تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

مقایسه توان نظامی حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی

اخیرا مرزهای اراضی اشغالی و لبنان شاهد تنش و درگیری نظامی بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان بود. در این راستا مرکز پژوهش‌های بین‌المللی و استراتژیک آمریکا قدرت نظامی حزب‌الله و رژیم صهیونیستی را با هم مقایسه کرده است.

کد خبر: ۳۴۱۰۹
۱۰:۴۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با وجود اطلاعات رسمی درباره توانایی‌های نظامی حزب‌الله در مقایسه با ارتش رژیم صهیونیستی که در ردیف ۱۷ از بین ۱۳۷ ارتش قوی جهان قرار دارد اما مرکز پژوهش‌های بین‌المللی و استراتژیک آمریکا بخشی از این توانایی‌ها را که به صورت گسترده بر سپر موشکی تکیه دارند، آورده است.

ارتش اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی هفدهمین ارتش قدرتمند جهان است و تعداد سربازانش به ۶۱۵ هزار سرباز می‌رسد که ۴۴۵ هزار آن نیروهای ذخیره هستند.

بودجه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ۱۹.۶ میلیارد دلار است و نیروی هوایی این رژیم ۵۹۵ فروند هواپیمای نظامی دارد که ۲۵۳ مورد آن جنگنده هستند. این رژیم همچنین ۲۵۳ فروند هواپیمای هجومی و ۱۴۶ بالگرد دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۷۶۰ دستگاه تانک، بیش از ۶۵۰۰ خودروی زرهی، ۶۵۰ توپخانه خودکار، ۳۰۰ توپخانه میدانی و نیز ۱۵۰ سکوی پرتاب موشک دارد.

ناوگان این رژیم ۶۵ دستگاه تجهیزات دریایی دارد که از جمله آن شش زیردریایی و ۳۷ کشتی گشتی هستند.

قدرت نظامی حزب‌الله

مجله فارن افرز نوشته است، توانایی‌های نظامی حزب‌الله بالاتر از توانایی‌هایی است که جهان درباره آن اطلاع دارد. این مجله به اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد که گفته بود توانایی‌های حزب‌الله رو به افزایش است.

مرکز پژوهش‌های بین‌المللی و استراتژیک گزارشی را درباره توانایی‌های حزب‌الله لبنان آورده است.

در این گزارش آمده است: حزب‌الله بزرگترین قدرت نظامی خارج از چارچوب ارتش‌ها در سطح جهان را داشته و زرادخانه گسترده‌ای از توپخانه، موشک، موشک‌های بالستیک، ضدجنگنده، ضدتانک و موشک ضد کشتی در اختیار دارد.

این مرکز اعلام کرد: حزب‌الله توانایی‌های موشکی خود را به عنوان اولین ابزار بازدارندگی در مقابله با اسرائیل چه در یک درگیری کوتاه و چه در جنگ طولانی مدت نشان داده است.

این مرکز افزوده است که حزب‌الله در سال ۲۰۰۶، ۱۵ هزار موشک و تعداد زیادی خودروهای کوچک با قابلیت حمل موشک‌ در اختیار داشت که طی جنگی که ۳۴ روز طول کشید حدود ۴۰۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.

این مرکز در ادامه آورده است: از آن زمان توانایی‌های موشکی حزب‌الله افزایش یافته و آمارها حاکی از این هستند که زرادخانه موشکی این حزب شامل ۱۳۰ هزار پرتابه متنوع است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
1
2
از صدوسی هزار موشکی که حزب لله در اختیار دارد ده هزار تا کافیست که به مراکز حساس شلیک کند و از ده هزار موشک شلیک شده پانصد تا به آنها بخورد که بی چون و چرا و اما و اگر خواهد خورد این از برآوردهایی بوده که از قرآن کریم بشارتش را به مسلمانان داده بعلت طغیان ظلم قوم بنی اسراییل و سرکش بودن و لبریز از فساد آخر عمرشان را منتهی کردنه به انفجارهایی عظیم که از ترس قوم بنی اسراییل مادر به داد فرزند خویش هم نخواهد رسید و بدنبال راهی برای نجات خویش خواهد گردید،درنتیجه هرچقدر تانک مرکاوا هرچقدر افرادی چون رامبو هرچقدر هواپیماهای جنگی اف یک میلیارد هم بیارن راهی جز باخت و محو ابدی نخواهند داشت
زنده باد سیدعلی و سربازان وفادارش چون سید مقاومت سید یمانی
آرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
2
یکی بودجه، سرباز، هواپیما، هلیکوپتر، تانک، خودروی زرهی، توپخانه خودکار، توپخانه میدانی، سکوی پرتاب موشک، زیر دریایی و کشتی.
دیگری موشک و خودروی حمل موشک و پرتابه.
پس مقایسه چی شد؟!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی