تیتر امروز

آیا اسرائیل برای حمله بعدی آماده می‌شود؟/ پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت تکرار حمله/ چراغ سبز سنای آمریکا به ترامپ برای حمله دوباره
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا اسرائیل برای حمله بعدی آماده می‌شود؟/ پاسخ کوبنده‌تر ایران در صورت تکرار حمله/ چراغ سبز سنای آمریکا به ترامپ برای حمله دوباره

این صد و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
روحی‌صفت: به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود/ این آتش‌بس پایداری ندارد/ روایت متقی در تلویزیون درباره احتمال از سرگیری حملات اسرائیل تا حدی درست است
یک دیپلمات با سابقه وزارت امورخارجه در گفتگو با دیدارنیوز مطرح کرد

روحی‌صفت: به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود/ این آتش‌بس پایداری ندارد/ روایت متقی در تلویزیون درباره احتمال از سرگیری حملات اسرائیل تا حدی درست است

به هیچ وجه نمی‌توان به آتش‌بس کنونی بین ایران و اسرائیل امیدوار بود. این آتش‌بس به هیچ عنوان، پایداری نداشته و ما در میانه راه قرار داریم. رژیم صهیونیستی، قطعا تلاش خواهد کرد که ضربات دیگری به...
حسین المدنی: خطر ترومای بین نسلی جدی است/ تاثیر روانی جنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند/برای کودکان و نوجوانان فضای شاد مهیا کنید
گفت و گوی دیدار با روانشناس و استاد دانشگاه:

حسین المدنی: خطر ترومای بین نسلی جدی است/ تاثیر روانی جنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند/برای کودکان و نوجوانان فضای شاد مهیا کنید

توجه به جنبه‌های سلامت روان مردم پس از جنگ ایران و اسراییل همچنان بهانه گفت و گوی دیدار با متخصصان و روانشناسان است. گفت‌و‌گو با دکتر سید حسین المدنی، روانشناس و استاد دانشگاه را بخوانید.

روایتی از اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «راهکارهای خوبی برای کاهش آلودگی هوا اتخاذ شده»، تأثیر این اقدامات را کند توصیف کرد و در عین حال گفت: اگرچه تعداد روزهای آلاینده نسبت به گذشته کمتر شده ولی هنوز وضعیت مطلوب نیست زیرا زنجیره اقدامات کامل نشده است.

کد خبر: ۴۵۲۴۶
۰۹:۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمدرضا تابش اظهار کرد: راهکارهای بسیار خوبی برای مقابله با آلودگی هوا اتخاذ شده ولی این مسئله بطئی و کند است. ما کلان‌شهرهایی را ساخته‌ایم که معماری آن منطبق با استانداردهای فنی نیست. مثلا کانال باد تهران که از سمت شهریار می‌آید، در این ساخت و سازها مسدود شده است، صنایع آلاینده در شهر مستقر شده بود و حالا کم کم و به مرور به خارج از شهر منتقل می‌شود. همچنین سوخت بنزین و گازوئیل ما مدت‌ها استاندارد نبوده اما در حال حاضر بنزین خصوصا در کلان‌شهرها براساس استاندارد یورو ۵ است.

وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به پیش فروش اخیر ایران‌خودرو که خودورهایی با استاندارد یورو ۴ در آن عرضه شدند، گفت: قبلا به این مسائل اصلا توجه نمی‌شد که کدام ماشین براساس چه استانداردی است اما الان افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس است و خیلی از مراجع مسئول نیز اعلام نظر کردند که پیش فروش این خودروها خلاف است. یکی از کارهایی که انجام شده این است که سوخت ما نسبت به گذشته استاندارد شده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: صنایع آلاینده در حال خروج از شهر هستند و خطوط مترو نیز تا حدی توسعه پیدا کرده و خطوط بی‌آرتی راه افتاده است. بخشی از خودروها نیز گازسوز شدند و مجموعا تعداد روزهای آلاینده نسبت به گذشته کمتر شده اما این وضع همچنان مطلوب نیست زیرا زنجیره اقدامات کامل نشده است.

تابش با بیان اینکه «فضای تردد خودروها با تعداد خودروها متناسب نیست»، افزود: متأسفانه به دلیل اینکه توان اقتصادی مردم کاهش پیدا کرده نمی‌شود خودروهایی با استاندارد خیلی بالا تولید کرد که سوخت کمتری هم مصرف می‌کنند و باعث کاهش آلایندگی می‌شوند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: کارهای خیلی خوبی برای مقابله با آلودگی هوا صورت گرفته ولی همان طوری که وضعیت در فرجه زمانی نسبتا طولانی خراب شده و پدیده اینورژن (وارونگی هوا) سطح آلایندگی را بالا برده به همان نسبت کارها بطئی و کند انجام می‌شود تا این پدیده کمتر اثر تخریبی داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران نیز گفت: در این شرایط وضع اقتصادی مردم بدتر شد و با تنگنای تحریم مواجه شدیم در نتیجه صادرات‌مان کاهش یافت و حالا مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات خودرو و استانداردسازی خودرو داریم. حتی بعضی روزها بنزین سوپر هم نداریم. تحریم‌ها همچنین باعث شد توسعه قطارها و متروها هم به تأخیر بیفتد.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت نفت برای استانداردسازی سوخت گفت: وزارت کشور و استانداری‌ها و شهرداری‌ها هم مراکز معاینه فنی را ایجاد کردند که باید این مراکز کار را با دقت بیشتری جلو ببرند. صنعت خودرو هم اقداماتی هر چند کوچک را در استانداردسازی موتور خودرو آغاز کرده و بیرون بردن صنایع هم کار خوبی بود که با کمک دستگاه‌های نظارتی انجام شد ولی اعمال استانداردهای شدید باید در فضایی باشد که قدرت خرید مردم بالا باشد و توان بازسازی و بهسازی خودروها و سوخت افزایش پیدا کند و از سویی دیگر بتوانیم خودروهای فرسوده که عامل مهمی در آلایندگی هستند را از رده خارج کنیم. در حال حاضر این توان اقتصادی وجود ندارد.

تابش یادآور شد: ما باید در شهرهای آینده به معماری و شهرسازی توجه کنیم تا پدیده اینورژن (وارونگی هوا) کمترین اثر و آلایندگی را روی سلامت مردم داشته باشد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی نیز گفت: از جمله دلایل آلودگی همین ایرادات اداری و ساختاری است. این‌ها مجموعه سیاست‌های متناقضی است که وجود دارد. در چنین شرایطی تعرفه خودروهای هیبریدی باید کاهش پیدا کند تا این خودروها بتوانند در یک حد معقول و معمول وارد کشور شوند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير
امروز سه‌شنبه ۱۰ تير