تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

وضعیت دانش آموزان اتباع در سال جدید

در جلسه وزیر آموزش و پرورش با معاونان دفتر اتباع وزارت کشور، موضوع ثبت‌نام و آموزش دانش‌آموزان اتباع به ویژه دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایرانی بررسی شد.

کد خبر: ۶۸۴۷
۰۹:۴۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس خارج از کشور، جلسه کارگروه آموزشی و پرورشی اتباع خارجی با حضور سیدمحمدبطحایی، وزیر آموزش و پرورش و معاونان این وزارت‌خانه صبح امروز برگزار شد. در این جلسه که معاونان دفتر اتباع وزارت کشور هم حضور داشتند، موضوع ثبت‌نام و آموزش دانش‌آموزان اتباع به ویژه دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایرانی بررسی شد.

در ابتدای این جلسه غلامرضا کریمی، قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گزارش مختصری از آمار و وضعیت موجود دانش‌آموزان افغانستانی در سیستم آموزشی کشور و موانع مختلف، آموزشی، فرهنگی و سیاسی مربوط به آن ارائه کرد.

در ادامه سید محمد بطحایی با توجه به اهمیت موضوع و تعداد زیاد دانش‌آموزان دستورهایی را به معاونان وزارت آموزش و پرورش درباره انگیزه‌بخشی به مدیران و معلمان مدارس، استفاده حداکثری از ظرفیت منابع بین‌المللی و سایر دستگاه‌ها، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، هماهنگی بین‌بخشی و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صادر کرد.

وزیر آموزش و پرورش بر ارائه گزارش‌ها و فعالیت‌های بیشتر در این زمینه تاکید و مأموریت‌های واحدهای مربوط را برای شروع سال تحصیلی جدید در مدارس میزبان اتباع افغانستانی تعیین کرد.

۴۵۰هزار دانش‌آموز پناهنده در کشور حضور دارند که از این نظر جمهوری اسلامی ایران رتبه اول دنیا را در پذیرش مهاجران و همچنین تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی دارد. از بین این ۴۵۰هزار نفر، ۴۲۰هزار نفر را دانش‌آموزان پناهنده افغانستانی تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی