تیتر امروز

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه تنگنا با محمدحسین بنی اسدی،دبیرکل نهضت آزادی ایران

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت

محمدحسین بنی اسدی، دبیرکل نهضت آزادی مهمان یکی دیگر از برنامه‌های تنگنا بود. او تاکید می‌کند که آیت الله خمینی با نخست وزیری بنی‌صدر مشکلی نداشت، اما خلخالی و ربانی شیرازی مخالفت کردند.
کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست
در گفتگوی دیدارنیوز با دیپلمات پیشین ایران در نیویورک مطرح شد

کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست

باید ابتکار عمل رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مذاکرات را در دست بگیریم. نکته‌ای که مقامات ما باید به آن توجه داشته باشند، این است که دیپلماسی پنهان با ترامپ، معنی نخواهد داشت.
مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ

این هشتاد و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی آموزشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خبر داد: 

اولین مدرسه دخترانه اتیسم تهران در مهر امسال افتتاح می‌شود

News Image Lead

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افتتاح اولین مدرسه دخترانه اتیسم در تهران در مهر‌ماه امسال خبر داد.

کد خبر: ۳۲۰۳
۱۲:۲۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز - به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محسن غفوریان گفت: «دانش‌آموزان مبتلا به اتیسم در 25 مدرسه دولتی و 15 مدرسه غیردولتی مشغول تحصیل هستند که 300 کلاس خاص ویژه دانش‌آموزان اُتیسم در آن‌ها دایر است. یکی از استاندارترین مدارس ما در اهواز است که با تجهیزات کامل به اتمام رسیده و کلنگ دومین مدرسه را هم در آنجا زده‌ایم.»

او ادامه داد:‌ «در چند استان دیگر هم کلنگ زنی مدرسه اتیسم زده شده، استان‎هایی از جمله قزوین، کرمانشاه، خراسان رضوی و برخی از استان‌های شمالی کشور نیز به دنبال ساخت مدرسه خاص ویژه دانش‌آموزان اتیسم هستند. البته برای ادامه این راه خواستار کمک خیرین هستیم. در سال جاری اعتبارات خوبی را تحت عنوان سرانه‌های آموزشی و توانبخشی برای دانش آموزان اتیسم پیش‌بینی خواهیم کرد.»

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود:‌ «برای دانش آموزان اُتیسم شرایط استاندارد لازم است ولی رویکرد ما در سازمان به سمت فراگیرسازی است؛ یعنی به دانش آموزانی که قادرند و توانایی دارند این اجازه را بدهیم در مدارس عادی تحصیل کنند و متناسب سازی در مدارس عادی صورت بگیرد. در جاهایی که به آموزش‌های خاص نیاز هست به طبع ساختمان خاص،‌ کلاس خاص و معلم خاص نیز ضرورت دارد و تحقق حقوق اولیه دانش آموزان خاص در دستور کار ما قرار دارد.»

او به تولید محتوا برای والدینی که فرزندانشان دچار اُتیسم هستند اشاره کرد و گفت: «ما پنج عنوان تولید محتوا برای دانش‌آموزان اُتیسم در دستور کار قرار داریم. وقتی راجع به بچه‌های اُتیسم صحبت می‌کنیم یک بخش والدین آن‌ها و یک بخش اطرافیان و جامعه‌ای است که این کودکان در کنارشان زندگی می‌کنند. ما امسال محتواهایی خوبی را تهیه کرده‌ایم تا بتوانیم نگرش و اطلاعات مردم، والدین و حتی همسایه‌ها را بالا ببریم. قطعا دستگاه‌های دیگر هم متولی کار آموزش و توانبخشی اُتیسم هستند ولی متولی آموزش در کشور سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی است.»

غفوریان گفت: «یکی از مشکلات ما در تهران نبود یک مدرسه خاص دانش‌آموزان دخترانه اُتیسم بود. خوشبختانه در اول مهر این مدرسه افتتاح می‌شود. ضمن اینکه ما آموزش برای دانش آموزان طیف اُتیسم در کشور را برای 2117 نفر داریم که 100 نفر از این آمار در سیستم آموزش تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.»

او به آموزش معلمان مدارس استثنایی هم اشاره کرد و گفت: «آموزش معلمان مدارس اُتیسم از جمله برنامه‌های ما برای سال 97 است تا بتوانیم خدمات باکیفیت به دانش‌آموزان ارائه کنیم. البته در حوزه تربیت معلمان دانش‌آموزان اُتیسم باید دانشگاه و مراکز آموزش عالی بیشتر کمک کنند تا بتوانیم نیروهای متخصص را تربیت کنیم و خدمات مطلوب‌تری ارائه دهیم.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی