تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

تغییرات اقلیمی بلای جان جنگل‌های زاگرس

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از مشکلات دامنگیر جنگل‌های زاگرس را تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی برشمرد و اظهارکرد: پایین آمدن میزان رطوبت در کف جنگل سبب پیدایش بیماری‌های زغالی در حوزه زاگرس شده است که برای پیشگیری از وقوع آفات هم در حوزه درمان و هم کنترل، بخش‌های تخصصی باید به کمک منابع طبیعی بشتابند.

کد خبر: ۸۳۹۸۰
۱۸:۰۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ مسعود منصور در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان حفظ نباتات در خصوص پیشگیری و مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی که امروز برگزار شد، گفت: سازمان جنگل‌ها با چالش‌هایی از قبیل قاچاق چوب، تغییر کاربری اراضی به‌ویژه آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی مواجه است و در این زمینه نیازمند همکاری و حمایت سازمان حفظ نباتات است.

وی خاطرنشان کرد: جنگل‌های زاگرس جزو اولویت‌های نخست سازمان جنگل‌ها است و دولت برای نجات زاگرس، اولین جلسه شورای سیاستگذاری را به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل داده است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وجود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از همیاران طبیعت در کشور خبر داد و گفت: این افراد می‌توانند در زمینه پیشگیری و مبارزه با آفات آموزش‌های لازم را فرابگیرند و به منابع طبیعی کمک کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، منصور تاکید کرد: اینکه تفاهم‌نامه به امضاء رسیده و پیگیری نشود اصلاً صلاح نیست و برای پایداری و حمایت از آن باید دستورالعمل اجرایی تهیه و برای سال ۱۴۰۰ جهت همکاری هدف‌گذاری شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی