تیتر امروز

مریم جلالی: ضرغامی فرمانده بود و صالحی امیری استاد است/دیگر جای صنایع دستی در برنامه توسعه خالی نیست/صنایع دستی به رونق گردشگری و ارتقاء میراث فرهنگی کمک کرد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی

مریم جلالی: ضرغامی فرمانده بود و صالحی امیری استاد است/دیگر جای صنایع دستی در برنامه توسعه خالی نیست/صنایع دستی به رونق گردشگری و ارتقاء میراث فرهنگی کمک کرد

جامعه پلاس چند روز مانده به سی و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، میزبان مریم جلالی معاون صنایع دستی بود؛ از او هم درباره عملکردش در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صحبت کردیم هم درباره...
از «جنبش مهسا» تا «ایستگاه وفاق» با علی شکوری‌راد
گفتگوی دیدارنیوز در برنامه «ایرانشهر» با دبیرکل پیشین حزب اتحاد ملت

از «جنبش مهسا» تا «ایستگاه وفاق» با علی شکوری‌راد

«ایرانشهر» در نخستین برنامه از سلسه‌گفتگوهای خود با موضوع «منافع ملی ایران» به سراغ علی شکوری‌راد، دبیرکل سابق حزب اتحاد ملت رفته و به بررسی ابعاد مفهوم «وفاق» در عرصه سیاسی امروز کشور پرداخته...

تعیین مکانی مشخص برای اعتراض معلمان

بطحایی پس از دیدار با وزیر کشور گفت : صحبت‌هایی داشته‌ام که محل‌هایی مشخص شود تا معلمان جهت اعتراض‌هایشان در آن محل‌ها حضور پیدا کنند و تهدیدهایی که در این موارد وجود دارد کم شود و در استان‌ها هم به مدیران کل تاکید خواهم کرد تا با هماهنگی با استانداران چنین محل‌هایی را مشخص کنند.

کد خبر: ۸۵۸۷
۰۸:۴۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ وزیر آموزش و پرورش در جمع نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان از سراسر کشور تاکید کرد مشکلات معیشتی معلمان سبب شده است تا اهداف آموزشی و تربیتی مدارس به درستی اجرا نشود. سیدمحمد بطحایی یادآوری کرد برای حل مشکلات معیشتی و تبدیل کردن آموزش و پرورش به اولویت اصلی جامعه به تغییر مسیر نیاز است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در جمع نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان سراسرکشور، با تشکر از نمایندگانی که از راه های دور آمده‌اند گفت: «من هم مانند شما معلم بوده‌ام و به جای این که من را وزیر خطاب کنید معلم خطاب کنید و مانند شما با مشکلات و مسایلی که معلمان در کلاس‌های درس و مدارس درگیر هستند در زمانی که سر کلاس بوده‌ام برخورد کرده‌ام و همه این مشکلات را می‌فهمم.»

وزیر آموزش و پرورش به مشکلاتی که حاضران درباره آن‌ها سخن گفتند اشاره کرد و گفت: «در برخی مواردی که اشاره کردید توضیحاتی دارم که می‌توانم ارایه دهم تا در جریان پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش باشید و به قضاوت روشن‌تر از اتفاقاتی که می‌افتد، برسید.»

او با اشاره به تعداد نیروهای آموزش و پرورش و بالا بودن سطح تحصیلات آن‌ها، وجود تشکل‌های صنفی و تخصصی را یک فرصت ارزشمند برای دستگاه آموزش و پرورش دانست و گفت: «باید از ظرفیت تشکل‌ها برای حل مشکلات آموزش و پرورش استفاده کرد.»

او به فرهنگ حاکم بر کشور که معمولا تشکل‌ها را تهدید می‌داند اشاره کرد و گفت: «در آموزش و پرورش چنین تصوری نداریم و از اولین روزهای حضورم به عنوان وزیر به دنبال ورود موثر تشکل‌ها در امور آموزش و پرورش بوده‌ام.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «برای رسیدن به مسائل با اهمیتی که امروز در این جلسه طرح شد را باید روزها و ساعت‌ها وقت می‌گذاشتیم و هزینه‌های زیادی را صرف می‌کردیم و همین مطلب نشان از ثمربخش بودن حضور تشکل‌ها و اعلام نظرها و انتقادهای آن‌ها دارد.»

برای گرفتن مجوزهای کانون‌های صنفی هر کمکی بتوانم می‌کنم

او گفت: «در مورد مجوزهای لازم کانون‌های صنفی معلمان هر کمکی که بتوانم می‌کنم تا این مجوزها صادر شود.»
بطحایی ادامه داد: «کانون‌های صنفی معلمان می‌توانند بازوی قوی برای وزارت آموزش و پرورش در توسعه عدالت آموزشی باشند و ما در مسائلی چون حذف آزمون‌ها، رقابت‌های فردی در دوره آموزش عمومی و تاکید بر ضرورت کسب مهارت‌های عمومی و گفت‌وگو و مدارا به ظرفیت تشکل‌ها نیازمند هستیم و تشکل‌ها با گسترش این گفتمان می‌توانند به ما و کشور کمک کنند.»

او افزود: «بارها گفته‌ام که معلمی که مشکلات معیشتی داشته باشد نمی‌تواند اهداف تربیتی و آموزشی را به خوبی پیاده کند و ما چهل سال است که برای حل مشکلات معیشتی و تبدیل کردن آموزش و پرورش به اولویت اصلی جامعه از یک مسیر رفته‌ایم و هنوز نتوانسته‌ایم به آنچه که هدفمان بوده است برسیم و در این مورد باید در راهکارهای تکراری تجدید نظر کرد و تغییر مسیر داد.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «ایمان دارم مشارکت معلمان لازمه حل مشکلات آموزش و پرورش است. اولین قدم ها برای افزایش مشارکت را در انتخاب نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان، فرایند انتخاب و انتصاب مدیران، ضرورت توجه به مدرسه و مدرسه‌محوری و تفویض اختیار به مدارس برداشته‌ایم و این موارد زمینه‌هایی است که مشارکت معلمان را در تصمیم‌گیری‌ها افزایش می‌دهد و در آینده سه نفر از مدیران مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش را به صورت انتخابی تعیین خواهیم کرد و درصدد هستیم تا در هر جایی که می‌توانیم با ورود معلمان به کارها و فعالیت‌ها، مشارکت آن‌ها را در امور آموزش و پرورش افزایش دهیم.»

او در ادامه گفت : «با وزیر کشور صحبت‌هایی داشته‌ام که محل‌هایی مشخص شود تا معلمان جهت اعتراض‌هایشان در آن محل‌ها حضور پیدا کنند و تهدیدهایی که در این موارد وجود دارد کم شود و در استان‌ها هم به مدیران کل تاکید خواهم کرد تا با هماهنگی با استانداران چنین محل‌هایی را مشخص کنند.»

در این جلسه نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان در مواردی از جمله تشکل‌ها و تشکل‌یابی، ضرورت پیگیری امور معلمان بازداشت شده، نقد مدیریت آموزش و پرورش، مسایل حقوقی و رفاهی و مسایل کمی و کیفی آموزش و پرورش دغدغه‌های خود را مطح کردند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی