تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

افاضات اضافی حسن عباسی

عده‌ای با اظهار نظرهای نسنجیده و خارج از قواعد دیپلماتیک خود نه تنها باری از روی دوش مردم بر نمی‌دارند بلکه در شرایط بغرنج فعلی باری بیش از گذشته بر گرده مردم سوار می‌کنند. آیت‌الله احمد علم‌الهدی و حسن عباسی در اظهاراتی باعث واکنش کشورهای عربی شده‌اند و تحرکات علیه جمهوری اسلامی در کشورهای عربی شدت بیشتری یافته است. به نظر در شرایط فعلی بهتر است اظهارات این‌چنینی برعهده دستگاه دیپلماسی خارجی گذاشته شود.

کد خبر: ۴۴۶۶۳
۱۱:۳۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸

هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد

دیدارنیوز ـ مسلم تهوری: اگر همچنان آژیر قرمز تحریم‌ها را نشنیده‌اید احتمالا به قول قالیباف جزء گروه ۴ درصدی جامعه هستید و الا مردم کوچه و بازار با تمام وجود شرایط بحران‌زای تحریم‌ها و مشکلات متعاقب آن را با گوشت و پوست و استخوان‌شان حس کرده‌اند. در شرایط فعلی صاحبان مسند و تریبون باید بیش از پیش مراقب گفتار و کردارشان باشند که اگر نمی‌توانند باری از روی دوش مردم بردارند خود وبال گردن آن‌ها نشوند. بعضا سخنان نسنجیده و غیرمسئولانه می‌تواند شرایط پیچیده ایران در عرصه بین‌المللی را بغرنج‌تر از پیش کند و گاهی با یک سخن نابجا، تمام رشته‌ها پنبه خواهد شد. مع‌الاسف از جمله معضلات سیاست خارجی ایران عدم آشنایی عده‌ای با مبانی سیاست خارجی و معادلات عرصه بین‌المللی است. این افراد با ایراد سخنان نسنجیده و یا اعمال غیرمسئولانه، گره کور روابط خارجی را کورتر می‌کنند. گویی عده‌ای نه تنها حرف زدن بلد نیستند بلکه حرف نزدن را نیز یاد نگرفته‌اند. چه بسیار سخنانی که فشار‌ها را بر مردم بیش از پیش کرد و چه اقدامات نابخردانه جماعتی اندک که جامعه‌ای را به دردسر انداخت. هنوز حمله به کنسولگری عربستان سعودی پیامد‌های خود را به همراه دارد و ظاهرا این رویه اشتباه بر همان سبیل جاری و ساری است. ذیلا به تازه‌ترین موارد از این دست اشاره می‌کنیم.

آیت‌الله احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد که هر از چندگاهی با سخنانش شهر را به هم می‌ریزد؛ در تازه‌ترین اظهار نظر خود بار دیگر با استفاده از تریبون نماز جمعه گفت: «امروز حشد الشعبی عراق، ایران است. حزب‌الله لبنان، ایران است. انصارالله یمن، ایران است. جبهه وطنی سوریه، ایران است. جهاد اسلامی فلسطین، ایران است. حماس، ایران است. اصلا شما نگاه می‌کنید ایران کجاست امروز؟ مگر جنوب لبنان، ایران نیست؟ مگر حزب‌الله، ایران نیست؟ مگر این پهپاد‌هایی که یمنی‌ها فرستادند و سعودی‌ها را به خاک سیاه کشاندند ایران نبود؟ می‌گویند این پهپاد‌ها از شمال آمده. هم جنوب‌تان ایران است. هم شمال‌تان ایران است».

محمدرضا زائری روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای شناخته شده اصولگرا در رابطه با اظهارات اخیر علم‌الهدی به تندی از وی انتقاد کرد. او در توئیتی با اشاره به تبعات سخنان علم‌الهدی، این اظهارات را مثل کبریتی در انبار باروت دانست و نوشت: «شورای امنیت ملی باید به خطیبان و چهره‌های رسمی کشور درباره اظهارات منطقه‌ای‌شان اخطار دهد».
 
در راستای اظهار نظر در حوزه سیاست خارجی اخیرا سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به صحبت‌های چندی پیش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که گفته بود «اگر برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، راه دیگری جز اقدام نظامی نباشد، اسرائیل این کار را خواهد کرد». گفت: اولا ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این را بار‌ها اعلام کردیم و ثانیا اسرائیل کوچکتر از این حرف‌هاست که بخواهد علیه ایران از این غلط‌ها کند».

وی افزود: «رژیم صهیونیستی اگر مرتکب کوچکترین خطایی در قبال ایران شود، از همان لبنان، "تل آویو" را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلا نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود».

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما رزمندگانی هستیم که به فرمان ولی امرمان، دستان‌مان بر روی ماشه است، گفت: «خدا می‌داند که اگر یک شب حضرت آقا دستور دهند که موشک‌ها بلند شوند، همه این صهیونیست‌ها دست‌ها را بالا می‌کنند؛ ما از جرثومه‌های فساد نمی‌ترسیم و گوش آن‌ها را می‌بریم».

البته گفته‌های مشاور فرمانده کل سپاه ناظر به یاوه‌های وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی بوده است و قطعا نمی‌بایست سخنان مقام صهیونیستی بدون پاسخ بماند؛ اما سردار مرتضی قربانی می‌توانست این وظیفه را بر دوش وزارت امورخارجه محول کند؛ کما اینکه سخنگوی وزارت‌خارجه نیز به وظیفه سازمانی خود در این‌باره به درستی عمل کرد. همچنین به کار بردن عبارت «از همان لبنان، "تل آویو" را با خاک یکسان می‌کنیم» بازتاب مثبتی در میان معترضان لبنانی نداشته و آن ها را نسبت به عملکرد جمهوری اسلامی و حوزه اختیاراتش در لبنان، بدبین کرده است.

یکی دیگر از دخالت‌های بیجا در عرصه بین‌المللی و سیاست خارجی که کم نیز باعث دردسر نشده است سخنان حسن عباسی و یا به قول طرفدارانش کیسینجر جهان اسلام در فروردین‌ماه ۱۳۹۸ است. کلیپی با زیرنویس عربی در عراق دست به دست می‌گردد و آتش خشم علیه ایران را شعله‌ور کرده است. حسن عباسی سخنانی گفته که احساسات ملی گرایانه همسایه‌های عرب را برانگیخته است. در همین باره تاجزاده در توئیتی نوشت: «قبلا با آتش زدن سفارت عربستان در تهران برجام را به آتش کشیدند، و اکنون با تحریک احساسات مردم عرب، راه آتش زدن مراکز و منافع ایران را در کشور‌های همسایه هموار می‌کنند».
 
 
 
رائفی‌پور هم در واکنش به توئیت تاجزاده نوشت: «سخنان عباسی مصرف داخلی دارد (ظریف طور) برای حرام لقمه‌هایی که می‌گویند پول ایرانی را خرج سوریه و عراق نکنید؛ و الا عموم مردم می‌دانند ما برای خدا به جهاد رفتیم. البته خدا هم دنیای‌مان را تضمین فرمود. عاقبت آنکه مولود تاج باشد و ۴۰ سال ریاکارانه نان عمامه بخورد همین می‌شود».

جدای از درست و یا غلط بودن اظهارات حسن عباسی و مصطفی تاجزاده و مردمی که معتقدند نباید پول ایرانی را خرج سوریه و عراق کرد، ادبیات فردی چون رائفی‌پور که به راحتی گروهی را حرام لقمه خطاب می‌کند نیز در جای خود باعث تأسف و شگفتی است.

به هر حال در شرایط پیچیده کنونی بهتر است صاحبان تریبون‌ها توجیه شوند که هر آنچه به ذهن‌شان می‌رسد الزاما متقن و بر سبیل صواب نیست و به قول حافظ هر کسی بر حسب فکر گمانی دارد منتهی باید توجه کنیم هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد؛ لذا بر فرض آنکه سخن‌شان قول سدید هم باشد بهتر آن است که مجرای اظهارات در حوزه سیاست خارجی را از کانال مربوطه به گوش مخاطبان داخلی و خارجی برسانیم. به گمان، این روش به درایت و تدبیر نزدیکتر است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
9
28
از چی میترسید که استاد عزیز رو تخریب میکنید. تا حالا که ایشون هرچی گفته درست از آب دراومده
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
9
البته باید یقین پیدا کنیم که موضوع نفوذ جدی است چون در زمانیکه استکبار جهانی با تمام قوا بدنبال متهم کردن ایران به دخالت در منطقه است وسازمان ملل رسما اعلام میکند که کارشناسان ما دلیلی بردخالت ایران در انفجارهای آرامکو بدست نیاورده ؛عده ای فریاد میزنند که کار ایران است ویا با حساب وکتاب اعلام میکنند که در سوریه هزینه نکردیم بلکه سرمایه گذاری ریالی کردیم ودرآمد دلاری بدست می آوریم!!!!!
آیا دفاع ازحرم اهلبیت برای پول بود ؟
آیا رزمندگان مدافع حرم برای بدست آوردن ثروت جان برکف مبارزه کردند وعده ای به شهادت رسیدند وگروهی جانباز شدند؟
آیا این حرف دشمنان نبوده ونیست که مزدوران ایرانی؛ افغان؛عراقی؛ لبنانی و..... بخاطر پول در سوریه جنگیدند؟؟؟؟
کیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
8
18
عباسی حقیقت رو گفته ،حالا تو از این حرفا ناراحت شدی معلومه که جزء کدام دارو دسته ای وسَرِت کجا بَندِ.
احمدى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
9
8
فرض كه صحيح گفته باشه آدم باهوش هر حرفى رو نمى زنه اونم وقتى مى تونه بازخورد بين المللى داشته بلشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
7
12
برای جریان روح الله زم هم اینطور جامه دریدید اما آخر کی سربلند دراومد نظام اسلامی ایران .. استاد عزیز .. سپاه پاسداران قدرتمند..پس اگه جرأت حرف زدن ندارید یه گوشه بشینید استاد هست...البته عاقبت حق طلبی استاد همین حمله ها به اوست
مرتضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
5
10
جریان چی شروع کردی به تخریب عباسی.آب کرده تو لانه مورچه یا داره دست تون خوب رو میکنه.جواب سوال هاشو هنوز ندادید.پرسید قبل امضا برجام با کی ملاقات داشتید.؟نفوذی باید برند.جوانها کارها را در دست بگیرند.جوانان با تفکر تمدن انقلابی واسلامی.
مرتضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
4
9
خواهشاً اسم رسانه مستقل از روی خودتون بردارید.
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
6
10
اگه وجدان دارین این پیامو پخش کنید.

قابل توجه نویسنده،بنده به عنوان یک ادم ختثی توسیاست و...
از نزدیک چندبار عباسیو تو دانشگاهمون دیدم و حرفایش رو قشنگ گوش دادم،
عباسی یک ادم بسیار قهار و سیاست اقتصاد دانیست که اگر به ایده ها و حرفایش توجه شود شاید مملکت از این بحران دراید.

عباسی خیلی وقت پیش داستان چاپ پول رو گفته بود،اما کو کوش شنوا!!!در مورد کاخ نشینیو...گفته بود،کو گوش شنوا!!!و خیلی حرف های دیگر

تو تمام دنیا،ادم های منتقد،سیاست و اقتصاد دان را رو هوا میبرند، اما اینجا یه عده معلوم الحال تو سرش میزنن و تهدیدش میکنن!!!

عباسی و عباسی ها مغز پری هستند که اگر استفاده نشوند ضررش به خودمان بر میگردد.

کسی که نه دنبال پستو مقامیست نه...مطما باشید حرف اولو اخرش کشورش هست.دلسوزه ایران است.

بنده به عنوان یک وطن پرست ، از ایده ها و حرف های ایشان با تمام وجود استقبال میکنم و
تف به ذات کسی که دلسوزان وطن را تخریب میکند.
آزاد اندیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
تف به ذات کسی که دانسته و ندانسته به ایران ضربه بزند . تف به ذات کسی که خودشو به خواب بزنه و چشم بسته از روی ظاهر قضاوت کنه
Ebi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
6
6
با سلام
این رسانه به شدت متعلق به اصلاح طلبان میباشد .
از شما خواهشمندم به عنوان یک ایرانی دیگر افرادی که حرف حق رو میزنند زیر ذره بین نیاورید.
سید علی
|
United Arab Emirates
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
6
8
وزارت خارجه ما بخواهد پاسخ یاوه گویی های اسرائیل و ارباب شون رو بدهد واقعا ک تحلیل پوچ و بی محتوایی کردین
وزیر خارجه ما نهایت کاری که میتواند انجام دهد توئیت میرند یا اینکه بتوانند خودکار پرتاب کنند البته زانو زدن در برابر امیر کویت هم بخشی از هنر دیپلماسی دستگاه وزارت خارجه ست ک انصافا رویکرد جدیدی از آداب دیپلماسی ست
سید مجتبی اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
6
7
معنی بیطرفی رو فهمیدیم، افرادی هم که پیدا میشن تا مردم رو اگاه کنند سریع شروع به تخریبشون میکنید.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
4
3
هر دوتاشون واقعیت ها رو گفتن.
ایران ویران شده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
6
3
بچه ایی به سن و سال رائفی پور وقتی میدون دار مجلس باشد باید هم به مردم یک کشور توهین کند . کسی که در زمان تمام شدن جنگ با عراق 5 سالش بوده چنان خاطرات جنگ را تعریف می کند که کسی ندونه میگه خودش 24 ساعته جبهه بوده . حکایت این آقاین به این بیت است : دشمن دانا بلندت می کند / برزمینت می زند نادان دوست . اینها دوستان نادان هستند فقط چون بیش از ظرفیتشون دارای کرسی و تریبون هستند خودشونو گم کردن .
پورنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
1
0
سلام
دودهمیشه ازکنده بلند میشه کافیست سرت روبرگردونی تاببینی...
موفق باشی دوست عزیز!
ت. س
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
2
5
سیاست خارجی مون فعلا تعطیله و باعث ذلته وگرنه به عربستانی که حجاج رو کشت و یه معذرت خواهی هم نکرد نمیگفت برادران سعودیمون
جهانمهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
4
3
چشم خودتون و هفت پشتتون کور ، بر هرچی منافق و مزدور بدخواه دکتر عباسی لعنت بیشمار خدا باد ، شما کتخداپرستا دیگه به فاضلاب تاریخ پیوستین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
2
2
الان همه خوبن جز کساییکه شما خوشتون نمیاد. به شما بود که مملکتو تیکه تیکه کرده بودینو خلاص
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی