کارخانههای آسفالت تعطیل یا نیمهتعطیل شده در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ سعی بر آن داشته که از این طریق هم قیمت تمام شده آسفالت را پایین بیاورد و هم به مرمت معابری که آسیب بسیار دیدهاند بپردازد. حال معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از استمرار طرح بهسازی معابر پایتخت در سال ۱۴۰۰ خبر داده است.
صفا صبوری دیلمی گفت: از ابتدای فروردین ماه تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۴۳۰۰ نقطه از عوارض خرابی موجود در سطح معابر پایتخت با بیش از ۶۶ هزار تن آسفالت مورد مرمت قرار گرفته است.
او متوسط آسفالت پخش و اجرا شده در هریک از مناطق ۲۲گانه را بیش از ۳ هزار تن ذکر و اضافه کرد: اتکا به تولیدات کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران که از ابتدای سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گرفت، همچنان یک مزیت مهم اقتصادی در طرح بهسازی معابر شهر تهران به شمار میآید و تامین آسفالت از این طریق سبب صرفه جویی ۱۴ میلیارد تومانی طی یک ماه و نیم سپری شده از سال جاری شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه امسال نیز اجرای یک میلیون تن آسفالت در قالب طرح بهسازی معابر شهر تهران هدف گذاری شده است، ابراز امیدواری کرد بخش قابل توجهی از اهداف تعیین شده، طی نیمه نخست سال و همزمان با فصل مناسب اجرای پروژههای روسازی آسفالتی تحقق یابد.