تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

نامه ۱۲۵ استاد دانشگاه به رئیس‌جمهور برای پیگیری احکام دانشجویان بازداشتی

125 تن از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به حسن روحانی خواستار ورود وی به موضوع بازداشت و احکام صادره برای دانشجویان شدند.

کد خبر: ۵۰۵۲
۱۳:۵۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز -  متن این نامه به شرح زیر است:

در ماه‌های اخیر به ویژه پس از اعتراضات دی‌ماه، عده‌ای از دانشجویان سراسر کشور را نهادهای امنیتی کشور بازداشت کرده‌اند. این بازداشت‌ها و اخبار احکام قضایی سنگین علیه دانشجویان، ما را بر آن داشت تا نکاتی را به شما به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت ملی یادآور شویم؛ همان نکاتی که شما در سخنرانی‌هایتان، در سالهای گذشته در دانشگاه، در جمع دانشجویان و در رقابت‌های انتخاباتی به کرات بیان کرده‌اید؛ سخنانی که بسیاری از همکاران ما را نیز به حمایت از جنابعالی برانگیخت.

به نظر می‌رسد که عمدۀ دانشجویان بازداشت‌شده افرادی هستند که پیش از این در فعالیتهای قانونی شرکت داشته‌اند و احیاناً نسبت به عملکرد دولت شما، در حوزۀ دانشگاه نیز، انتقاداتی مطرح کرده‌اند. این امر شائبۀ آن را به وجود آورده است که عده‌ای در تلاش‌اند تا صدای منتقدان دانشگاهی را خاموش کنند؛ امری که بی‌شک به زیان آیندۀ کشور است.

لذا ما اساتید دانشگاه‌های کشور بار دیگر اعلام می‌داریم که فضای دانشگاه را «امن می‌خواهیم، نه امنیتی» و خواهان آنیم که به وظایف و وعده‌های خود در پاسداری از حقوق ملت و حمایت از فضای انتقادی دانشجویی، وارد عمل شوید و از دانشجویان حمایت کنید.

با توجه به این که نهاد بازداشت‌کننده بسیاری از دانشجویان، وزارت اطلاعات دولت شماست و عطف به مسئولیت جنابعالی در شورای عالی امنیت ملی، از شما می‌خواهیم که بدون فوت وقت دستور فرمائید که روند قضایی پرونده‌های دانشجویان به طور کامل متوقف شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
1
0
اين 125 به اصطلاح استاد وابسته به كدام حزب و گروه هستند و چرا به خود قوه قضائيه نامه ننوشتند و درخواست پيگيري براي آنها نكرده اند. آيا اين يك نوع بيماري سياسي نيست.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی